2011-08-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
VEM ÄR LAGMANNEN i en rättssal?
Det är domaren eller ordförande, de andra är nämdemän, detta gäller tingsrätter
Citera
2011-08-23, 21:50
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Okej dagens andra mest korkade fråga - om jag, du eller F.S har skjutit någon...vad gör vi då?

Går och bajsar och låter allt bli hur blodigt som helst? Eller får en sådan chock att vi sitter och skakar i ett hörn oförmögna att tänka en enda klar tanke?

Det stämmer inte...Om nu F.S är så listig att han lyckats bära ut ett lik utan minsta blodspår någonstans utom på resårbotten - borde han inte använt hela handduksförrådet direkt? Äh jag vet inte.
Jag har precis laddat ner FUP så jag vet inte vad det exakt står där. Men enligt ABs direktrapportering idag så tog åklagaren upp att det även funnits blod på golvet under sängen och i själva sängramen.

Att få en kropp ur sängen och ner på ex. en presenning kan förklara varför det inte fanns blodspår utanför säng"området".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13508608.ab
2:00
Citera
2011-08-23, 21:50
Medlem
mercys avatar
Citat:
Okej dagens andra mest korkade fråga - om jag, du eller F.S har skjutit någon...vad gör vi då?

Går och bajsar och låter allt bli hur blodigt som helst? Eller får en sådan chock att vi sitter och skakar i ett hörn oförmögna att tänka en enda klar tanke?

Det stämmer inte...Om nu F.S är så listig att han lyckats bära ut ett lik utan minsta blodspår någonstans utom på resårbotten - borde han inte använt hela handduksförrådet direkt? Äh jag vet inte.

Det är väl här plastfolien kommer in i bilden.Det misstänks kanske att han lindat in huvudet i plastfolien och tejpat igen, På så vis går det att undvika slaskiga blodspår, oh fy vad makabert-kommer inte kunna sova i natt
Fast det där hade väl ni andra redan listat ut..
Citera
2011-08-23, 21:51
Medlem
Cronmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Hjärtat lever sitt eget liv kan man påstå, slutar inte slå förrän syrehalten är mycket låg i blodet. Hjärtat pumpar ut blodet ur en kropp om det finns en sån skada var den än sitter. En huvudskada som ett litet kulhål blöder inte så mycket.

Hjärtats lutar slå ganska omgående vid en stor skada.
Därmed också blodflödet. Men visst kan det rinna ut en eller annan centiliter efteråt beroende på var skadan sitter.
Har man blött två liter (om det nu finns belägg för det) så har man inte dött en snabb och skonsam döc.
Citera
2011-08-23, 22:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cronmans
Hjärtats lutar slå ganska omgående vid en stor skada.
Därmed också blodflödet. Men visst kan det rinna ut en eller annan centiliter efteråt beroende på var skadan sitter.
Har man blött två liter (om det nu finns belägg för det) så har man inte dött en snabb och skonsam döc.
Den sovande AF i Knutby-dramat fick två skott i huvudet (bägge direkt dödande) och hennes säng uppvisade en liknande blodfläck som den man återfann i MJ:s säng. Skotten var avlossade på mycket nära håll (påsittande skott) och ammunitionen var en 9 mm blykula med rundad spets (som ofta används vid kaliber .38). Under sängen fanns också en stor blodpöl.
Citera
2011-08-23, 23:25
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Den sovande AF i Knutby-dramat fick två skott i huvudet (bägge direkt dödande) och hennes säng uppvisade en liknande blodfläck som den man återfann i MJ:s säng. Skotten var avlossade på mycket nära håll (påsittande skott) och ammunitionen var en 9 mm blykula med rundad spets (som ofta används vid kaliber .38). Under sängen fanns också en stor blodpöl.
Tack för det klargörandet. Jag hade hunnit börja fundera på om det bara var i filmer det uppstod en stor blodpöl runt huvudet vid skott!
Citera
2011-08-23, 23:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Såg du blodpölen ovanpå bäddmadrassen?
Citera
2011-08-23, 23:35
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Även jag tycker att tråden är slow så jag förstår att du kommer in . Men med alll respect sluta mästra

On Topic

fanns väl inget blod OVANPÅ
för att citera en populär skribent ring 114 14 Du kan vara anonym

Skratt åt sido det var väl blodspillet UNDER som föranledde att den MISSTÄNKTE togs i förvar

Senast redigerad av Motala 2011-08-23 kl. 23:39.
Citera
2011-08-23, 23:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, den kan man se i det tekniska protokollet, del 6 B.

Här har man lyft ned henne på golvet:
http://4.bp.blogspot.com/_HhzmFlEPaQ...str%C3%B6m.jpg
Senast redigerad av letsdoit 2011-08-23 kl. 23:48.
Citera
2011-08-23, 23:42
Medlem
Kammaråklagare Per-Åke Kvarnström:

– Där kan ni möjligtvis få en motivbild till den kommande gärningen, säger Kvarnström.

– Jag tror att under denna natten ägde mordet rum, säger Kvarnström.

– Jag tror att det sannolikt handlar om ett pistolskott genom huvudet när hon låg i sin säng

För att suga upp och täcka den stora blodfläcken i sängen hade gärningsmannen använt inkontinensskydd. Dessa var 38-åringens son, specialutskrivna åt honom, och 38-åringen visste var de förvarades.
Detta menar åklagaren är ett av bevisen för att 38-åringen är gärningsmannen.

Åklagaren säger att efter att blodfyndet gjordes så dröjde det ett tag innan ingripandet mot 38-åringen gjordes, han häktades för i april och blodet hittades i januari.
– Man ville slå fast att det var Marinas blod och man ville tidsbestämma det. Att det hamnade så långt tillbaka i tiden som när Marina försvann. Man ville även mängdbestämma det, säger Kvarnström.

– Gärningsmannen hade inga som helst inkomster, han levde på Marinas godhet. Efteråt gjordes uttag från hennes kort. Först slogs fel kod sedan rätt kod.
Åklagaren menar att det är 38-åringen som tagit ut pengar.

Åklagaren tror att det i själva verket var 38-åringen som skickade smset.

Åklagaren menar att Marina alltid sov med huvudet på en speciell sida och det var där den stora blodansansamligen hittades.

Men han har bott kvar och i stort sett levt på henne, så han har nog gärna velat stanna, har åklagare Per-Åke Kvarnström sagt om det troliga motivet till mordet.

Det gick inte helt säkert att säga hur gamla blodfläckarna var.
– Blodfläckarna kan vara så gamla som jag påstår, de kan till och med vara äldre, säger Kvarnström.

Enligt åklagarsidan en så stor mängd att hon måste vara död.

Efter att Marina försvann gjordes ett antal större uttag från hennes konto. Åklagaren menar att det är 38-åringen som gjort dessa uttag

Åklagaren har helt snabbt nämnt det han misstänker är mordvapnet,

Något som framkommit i förundersökningen är att 38-åringen skulle ha kallat Marina för idiot.

Strax innan pausen bad lagmannen Lars Friman åklagaren att "komma till sak" lite snabbare. Lagmannen tycker att åklagaren ägnat lite för mycket tid åt att tala om bevis som inte har med saken att göra, och åt saker som snarare inte styrker att 38-åringen är gärningsmannen, och tycker att åklagaren nu ska presentera sina skarpaste bevis i stället.

Egentligen skulle förhöret med en polisman ha påbörjats nu vid tre men åklagaren visar fortfarande filmer.

Måste vi se mer? Vi vet att han menar att han varit där, säger lagmannen.

Vi fick inte se hela filmen.
Lagmannen avbröt med orden:
– Ska vi se blodet torka också?

ja...inga tillägg till detta
Citera
2011-08-23, 23:49
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggemask
Kammaråklagare Per-Åke Kvarnström:

– Där kan ni möjligtvis få en motivbild till den kommande gärningen, säger Kvarnström.

– Jag tror att under denna natten ägde mordet rum, säger Kvarnström.

– Jag tror att det sannolikt handlar om ett pistolskott genom huvudet när hon låg i sin säng

För att suga upp och täcka den stora blodfläcken i sängen hade gärningsmannen använt inkontinensskydd. Dessa var 38-åringens son, specialutskrivna åt honom, och 38-åringen visste var de förvarades.
Detta menar åklagaren är ett av bevisen för att 38-åringen är gärningsmannen.

Åklagaren säger att efter att blodfyndet gjordes så dröjde det ett tag innan ingripandet mot 38-åringen gjordes, han häktades för i april och blodet hittades i januari.
– Man ville slå fast att det var Marinas blod och man ville tidsbestämma det. Att det hamnade så långt tillbaka i tiden som när Marina försvann. Man ville även mängdbestämma det, säger Kvarnström.

– Gärningsmannen hade inga som helst inkomster, han levde på Marinas godhet. Efteråt gjordes uttag från hennes kort. Först slogs fel kod sedan rätt kod.
Åklagaren menar att det är 38-åringen som tagit ut pengar.

Åklagaren tror att det i själva verket var 38-åringen som skickade smset.

Åklagaren menar att Marina alltid sov med huvudet på en speciell sida och det var där den stora blodansansamligen hittades.

Men han har bott kvar och i stort sett levt på henne, så han har nog gärna velat stanna, har åklagare Per-Åke Kvarnström sagt om det troliga motivet till mordet.

Det gick inte helt säkert att säga hur gamla blodfläckarna var.
– Blodfläckarna kan vara så gamla som jag påstår, de kan till och med vara äldre, säger Kvarnström.

Enligt åklagarsidan en så stor mängd att hon måste vara död.

Efter att Marina försvann gjordes ett antal större uttag från hennes konto. Åklagaren menar att det är 38-åringen som gjort dessa uttag

Åklagaren har helt snabbt nämnt det han misstänker är mordvapnet,

Något som framkommit i förundersökningen är att 38-åringen skulle ha kallat Marina för idiot.

Strax innan pausen bad lagmannen Lars Friman åklagaren att "komma till sak" lite snabbare. Lagmannen tycker att åklagaren ägnat lite för mycket tid åt att tala om bevis som inte har med saken att göra, och åt saker som snarare inte styrker att 38-åringen är gärningsmannen, och tycker att åklagaren nu ska presentera sina skarpaste bevis i stället.

Egentligen skulle förhöret med en polisman ha påbörjats nu vid tre men åklagaren visar fortfarande filmer.

Måste vi se mer? Vi vet att han menar att han varit där, säger lagmannen.

Vi fick inte se hela filmen.
Lagmannen avbröt med orden:
– Ska vi se blodet torka också?
..inga tillägg till detta

År Marina död?
Var är kvinnan?
I Marinan?
Varför såldes Lupon/säljs?

Försvinner tex incest om en bil får ny ägare..

Hercule ROTA vidare du är något på gång
Senast redigerad av Motala 2011-08-23 kl. 23:51.
Citera
2011-08-24, 00:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggemask

Tror inte åklagaren lär sova så gott i natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in