2011-08-31, 15:16
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
hälsningar från fredrik : far åt helvete...

Hahaha, trevligt. Du kan hälsa tillbaka att han bör ta vara på sin tid i frihet.

Nästa mord, och jag tror vi alla håller tummarna för att det inte blir du, kommer nog fälla honom.
Citera
2011-08-31, 15:19
Medlem
jjagares avatar
Citat:

Folk kanske inte vill det, inte vill träffa Fredrik där. Hoppas ni får ro och kan ta många och långa höstpromenader
Citera
2011-08-31, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Hur stor påverkan har rättens ordförande på de andra nämndemännen, kan han övertyga dessa om hur de bör bedöma bevisningen i ett fall?

Har varit nämndeman i åtta och och ordförande har otroligt stor påverkan är min erfarenhet, visst ska lekmännen vara med, men den juridiskt utbildade personen har en jättestor makt. Oftast sitter ordförande och visar t ex andra liknande mål och uppger vilka domar det lett till, samt gör en egen bedömning av vad utfallet bör bli utifrån att väga vad som talar för med att väga vad som talar emot, vilket troligtvis blir mycket vägledande för nämndemännen som i regel yttrar sig sist. Men i svåra fall brukar ju ibland någon nämndeman vara av avvikande åsikt, men då skrivs det ju bara in i domen som en passus.
Citera
2011-08-31, 15:20
Medlem
Det var väl inte helt oväntat att han blev friad, tyvärr. Jag är övertygad om att han inte är oskyldig. Ska bli intressant att läsa domen när den kommer. Tycker att rättens ordförande överreagerade och på ett övertydligt sätt i början av rättegången, märkligt beteende tycker jag. Det verkade nästan som om han redan bestämt sig i skuldfrågan...
Senast redigerad av Smilun 2011-08-31 kl. 15:25.
Citera
2011-08-31, 15:22
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forest79
antagligen inte...hon är väl en av alla dessa som tror att hon kan omvända en kriminell

Hade han bara varit kriminell och knarkare hade det inte varit nån större fara men denna mannen har börjat med att misshandla och döda oskyldiga djur för att sen övergå till att misshandla kvinnor och barn och fortsätter med mord, han kommer inte att sluta.....frågan är bara, vem är nästa offer?

Maskroos är ett litet flickebarn trots hon är fyllda 20, det är bara att beklaga....att hon inte ens reagerar när tom. fredriks mamma berättar om hur han fungerar, vem vet det bättre än en mamma....det ska gå väldigt väldigt långt för att en mamma ska agera på detta sätt som skett, vakna maskroos, kom tillbaka till verkligheten....

Undra om kärleksparet kommer att ha några vänner? Vem vill umgås med en mördare
Citera
2011-08-31, 15:25
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Hade han bara varit kriminell och knarkare hade det inte varit nån större fara men denna mannen har börjat med att misshandla och döda oskyldiga djur för att sen övergå till att misshandla kvinnor och barn och fortsätter med mord, han kommer inte att sluta.....frågan är bara, vem är nästa offer?

Maskroos är ett litet flickebarn trots hon är fyllda 20, det är bara att beklaga....att hon inte ens reagerar när tom. fredriks mamma berättar om hur han fungerar, vem vet det bättre än en mamma....det ska gå väldigt väldigt långt för att en mamma ska agera på detta sätt som skett, vakna maskroos, kom tillbaka till verkligheten....

Undra om kärleksparet kommer att ha några vänner? Vem vill umgås med en mördare
I vissa kretsar har de ju en viss cred...
Citera
2011-08-31, 15:26
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Har varit nämndeman i åtta och och ordförande har otroligt stor påverkan är min erfarenhet, visst ska lekmännen vara med, men den juridiskt utbildade personen har en jättestor makt. Oftast sitter ordförande och visar t ex andra liknande mål och uppger vilka domar det lett till, samt gör en egen bedömning av vad utfallet bör bli utifrån att väga vad som talar för med att väga vad som talar emot, vilket troligtvis blir mycket vägledande för nämndemännen som i regel yttrar sig sist. Men i svåra fall brukar ju ibland någon nämndeman vara av avvikande åsikt, men då skrivs det ju bara in i domen som en passus.

Aha, har du varit nämndeman. Men det du säger låter logiskt, det är rimligt att tro att man lyssnar på den som har juridisk och även praktisk erfarenhet.

Denna lagman var dessutom chef för tingsrätten i Karlskoga så jag tolkar det som att han har en viss pondus och hans uttalande i rätten tyder även på att han är villig att visa detta.

Vi/jag kan förstås säga att åklagaren var ute och cyklade, med facit i hand, men han borde ha använt sina dagar till mer relevanta saker än massa uttröttande filmer som inte hade relevans för fallet.
Citera
2011-08-31, 15:26
Medlem
Finlisas avatar
Citat:

Jadu maskroos, jag tycker faktiskt synd om dej

Du försvarar en man som gjort sej skyldig till så många fruktansvärda brott, du försvarar han med näbbar och klor, du har känt denna mannen i några få månader, han är nästan dubbelt så gammal som dej, han sökte upp dej när han inte hade någonstans att ta vägen, andra fick kalla fötter o ville inte dejta han, till sist fick han napp, lilla maskroosen som tror på hans ord till 200%....sorgligt

Som sagt, sov alltid med ett öga öppet när du är med din sambo, han är opålitlig och mycket farlig....
Citera
2011-08-31, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Det var väl inte helt oväntat att han blev friad, tyvärr. Jag är övertygad om att han inte är oskyldig. Ska bli intressant att läsa domen när den kommer. Tycker att rättens ordförande överreagerade och på ett övertydligt sätt i början av rättegången, märkligt beteende tycker jag.

Nej, det var väl ganska väntat trots allt. Tråkigt då de flesta tror att han är skyldig. Men det får ju inte finnas några större tvivel när de ska fälla någon så vad kan de göra....

Hoppas att polisen sätter in lite extra resurser och letar lite till efter kroppen nu när de fått lite tips.
Citera
2011-08-31, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Jadu maskroos, jag tycker faktiskt synd om dej

Du försvarar en man som gjort sej skyldig till så många fruktansvärda brott, du försvarar han med näbbar och klor, du har känt denna mannen i några få månader, han är nästan dubbelt så gammal som dej, han sökte upp dej när han inte hade någonstans att ta vägen, andra fick kalla fötter o ville inte dejta han, till sist fick han napp, lilla maskroosen som tror på hans ord till 200%....sorgligt

Som sagt, sov alltid med ett öga öppet när du är med din sambo, han är opålitlig och mycket farlig....

Jag håller med! Tyvärr är det väl så att vissa läxor måste man lära sig själv, och för vissa blir det väldigt dyrköpta läxor...

Hoppas ändå att maskroos tar sitt förnuft till fånga innan det är för sent!
Citera
2011-08-31, 15:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Du har rätt att leva ditt eget liv och göra dina egna misstag. Jag hoppas bara att de inte blir livsavgörande.

Lycka till med dina studier och ditt liv.
Citera
2011-08-31, 15:31
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Jag håller med! Tyvärr är det väl så att vissa läxor måste man lära sig själv, och för vissa blir det väldigt dyrköpta läxor...

Hoppas ändå att maskroos tar sitt förnuft till fånga innan det är för sent!

Jo så är det, vissa läxor måste man lära sej själv men med all den fakta som numera finns om fredrik så kan man tycka att även den dummaste skulle vakna till liv...men icke....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in