2011-08-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nähä. Då kanske du kan göra det ingen i tråden lyckas med: förklara vem som mördat Marina och sedan gjort sig av med bäddmadrassen, för att dagen därpå återkomma och leta reda på en gammal ihopsydd fleecefilt som knycklats ned över blodfläcken och sedan bäddat sängen. Vilken jävla mördare här i världen gör det om man inte redan bor och lever i huset så man kan springa mellan andra rum och sängen?

Och svar på din fråga: Han är en haschtomte med "turen" att ingen fiskat upp mordvapnet han dunpat troligtvis i en sjö, eller funnit liket av Marina. Men blodet fann man.

Ja att han är haschtomte är väl bevisat... Jag tror att han även är psykopat.
Citera
2011-08-27, 18:49
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Nu tror jag förvisso att F är en person som överdriver sin whiplash för att slippa arbeta, vilket är nog så illa, men att man med en svår whiplashskada lägger sig och sover ihopknölad i en bil visar ytterligare att han är en rätt dålig lögnare (vilket förklarar varför han föredrar att hålla käft och inte spekulerar/säger sanningen)

Han kanske hade något smärtstillande preparat att ta till.
Citera
2011-08-27, 18:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FUP, sid 835:

Liseberg är väl inget ställe klaustrofobiska har svårt för att vara på? Förväxlar den förhörda klaustrofobi med agorafobi?
Det beror på. I folkträngsel trivs oftast varken en klaustrofobiker eller agorafobiker. Det är kanske en släng av både klaustrofobi och torgskräck? - Tror dock att han lider av cellskräck - men förmodligen inte dammallergi. - Sedan kan man inte bortse från haschmissbrukets roll i sammanhanget.
Senast redigerad av letsdoit 2011-08-27 kl. 19:06.
Citera
2011-08-27, 19:04
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det beror på. I folkträngsel trivs oftast varken en klaustrofobiker eller agorafobiker. Det är kanske en släng av både klaustrofobi och torgskräck? - Tror dock att han lider av cellskräck - men förmodligen inte dammallergi.

Cellskräck - hur blir det då då om han blir dömd (f`låt kunde inte låta bli)
Citera
2011-08-27, 19:23
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Han kanske hade något smärtstillande preparat att ta till.

Jo, men den sorten tycks vara svår att få tag på i Värmland. fup863:
Citat:
På samma fest som nämnts ovan hade Fredrik nämnt att han hade problem med sin rygg och att han ville ha tag på en speciell sorts brass som var bra för hans rygg - han hade dock svårigheter att hitta denna speciella sort här i Hagfors med omnejd.
Han frågade dock ingen på festen om vart han kunde handla.
"Näe, ingen av oss vet ju vart man kan handla sådant."
Jimmy säger att det finns en hel del här i Hagfors som knarkar och som säljer.
Citera
2011-08-27, 19:37
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
FUP, sid 835:

Liseberg är väl inget ställe klaustrofobiska har svårt för att vara på? Förväxlar den förhörda klaustrofobi med agorafobi?
Gammal hederlig social fobi, eftersom det tydligen gick bra att gå på Liseberg om det var folktomt.
Hade han lidit av agorafobi, så hade väl ett tomt Liseberg varit ännu värre.

Vanligt med social fobi efter många års missbruk.
Citera
2011-08-27, 19:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Gammal hederlig social fobi, eftersom det tydligen gick bra att gå på Liseberg om det var folktomt.
Hade han lidit av agorafobi, så hade väl ett tomt Liseberg varit ännu värre.

Vanligt med social fobi efter många års missbruk.
Det tycks iaf inte finnas några medicinska hinder att sova i en bil.
Citera
2011-08-27, 20:29
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jo, men den sorten tycks vara svår att få tag på i Värmland. fup863:

Kan det vara så att han främst använde cannabis för sin rygg, Läkemedelsverket börjar nu acceptera cannabis som läkemedel.
Citera
2011-08-27, 20:47
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Det fanns blodfläckar på resårbotten i sängen. Test utförd av Sveriges Tekniska Forskningsinstitut visar att en mängd av 2 liter oxblod som rinner genom en i det närmaste identisk bäddmadrass som fanns före försvinnandet ger en blodfläck som är nästan lika stor. Dock blev mer än 90 % av blodet kvar i bäddmadrassen. Så den funna blodfläcken innehåller ca 2 dl blod.

Med min syn ser det inte ut som att det kvarstår 2 dl blod i resårmadrassen

Jag tränar eftersök med min hund ibland, då köper jag oxblod på ica. Det är alltid fryst när jag har köpt det (antar att det inte är något folk köper varje dag ). Någon gång när jag råkat glömma typ 1-2 dl i flaskan jag använder så kan den ha legat ute i någon dag innan det torkar.

Nu till den stora frågan, ändras blodets förmågor. Försvinner förmågan att blodet koagulerar???. Använde polisen fryst gammalt fryst oxblod???. Då kan ju hela testet vara missvisande....eller
Citera
2011-08-27, 20:54
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Kan det vara så att han främst använde cannabis för sin rygg, Läkemedelsverket börjar nu acceptera cannabis som läkemedel.

Nej, inte om man får tro på maskroos utsaga, att ryggproblemen är tämligen nya.

Både NillanB & Tuesday har innan inlägget nedan hittat äldre förseelser av blandad karaktär, även om cannabis å senare tid har börjat diskuteras som smärtlindring för svårt sjuka patienter.
https://www.flashback.org/sp24880063
Citera
2011-08-27, 21:02
Medlem
jjagares avatar
@ Maskroos
Hur länge har du känt / varit ihop med FS står säkert i fup:en men har inte den tillgänglig.
Citera
2011-08-27, 21:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Citat:
Det fanns blodfläckar på resårbotten i sängen. Test utförd av Sveriges Tekniska Forskningsinstitut visar att en mängd av 2 liter oxblod som rinner genom en i det närmaste identisk bäddmadrass som fanns före försvinnandet ger en blodfläck som är nästan lika stor. Dock blev mer än 90 % av blodet kvar i bäddmadrassen. Så den funna blodfläcken innehåller ca 2 dl blod.

Med min syn ser det inte ut som att det kvarstår 2 dl blod i resårmadrassen

Jag tränar eftersök med min hund ibland, då köper jag oxblod på ica. Det är alltid fryst när jag har köpt det (antar att det inte är något folk köper varje dag ). Någon gång när jag råkat glömma typ 1-2 dl i flaskan jag använder så kan den ha legat ute i någon dag innan det torkar.

Nu till den stora frågan, ändras blodets förmågor. Försvinner förmågan att blodet koagulerar???. Använde polisen fryst gammalt fryst oxblod???. Då kan ju hela testet vara missvisande....eller
FUP, sid 262:
Citat:
Samtliga utförda försök har utförts med rums-tempererat oxblod innehållande tillsatt salt för att förhindra koagulering.
Det står inget om blodet har varit fryst. Hittade dock detta:
Citat:
Be att få fryst blod, annars måste du röra, röra och åter röra så att det inte koagulerar (jag vet, lite äckligt är det).

Antar att de måste förhindra koagulering för att blodet inte ska koagulera före testet. Men blir testet verklighetstroget utan koagulering? Antag att det riktiga blodet koagulerade på väg genom madrassen. Då hade resultatet blivit annorlunda. Oxblodet behöver inte alls ha samma egenskaper som blodet i M:s säng. Såvida inte antikoagulantia är tillsatt i det blodet också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in