2014-07-12, 15:58
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Alltså vad i helvete... Har spelat en del nu idag, och 19 av 20 matcher raka förluster! Och en stor jävla anledning, 14 av 15 skott missar eller bouncar...
Någon stämmer tamejfan inte alltså...

Samma här, fast jag får mest "critical hit" gång, på gång, på gång....
Citera
2014-07-12, 21:43
Medlem
xyklopfs avatar
Äntligen en kul match:

Bana: Severogorsk.
Vagn: Hetzern.
Standardstrid. Seger! Stridsvagnsess. Grovkalibrig. Stålvägg. 18250 credits. 918 exp. (x1).

4 kills: Hetzer, Stug 3 B, Covenanter, M8A1.

Stod i bakhåll vid en kurva, och en efter en åkte fienden runt hörnet TROTS att vagnen före explodera... bara att tacka och ta emot .

Fast eftersom jag vunnit nu så lär väl både MM och RNG gå igång igen...
Citera
2014-07-13, 06:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Fyfan va dålig A-43 är....bara 1729 skada när jag försökte självmordsrusa fienden misslyckades totalt med att dö :P blev ammorackad på första träffen typ men kan va sinnessjukt rolig som top tier.

Hade en teamkamrat inte dödstulit en kv-1s hade jag solat honom själv...ammo, bränsletank*2, radio, larvband och kanon sabbade jag och 706 skada, 684 skada på vk3002m och 339 skada på t1 heavy.
Citera
2014-07-13, 09:23
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Den är en reward, men som jag fattade skulle den komma ut på gift shop senare. Lär väl inte bli någon kioskvältare precis, Lirade utan frugan i gårkväll, WR droppade "lite" då (hade dock en riktigt rolig match med den, http://www.wotreplays.com/site/999469 WN8 över 10 000 )

första gången jag faktiskt bryr mig

btw fv304 är fan underbart att ha med sig. som syfilis tammefan, irriterande och man tror det inte är någon fara, men den nöter ner en tillslut är du död heltplötsligt. passar perfekt med t23e3, vi får max tier 8, lite jobbigt med KV-4 bara. Samt att vi är beroende av heavies skall ha någon form av medvetande i alla fall, vilket inte alltid är fallet.

sista stycket, nej jag tror inte du behöver vara creme de la crem

det som brukar vara kraven är ju vettiga stats och aktivitet, samt givetvis minst två tier 10 tanks.

vill du åt en reward, försök komma i en klan som satsar på eventet.
Imho skall en sådan klan ha:
Många medlemmar, minst 60. för att lägga två landings minst varje kväll
många aktiva, som satsar på eventet,, för att fylla upp två lag samtidigt
inte minst, vettiga och aktiva FC.
(ni borde kunna vinna en landing nångång, inte helt newbies alltså på CW)

Tror inte någon laidback klarar det, pga av spelarnas aktivitet genom eventet, inte klanen som sådan.

jag spelade nånstans mellan 2-6 matcher per kväll förutom 6-8 kvällar genom de två eventen jag var med. Och på slutet så kollades Points, hade man en chans för att få tanken så fick man spela, eller man blev prioriterad, hade man för mycket (som jag ) så fick jag inte spela så mycket som jag ville) Om man vinner ett land motsvara det ca 6 matcher i landing tournament. 4500 för land (eller försvar av) gentemot ca 800 för en turneringsvinst.

har du minst två tier 10 tanks och vill satsa på det försök hitta någon som inte är så laidback, men det kan gå.

Jag vet inte hur laidback SGD är, Swedish ghost division, men de har ett land just nu, och har typ 60 spelare, de kanske kan vara något? om de tänker försöka.

1ST och MOOSE vet jag inte, skulle de vilja så skulle de nog lyckas, men jag tror de är för laidback, kanske någon ur MOOSE fick vagnen sist. SV innehåller en massa laidback, tror inte de satsat på kampanjen heller nångång.

annars är det nog AP som gäller, ett eller två garanterat, sen får vi väl se hur det blir med a-p5. A-P5 verkar inte ha andra krav än aktivitet och tier-tanks som passar, är mycket upp till dig själv vad du vill göra med det. A-P och A-P2 kanske har krav, då tror jag mer det är med aktivitet och tanks än faktiska stats, men jag är inte så insatt där, givetvis underlättar bättre stats stats (stat padding underlättar inte, gäller ju att ha kört på vagnar som spelas i CW)

var inte rädd för internationella klaner jag hade roligt i Killerz In Action och Bullets Are So Expencive, riktigt bra FC's där, tror de flesta är i BASE nu. lagom laidback men de hade en växel till att kicka in, och de satsar på CW.

Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Det har sett lite olika ut, tror att det delades ut 6000 T23E3 vilket är ganska lite i sammanhanget. Tidigare rewardvagnar har varit enklare att förstå som jag har förstått det. Det finns massvis med laidback-klaner men sannolikheten att vinna en reward-tank i dessa är rätt liten skulle jag vilja säga.

Nu har jag ingen aning om vilka stats du har eller hur många tior. Men har du bra stats över de senaste 1000 matcherna (60 dagar) och visar en uppåtgående trend skulle du nog vara aktuell för de flesta svenska klanerna som bedriver CW-verksamhet. Det som framförallt skiljer de riktigt bra klanerna från de dåliga är kravet på antalet tior och aktivitet.

Du bör ha minst två, men jag skulle rekommendera 4-5 tior (vagnar som används i CW, med bra besättningar och alla moduler) för att på allvar kunna lira CW. Vagnar blir låsta (ibland upp till en vecka) vilket gör att det är bra att ha ett gäng.

De flesta klanerna har hemsidor, bara att ta kontakt med recruiters och provspela så känner du om det passar dig eller inte.

Bra träd att klättra i för att låsa upp CW-vagnar är:
Obj. 140
T62a
IS7
T57 HT
T110E5
BC25t

Finns naturligtvis andra vagnar som används för specifika platser på specifika kartor så även AMX 50b, Leo1, STB-1 eller någon TD kan vara bra att grinda. Vill man lira arty är det väl framförallt Obj 261 som används i CW.

Tack för svaren, det uppskattas!

Ska nog ta och kolla in ett par klaner närmare faktiskt. Min Wn8 ligger på drygt 1200 respektive 1600 de senaste 1000 matcherna, inget exceptionellt med andra ord. Det är ingen elite klan jag bör söka mig till direkt känner jag. Spelar ju spelet i princip varje dag och det börjar kännas som det är dags att ta ett steg till.

Äger ju STB-1 och T57 som mina två tior, har även E50m. T62A och E-100 upplåsta, men inte köpt dem än, så ett par tior har jag i varje fall.
Citera
2014-07-13, 12:01
Medlem
tror man kollar mer på senaste 1000 matcherna än overall du har nog inga problem med att hitta en skaplig klan.

ditt enda problem är att du är snål som inte köper ut vagnarna plocka i alla fall ut t62-a ...

jag kollade på a-p's sida om rekryterering,
http://www.absolutpansar.com/joina

står inte ett jota där om stats, så det avgörs nog av din aktivitet, hur många vagnar osv i första hand. (hade inte ens kollat om det fanns krav då jag sökte)

här är en lista över svenska klaner: http://wotclans.net/eu/compare/a-p%252Ca-p2%252Ca-p3%252Ca-p5%252Cmoose%252Cm00se%252C-svpb%252Csg-d%252Csv%252Csv2%252Csv3%252Csv4 %252Csvcw%252Csvjr%252C1st%252C1st2%252Cirq%252C-fgg-%252C-spk-%252Cstrv%252Culven
Citera
2014-07-13, 14:54
Medlem
franges avatar
Samma jävla sak idag med, inte ett enda jävla skott träffar eller penetrerar... Hade nyss en dust med Tiger IIan mot en IS-3, i torsdags så gjorde i princip varenda skott skada på IS-3or, nästan varje gång rök ca 20% på den jag sköt på...

Och idag gjorde 2 av 9 direktträffar på nära håll skada, då jag skjuter där jag brukar... Bara bounce eller "we didnt penetrate their armour"... Helt jävla hopplöst och omöjligt att komma någonvart om det är omöjligt att faktiskt ha ihjäl nån...
Citera
2014-07-13, 16:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Tittat lite på noobmeter och konstaterat att en del siffror skiljer sig kraftigt från wg's, bla winrate är 0.5% högre på noobmeter, varför?
Citera
2014-07-13, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tittat lite på noobmeter och konstaterat att en del siffror skiljer sig kraftigt från wg's, bla winrate är 0.5% högre på noobmeter, varför?

det känns som noobmeter inte uppdateras?

http://blog.noobmeter.com/2013/05/inconsistent-data-in-wg-feed.html inconsistencys .. uppdaterad maj 2013...

sista bloginlägget är från 14:e feb eller nått.

och om vissa tanks inte ens räknas med i noobmeter så är det inte konstigt att det skiljer.

btw, dagens skryt :
Defeat!
Westfield
KV-1
Experience received:2*371 53*718
Battle achievements Top Gun, High Caliber, Defender, Radley-Walters's Medal, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Mission completed! Reward:
Added: Large Repair Kit (x2)

Repairs: -4 009
Ammunition: -3 815
Consumables: -3 000
Total: 42 894 WN8: 14 305 (100)

http://www.wotreplays.com/uploader/plastdunk/id/339830
Citera
2014-07-13, 17:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
det känns som noobmeter inte uppdateras?
Antalet spelade matcher är samma på noobmeter som wg så noobmeter har uppdaterats idag.

Citat:
och om vissa tanks inte ens räknas med i noobmeter så är det inte konstigt att det skiljer.
Mest udda vagnen jag har är Type 59.

Citat:
btw, dagens skryt :
Inte så illa pinkat, strax över 80k krediter och ~3555 xp om du hade vunnit.
Citera
2014-07-13, 17:43
Medlem
Citat:

Noobmeter uppdateras inte kontinuerligt utan vid vissa tillfällen. Förmodligen har du fler matcher i WG's stats.
Citera
2014-07-13, 17:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaderBerg
Noobmeter uppdateras inte kontinuerligt utan vid vissa tillfällen. Förmodligen har du fler matcher i WG's stats.
Samma antal matcher på båda.
Citera
2014-07-13, 19:59
Medlem
Citat:
Samma antal matcher på båda.

för mig diffar det ca 200 matcher, alla med t23e3..

kan tänka mig att den faller in under kategorin (förutom då att antalet matcher ej heller stämmer för mig):
The root cause of the issue is that WG new web interface does not include some beta tanks, such as KV-220 action and M4A2E4 Sherman in the tanks list, but it still includes battles played in them in the total battles and other stats.

aja 200 påverkar väl inte så mycket av 30 000 + mather.. men i alla fall, den använder inte alla, så det kanske fler små saker förutom några tanks som den inte hanterar på samma sätt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in