2014-04-28, 13:57
  #15625
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Kan rekommendera att spela på NA-servern. Betydligt trevligare atmosfär, folk kan kommunicera, ingen skriver siemka och matcherna är betydligt oftare mer jämna och roliga.

Skulle det vara så att man ändå blir påhoppad är nicket ofta "Krzysztof[SiemkaPL4Life]...

Skitsnack.
NA-servern (eller snarare NA East) har på peak-hour samma antal spelare som EU har på off-hours, NA-servern är dessutom mer toppheavy (dvs mer tier10) än vad EU har, så tier8 matcher är ett mindre helvete. Dessutom har vi asiater, brassar, argentinare och mexikaner, så det är knappast så att alla skriver engelska. NA är inte bättre än EU, och om jag hade kunnat hade jag flyttat mitt konto till EU (mest av CW-skäl då).
Kallar du folk för idioter på NA säger de att de bara spelar för att det är kul. Hur kul det nu är att sitta längst bak på kartan och tillbringa 10 min med pilla naveln.
Citera
2014-04-28, 14:12
  #15626
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
har lite freecredits över å tänkte köpa Rhm och spela med 150 kanonen, är den rolig eller? vet att dom har ju sjukt hög camo värde, vet ej hur många gånger jag blivt blåst av en sån jävel som kan fan skjuta och ändå jag kan inte se fanskapet.. man är ju sugen snipa med en sån.. va tycker ni som har den?
Askul, även om det är en papplåda som trillar ihop och dör om så bara en humla flyger förbi lite fort. Den har absolut noll och ingenting i pansar. Däremot rekar jag att du kör 12,8 kanonen istället för 15. Pricksäkrare, bättre penn med standardammo och mycket bättre rof.
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-04-28 kl. 14:14.
Citera
2014-04-28, 14:15
  #15627
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Askul, även om det är en papplåda som trillar ihop och dör om så bara en humla flyger förbi lite fort. Den har absolut noll och ingenting i pansar. Däremot rekar jag att du kör 12,8 kanonen istället för 15. Bättre penn med standardammo och mycket bättre rof.

Pansar är överreklamerat. En Rhoomba har 1100 HP och behöver därmed träffas av 3 120 mm skott. Knappast något som dör bara en fluga flyger förbi.
Citera
2014-04-28, 15:31
  #15628
Medlem
knypplarNs avatar
Började spela för ett tag sen och undrar hur jag kan öka min survival-rate, är för närvarande en 53% spelare med 1549 efficiency och 1705 WN8 på de senaste 6k striderna (8k totalt). Överlever bara runt 23% av matcherna trots att jag försöker tänka på det, för att få massiva carrys och göra mer skada behöver jag överleva längre. Hur gör ni för att överleva på pub? Vill upp i en överlevnadsprocent på 35-40% av striderna.

Vilka vagnar bör man låsa upp för seriöst CW-spelande? Har för närvarande Obj. 140, T57, 50B och E100 i garaget och ska snart köpa BatChat och E5an. Är det några andra vagnar man "måste" ha? (Inge jävla arty ).
Citera
2014-04-28, 19:12
  #15629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Började spela för ett tag sen och undrar hur jag kan öka min survival-rate, är för närvarande en 53% spelare med 1549 efficiency och 1705 WN8 på de senaste 6k striderna (8k totalt). Överlever bara runt 23% av matcherna trots att jag försöker tänka på det, för att få massiva carrys och göra mer skada behöver jag överleva längre. Hur gör ni för att överleva på pub? Vill upp i en överlevnadsprocent på 35-40% av striderna.

Vilka vagnar bör man låsa upp för seriöst CW-spelande? Har för närvarande Obj. 140, T57, 50B och E100 i garaget och ska snart köpa BatChat och E5an. Är det några andra vagnar man "måste" ha? (Inge jävla arty ).
med batchat:en och e5:an saknar du bara en is-7.. sen vad man måste ha är kanske alltför enkelt, men du har en väldigt fin bas där ditt garage.
en TD typ en 268 skulle jag lägga till i ditt garage för CW.

alternativet är att ha en massa likadana om man gillar meds så har man några, för alltid blir nån jävlel låst... typ t62-a obj 140 och obj 430eller motsvarande för heavys..
Citera
2014-04-28, 19:26
  #15630
Medlem
different_trips avatar
Så jävla segt när man hamnar med idioter som behandlar ens tank som ett lockbete. Folk gör inte ett skit.

Fan nu ska jag också sitta i en gran ett helt game och pilla navelludd.
Citera
2014-04-28, 19:27
  #15631
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
med batchat:en och e5:an saknar du bara en is-7.. sen vad man måste ha är kanske alltför enkelt, men du har en väldigt fin bas där ditt garage.
en TD typ en 268 skulle jag lägga till i ditt garage för CW.

alternativet är att ha en massa likadana om man gillar meds så har man några, för alltid blir nån jävlel låst... typ t62-a obj 140 och obj 430eller motsvarande för heavys..
Har IS-8an framforskad men den verkar så jävla kass så funderar på att free-xpa mig förbi den för att få IS-7an. Dock ingen vagn som lockar, därför jag kör BCn (30k xp kvar) och E5an (halvvägs till M103) före.

Är ingen riktig TD-spelare, gillar förvisso Hellcaten (62% på ca 800 matcher) men gillar inte att sakna torn. Började som de flesta med heavys men blir mer och mer medium/light-spelare. Ska naturligtvis utnyttja att T-54an leder fram till två tior och låsa upp T62A också, men håller på att träna Obj. 140 besättningen så den får en fjärde skill innan CWandet börjar på allvar.

Den viktigaste frågan, hur gör ni för att hålla er vid liv länge och överleva fler matcher? Jag får nästan alltid den skada jag "ska" göra gjord men överlever som sagt på tok för få matcher. Gillar att vara aggressiv och styra matchtempot men ofta hamnar man helt ensam när man försöker pusha fienden och resten av alla tomatpolacker bara står och tittar på. Det har blivit lättare att hålla uppe en stabil winrate sedan jag joinade en bättre klan men dör fortfarande lika mycket.
Citera
2014-04-28, 19:43
  #15632
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Har IS-8an framforskad men den verkar så jävla kass så funderar på att free-xpa mig förbi den för att få IS-7an. Dock ingen vagn som lockar, därför jag kör BCn (30k xp kvar) och E5an (halvvägs till M103) före.

Är ingen riktig TD-spelare, gillar förvisso Hellcaten (62% på ca 800 matcher) men gillar inte att sakna torn. Började som de flesta med heavys men blir mer och mer medium/light-spelare. Ska naturligtvis utnyttja att T-54an leder fram till två tior och låsa upp T62A också, men håller på att träna Obj. 140 besättningen så den får en fjärde skill innan CWandet börjar på allvar.

Den viktigaste frågan, hur gör ni för att hålla er vid liv länge och överleva fler matcher? Jag får nästan alltid den skada jag "ska" göra gjord men överlever som sagt på tok för få matcher. Gillar att vara aggressiv och styra matchtempot men ofta hamnar man helt ensam när man försöker pusha fienden och resten av alla tomatpolacker bara står och tittar på. Det har blivit lättare att hålla uppe en stabil winrate sedan jag joinade en bättre klan men dör fortfarande lika mycket.

IS-8 kan faktiskt vara helt ok den med. Men ofta, och särskilt när man möter tior vilket sker oerhört ofta så känns den som en papperstank delux.

Körde den precis och är ändå rätt nöjd med resultatet.

http://i59.tinypic.com/1077zw9.jpg
Citera
2014-04-28, 19:45
  #15633
Medlem
Kriminalarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Skitsnack.
NA-servern (eller snarare NA East) har på peak-hour samma antal spelare som EU har på off-hours, NA-servern är dessutom mer toppheavy (dvs mer tier10) än vad EU har, så tier8 matcher är ett mindre helvete. Dessutom har vi asiater, brassar, argentinare och mexikaner, så det är knappast så att alla skriver engelska. NA är inte bättre än EU, och om jag hade kunnat hade jag flyttat mitt konto till EU (mest av CW-skäl då).
Kallar du folk för idioter på NA säger de att de bara spelar för att det är kul. Hur kul det nu är att sitta längst bak på kartan och tillbringa 10 min med pilla naveln.

Nu spelar jag max tier 7, och upp dit är det iaf en enorm skillnad. På EU kan man be om hjälp eller skriva taktiska tips och ingen jävel lyssnar, ingen svarar ens - kanske ett "pl?" på sin höjd. På NA är det i regel alltid någon som iaf hänger på eller svarar.
Citera
2014-04-28, 20:31
  #15634
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Går det att flytta alla vagnarna till NA konto eller måste man skapa ny konto och forska genom allt igen? Skulle kunna tänka mig att lira på NA.
Går inte flytta mellan servrar men det ska komma.

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
32 k matcher... jag har fortfarande inte lärt mig
Välkommen i klubben, 34k matcher och tålamod existerar inte för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
de har även precis skjutit också..
Nästan alltid när jag ser en spelare vänta på att fienden ska skjuta så är det jag, ofta i.... som inte har hp att ta en träff tittar runt ett hörne som fienden väntar bakom istället för att vänta på att någon med mer hp tar skottet.

Citat:
Jag hade en arty, sålde den, för jag har inte tålamod att spela den
Testat Fv304?
Inget baskampande med den, måste va aktiv och följa efter fronten för att va med och i rak linje är den snabbare än awfull panther.

Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Jag har snart spelat 1000 matcher och har aldrig spelat arty förutom en match med "Karl".

Jag hatar de där jävlarna och vill inte vara en del av problemet Det har ju dessutom varit sjukt mycket arty på sistone, 4 pjäser per lag är inget ovanligt.
Vanligt att spelare gör det felet, ska du lära dig att undvika spg så måste du spela spg för att lära dig hur fysiken fungerar.


Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Askul, även om det är en papplåda som trillar ihop och dör om så bara en humla flyger förbi lite fort.
Pfffft en papplåda skyddar bättre, alla tier1 vagnar kan penentrera arslet på borsig som hara har 8mm pansar men jag har faktiskt studsat skott med den

Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Har IS-8an framforskad men den verkar så jävla kass så funderar på att free-xpa mig förbi den för att få IS-7an.
Dåligt pansar så är mer av en support/medium än ht men kanonen är fin.

Citat:
Är ingen riktig TD-spelare, gillar förvisso Hellcaten (62% på ca 800 matcher) men gillar inte att sakna torn.
Fortsätt efter hellcat, t25/2 är pisstråkig för den har så dålig kanon men T28 prot kan va rätt otrevlig för fienden, T30 har grymt bra alpha men chassi´t har tier7 pansar(samma som t29) men bra gun depression så passar för hull down.

Citat:
Den viktigaste frågan, hur gör ni för att hålla er vid liv länge och överleva fler matcher? Jag får nästan alltid den skada jag "ska" göra gjord men överlever som sagt på tok för få matcher.
"Cowards die many times before their deaths, The valiant never taste of death but once."

Jag överlever ~21% av matcherna.
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-04-28 kl. 20:34.
Citera
2014-04-28, 21:52
  #15635
Medlem
Skarphedens avatar
Bloggen For the Record har just postat ett inlägg om hur en svensk gren skulle kunna se ut i ett eventuellt kommande europeisk tankträd i WoT. Intressant läsning: http://ftr.wot-news.com/2014/04/28/european-tree-part-iv-sweden/
Citera
2014-04-28, 22:05
  #15636
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpheden
Bloggen For the Record har just postat ett inlägg om hur en svensk gren skulle kunna se ut i ett eventuellt kommande europeisk tankträd i WoT. Intressant läsning: http://ftr.wot-news.com/2014/04/28/european-tree-part-iv-sweden/
dreglar, hoppas inte det är rykten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in