2014-10-26, 15:59
  #18025
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
5/20 matcher idag. Helt jävla sanslöst vad folk underpresterar bara för att det är helg.
alla 6 åringar är ute och spelar nu ju, en polare till mig har en släkting som lät sin 7 åring spela när han gick och handla, sedan var han bannad i 7 dagar :P
Citera
2014-10-26, 17:14
  #18026
Medlem
Är detta ett pay2win?
Citera
2014-10-26, 17:27
  #18027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Är detta ett pay2win?
Nej.. inte fullt ut.
Citera
2014-10-26, 17:28
  #18028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
Nej.. inte fullt ut.

Okej, på vilket sätt har en person med pengar övertag över en som inte lägger in en krona?
Citera
2014-10-26, 17:56
  #18029
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
är det en firefly eller en vanlig m4 med målad pipa ?

Det är en easy-eight.

Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Okej, på vilket sätt har en person med pengar övertag över en som inte lägger in en krona?

Det är "pay to progress faster", d.v.s. du kan betala för att få mer xp och krediter snabbare. Man behöver xp för att låsa upp nya tanks och moduler till tanksen. Sen berhöver man krediter för att köpa vagnarna, ammo och reparationer av skadade tanks. När man kommer upp i högre tiers har man alltid brist på krediter.

Det finns premium-tanks som man kan köpa för pengar. De är sämre än fullt uppgraderade tanks från samma tier men genererar mer krediter.
__________________
Senast redigerad av lidden 2014-10-26 kl. 18:01.
Citera
2014-10-26, 19:12
  #18030
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
är det en firefly eller en vanlig m4 med målad pipa ?

En något långsammare Easy8 som är en premium tank dvs bra för credits och crew training. Sämre armour, men det är antagligen samma armour som en Easy8 kommer ha efter att ha gjorts om till HD.

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det är "pay to progress faster", d.v.s. du kan betala för att få mer xp och krediter snabbare. Man behöver xp för att låsa upp nya tanks och moduler till tanksen. Sen berhöver man krediter för att köpa vagnarna, ammo och reparationer av skadade tanks. När man kommer upp i högre tiers har man alltid brist på krediter.

Det finns premium-tanks som man kan köpa för pengar. De är sämre än fullt uppgraderade tanks från samma tier men genererar mer krediter.

Precis, riktiga pengar gör inte att du vinner fler matcher (såvida du inte får tag i en KV-220, B2, LefhB2. T-127 eller PzIIJ).
Det viktigaste att köpa är premium tid (om du har mer pengar än tid som jag) samt tier5 premium tanks. 2-3 Tier5 premium tanks är det snabbaste sättet att grinda credits. Att skaffa premium tier8 tanks rekommenderas inte innan man har nått den tieren med andra tanks.
Citera
2014-10-26, 21:03
  #18031
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Att skaffa premium tier8 tanks rekommenderas inte innan man har nått den tieren med andra tanks.
Gu va jag hatar spelare som köper tier8 premiumvagn innan dom ens kört 1 match med tier1...

Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Fury kommer imorgon, billigaste paketet som innehåller tanken kostar 30 euro. Någon som ska köpa? Jag har inte bestämmt mig än.
Jag kommer inte köpa den, är en E8 med m1a2 kanonen.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Sämre armour,
I tankopedia har e8 och fury samma pansar.
Citera
2014-10-26, 22:26
  #18032
Medlem
Kebabsugers avatar
så det är en easy8 med ett fury klistermärke på pipan för 300 spänn ?

njaaa, tar nog en annan premium i så fall
Citera
2014-10-26, 22:42
  #18033
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Med risk för en varning;

Har ni sett filmen? (FURY)

Tänkt se den men har utvecklat en avsky mot rekvisita brister etc. i krigsfilmer på senare år.. vilket gör att jag stör mig igenom en film på minsta lilla grej, handlingen med oftast typ.. iaf om det kommer 300 SS panzergrenadiers med panzerfaust och en sherman står emot alla... hmm..

Visst är det Tigervagnen från GB med?.
__________________
Senast redigerad av WhenAllLightDies 2014-10-26 kl. 22:46.
Citera
2014-10-26, 23:43
  #18034
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
5/20 matcher idag. Helt jävla sanslöst vad folk underpresterar bara för att det är helg.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
alla 6 åringar är ute och spelar nu ju, en polare till mig har en släkting som lät sin 7 åring spela när han gick och handla, sedan var han bannad i 7 dagar :P

6-åringar? Nej begåvningsreserven från Slavonien är ute och kör sina IS-3, har fan aldrig sett så många värdelösa klantarslen och blindstyren som idag. Matcher med 10+ tier 8 tomater som kör heavys, fy fan säger jag. 7/17 vunna matcher och det är sista dan jag behöver för att fixa TOGen. Känns inte som jag kommer att förlänga min premium som går ut om 5 dar i nuläget.
Citera
2014-10-27, 01:12
  #18035
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
6-åringar? Nej begåvningsreserven från Slavonien är ute och kör sina IS-3, har fan aldrig sett så många värdelösa klantarslen och blindstyren som idag.
hade en match igår som mitt lag hade 3 spelare med wn8 över 1000, motståndarlaget hade typ 3 spelare som låg under 1000 wn8, fyfan va smisk

Har wg sagt nåt om varför spelarskicklighet inte finns med i matchmakern?
Citera
2014-10-27, 09:01
  #18036
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
så det är en easy8 med ett fury klistermärke på pipan för 300 spänn ?
njaaa, tar nog en annan premium i så fall

Typ ja.
Funderade på att köpa den, men jag behöver inte mer crew trainers och jag har bättre och roligare credit grinders.
Fast grinda credits går i tier9-10 med en bra pluton bakom sig och premiumkonto, bara inte lika snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in