2014-08-28, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Får säga att jag börjar gilla lätta tanks mer och mer. Att köra åttor kring heavys med WZ-131 eller ladda ur ett klipp i röven på en slö tier X td med Amx 13 90 är verkligen skitkul. Fick dessutom Ace tanker med 13 90 nu idag, något jag trodde var nästan omöjligt, men det gick fanimig. Krävdes bara dryga 4,5k skada och 5 kills, 2k spotting samt en full ensamcap av mig själv.

Ja det var bra jobbat med en 13 90. eftersom du har så mycket competition med just den vagnen. krävs så mycket base exp att få ace med den.
Citera
2014-08-28, 08:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Men att spela utan 6:th sense borde väl vara på gränser till självspäkning med en scout?

Jo, det kan man tycka.. Å andra sidan kan det vara bra att öva på ibland så man får in lite känsla att "nu är jag nog upptäckt" och flytta sig automagiskt.

Förövrigt behövert man inte mycket skada för att få lila WN8 i 13 90..
Citera
2014-08-28, 09:52
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
4st Strongholds... 4 ggr mot RSOP! Dom är helt fittigt bra kan jag påpeka
Rynnäkkösopulit! Finnpajsarna är bra som fan. Man får vara glad om man tar dem 1 gång av 10 (precis som EFE, Tesla mf.l.) Dom är naturligtvis bra spelare också men det de verkligen vinner på är att de alltid verkar ha riktigt bra taktiska strategier för alla kartor. När en annan mummlar lite om att "vi ställer två på kullen för att spotta" så vet de precis vilka buskar de skall stå bakom för att täcka hela ytan. Har varit med när en FC i en av toppklanerna förklarade deras taktik på några kartor och man häpnar över hur genomtänkt det är... skottvinklar, spots, firepower, artyskydd osv osv.

Tror annars att Stronghold kan bli hur bra som helst. Bara WG lyckas styra upp det så att inte bra klaner bara åker runt och ransackar svagare klaners baser.

Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Andra gången jag ser en VK 72.01K nu. Denna gången dock i vårat lag. Vagnen verkar rejält kul, synd att den bara finns som vinst i clan wars tävlingar .
Men joina en klan då? Den 2/9 startar ett nytt event “Twilight of the Gods” där man kan vinna kinespremiumen 112 eller amerikanske mediumen T23E3 + massor av guld. Det är bara att hoppa på tåget. Den tävlingen pågår bara i 11 dagar så skall du ha chans att vinna måste du nog vara med från början.

Citat:
Jo, det kan man tycka.. Å andra sidan kan det vara bra att öva på ibland så man får in lite känsla att "nu är jag nog upptäckt" och flytta sig automagiskt.
Det är farligt att vänja sig för mycket vid lampan. Har lampa på i princip alla mina vagnar idag - men när jag grindar på min kompis konto så saknar han lampor helt. Å hej å hå vad jag kan bli utskjuten ibland bara för att jag står och såsar lite för länge på en och samma plats.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-08-28 kl. 10:14.
Citera
2014-08-28, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Jag är lite förundrad över en sak, det är många härinne som verkar bli attackerade i chatten och kallade både det ena och det andra - jag har bara blivit påhoppad en gång och då av en skitnödig svensk tonåring....annars är det ingen som ordleks över att jag är noob eller något alls faktiskt, trots att mina siffror säkerligen är mycket sämre än de flestas härinne.

Vad beror detta på? Är det för att jag själv inte gastar i chatten kanske?

Det är otroligt konstigt... Trodde alla blev påhoppad. Är superuni men blir påhoppad ofta ändå, spelar ingen roll hur mkt dmg eller kills jag gör osv. Om folk dör vill dom alltid hitta en syndabock oavsett ifall du är grym eller sämst :P
Citera
2014-08-28, 11:09
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flayer
Det är otroligt konstigt... Trodde alla blev påhoppad. Är superuni men blir påhoppad ofta ändå, spelar ingen roll hur mkt dmg eller kills jag gör osv. Om folk dör vill dom alltid hitta en syndabock oavsett ifall du är grym eller sämst :P
Jag kan lätt skälla ut en som gör fel enligt min bok (som f.ö. inte alls är det facit som jag vill att den skall vara men det ignorerar jag glatt). Den som gör fel gör fel och får en verbal lavett oavsett färg.

Sen tror jag att folk generellt ställer lite högre krav på ett superunikum. Man förväntar sig nog att denna/de bara skall kliva in och vinna matchen åt ens lag. Medan själva kan de bara luta sig tillbaka och hänga med på åkturen. Kan tänka att det gnälls en del av den anledningen också när det inte går som det ska.

Själv hoppar jag bara på superunikums som uppenbart sysslar med att statspadda, dvs står och gömmer sig utan att bidra och låter andra göra grovjobbet i början för att sen smyga in där det finns enkla kills att stjäla. Det är iofs inte ofta jag träffar på den typen av spelare men ibland händer det och hade jag inte haft en mod som förhindrar skott mot egna spelare hade jag lätt kunnat skjuta ut dessa själv, oavsett straff. Tomater som står och gömmer sig gör så för att de inte vet bättre, men ett superunikum vet precis vad han gör.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-08-28 kl. 11:14.
Citera
2014-08-28, 11:48
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyDoo
Ja det var bra jobbat med en 13 90. eftersom du har så mycket competition med just den vagnen. krävs så mycket base exp att få ace med den.

Tack!

Citat:

Förövrigt behövert man inte mycket skada för att få lila WN8 i 13 90..

Tycker det är skitjobbigt utan den perken, köpt mig en FCM 50t nyligen och saknar den perken enormt. Hade visst skolat om min tunga franska besättning till de lätta istället, så de fick bli att starta med en helt ny besättning.

Och ja, ett clip skada räcker typ, ska man farma wn8 är det lätta tanks och göra skada som gäller.
Citera
2014-08-28, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag kan lätt skälla ut en som gör fel enligt min bok (som f.ö. inte alls är det facit som jag vill att den skall vara men det ignorerar jag glatt). Den som gör fel gör fel och får en verbal lavett oavsett färg.

Sen tror jag att folk generellt ställer lite högre krav på ett superunikum. Man förväntar sig nog att denna/de bara skall kliva in och vinna matchen åt ens lag. Medan själva kan de bara luta sig tillbaka och hänga med på åkturen. Kan tänka att det gnälls en del av den anledningen också när det inte går som det ska.

Själv hoppar jag bara på superunikums som uppenbart sysslar med att statspadda, dvs står och gömmer sig utan att bidra och låter andra göra grovjobbet i början för att sen smyga in där det finns enkla kills att stjäla. Det är iofs inte ofta jag träffar på den typen av spelare men ibland händer det och hade jag inte haft en mod som förhindrar skott mot egna spelare hade jag lätt kunnat skjuta ut dessa själv, oavsett straff. Tomater som står och gömmer sig gör så för att de inte vet bättre, men ett superunikum vet precis vad han gör.

Jo absolut jag tycker det är bedrövlig med "unicums" som statspaddar och är sämst. Men dom finner man mest spelandes på statspadding vagnar dvs low tier.

Och ja absolut folk ställer högre krav på unicums. Men det är förmodligen deras oförmåga att förstå spelet som gör att dom klagar. Dvs dom vill att jag med min batchat åker rakt fram över fältet just där. Men jag vet att det står 4 vagnar och jag dör ifall jag gör det. Så blir dom lacka, åker ut och dör exakt så som man hade förutspått. Och då klagar dom på en. Så jag tror det är för att dom vill att man ska göra på deras sätt medans unicums vet hur man ska spela och därför gör dom rätta valen vilket ibland är att byta flank, inte åka dit. Ställa sig i buske osv osv.
Citera
2014-08-28, 20:23
Medlem
VaBanks avatar
Det här med att skälla på folk i chatten, förr fick man åtminstonde mothugg av den man gnällde på, nu mera skiter de ens i att svara...

möjligen har folk stängt av chatten dock i större utsträckning.
Citera
2014-08-28, 21:11
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
Det här med att skälla på folk i chatten, förr fick man åtminstonde mothugg av den man gnällde på, nu mera skiter de ens i att svara...

möjligen har folk stängt av chatten dock i större utsträckning.

Vet inte om du kör på NA eller EU, men EU är ju överfullt med slaver som enbart språkar på slavocheckoslovakiskungerskpolskserbokratiska. Sen finns ju även tyskar och fransmän i överflöd som tror att deras språk är Europas lingua franca. Problemet är nog språkförbistring helt enkelt och ännu ett skäl till att skapa en ny server där enbart engelska är tillåtet.
Citera
2014-08-28, 23:33
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyDoo
E8 kan vara det sämsta skit jag någonsin spelat sedan churchill grindsen. Måste man skita guld för att penetrera target med den eller?

Du måste ha tålamod. Håll ihop med andra tanks. Var inte först i frontlinjen. Lär dig att flanka. Räkna inte med att några frontalskott penetrerar förutom på dåligt bepansrade vagnar. Skaffa utrustning som höjer din eldhastighet och ger dig större pricksäkerhet "on the move".

En av E8ans fördelar är att den bokstavligt talat spottar ur sig skott med sin precisa kanon, vilket tillåter den att röra sig mycket mer än sina motståndare. Det är alltid risky att highrolla med precisionen, men E8an är en tank som inte har råd att stå stilla, så enligt mig är det ofta värt att chansa lite med precisionen (som förövrigt är godkänt när du rör på dig) ifall det leder till att fienden missar ett eller två skott.
Citera
2014-08-28, 23:48
Medlem
Out-of-Steps avatar
Någon som har tips på hur man blir av med lagget som kom i senaste patchen (för min del)? Allt rullar på bra och fpsen är okej men ms:en som brukar ligga på 50 sticker 10-15 ggr per match upp till mellan 150-300 i kanske en halv sekund. Försökt att se något mönster när det händer men lyckas inte hitta någon anledning till lagget. Det enda som utmärker sig är om jag siktar på en närstående vagn i "sniper mode" så kommer lag spiken ganska ofta, fpsen är okej hela tiden m en ms:sen hoppar upp ett par hundra i just det skedet.
Börjar bli riktigt frustrerande
Citera
2014-08-29, 08:24
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Någon som har tips på hur man blir av med lagget som kom i senaste patchen (för min del)? Allt rullar på bra och fpsen är okej men ms:en som brukar ligga på 50 sticker 10-15 ggr per match upp till mellan 150-300 i kanske en halv sekund. Försökt att se något mönster när det händer men lyckas inte hitta någon anledning till lagget. Det enda som utmärker sig är om jag siktar på en närstående vagn i "sniper mode" så kommer lag spiken ganska ofta, fpsen är okej hela tiden m en ms:sen hoppar upp ett par hundra i just det skedet.
Börjar bli riktigt frustrerande

Vette fan, jag har senaste tiden också råkat ut för att spelet liksom "fryser" anslutningen också, pingen stannar och står still på kanske 80 ms och det senaste man gjort på vagnen liksom "hänger kvar" vilket resulterat i en del jobbiga situationer när man t.ex stuckit fram näsan när skiten hänger sig och vagnen bara fortsätter köra utan att man kan göra ett skit, rakt in i fiendeledet där man så klart blir skjuten i småbitar.
Vet inte om det är min anslutning eller om det är spelet som dummar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in