Citat:
usch, igår drabbades jag av hög ping på över 100 och spelet blev ryckigt och ospelbart.
Men nu var det något annat jag skulle berätta
Häromdagen cappade jag och sen fick jag meddelande i garaget "Nob, uninstall game" och så vidare av en spelare. Han svor åt att jag cappade och jag sa att jag fick högre XP(hade missat allt jag skjutit på) medan han sa att bara skada gav XP. Jag avslutade allt med "Sir, i do belive you are angry"
Har någon annan fått utstå attacker i garaget?
Vissa dagar flyter allt på och jag träffar åtminstone det jag siktar på även om jag inte gör skada, andra dagar skjuter jag uselt.
Men nu var det något annat jag skulle berätta
Häromdagen cappade jag och sen fick jag meddelande i garaget "Nob, uninstall game" och så vidare av en spelare. Han svor åt att jag cappade och jag sa att jag fick högre XP(hade missat allt jag skjutit på) medan han sa att bara skada gav XP. Jag avslutade allt med "Sir, i do belive you are angry"
Har någon annan fått utstå attacker i garaget?
Vissa dagar flyter allt på och jag träffar åtminstone det jag siktar på även om jag inte gör skada, andra dagar skjuter jag uselt.
Det är tyvärr något man får räkna med händer. Har själv råkat ut för det x antal gånger. Brukar ignorera de för det mesta (ibland ger man de svar på tal, men man har inget för det). Det brukar ofta vara spelare som suicide rushar direkt i början av matcherna som gnäller mest. Ingen mening att unna/ge sådana idioter uppmärksamhet.
Ett exempel: Jag körde Matilda en match. Med fyra minuter kvar var det jag och en AMX 40 kvar (långsamma vagnar). Motståndarlaget hade endast en Luchs kvar. Jag sa i chatten "lets cap, force him to come to us". Amx´en var med på det och vi började cappa. En i vårt lag gick bananas i chatten: "cowards! no cap kill all" osv. Vi och andra i laget sa att vi inte har tiden eller farten att scouta efter en Luchs. Men det brydde sig inte han om, det fortsatte att skanderas tills vi vann. Fortsatte även i garaget hur fega vi var, vi borde uninstall game osv.
Ibland är det bättre att vinna på cap, än att förlora eller att det blir oavgjort.
När det gäller dödshot blir det annorlunda. Det händer inte lika ofta längre och WG har nolltolerans mot sånt. Händer det så gör en ticket och skicka in screenshots samt replay till WG. Det blir automatisk banning på sådana spelare.
Med det sagt så hoppas jag du inte tar åt dig när folk hoppar på dig i chatten. Unna de inte den glädjen att ge de din uppmärksamhet.
(jag funderar allvarligt på att skaffa den "bara för att" ).