2014-07-11, 14:19
  #16813
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
t23e3 finns ej med på noobmeter
har haft fantastiska matcher och den verkar inte finnas, härlig WN8 osv... men den syns inte i wr eller wn ...
jag som har hittat en härlig vagn med super MM och gör bra resutat i den också.
ska det vara på detta viset?


Något straff ska du väl ha för att du deltog i CW-eventet och fick en "gratis" tank för besväret.

Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Har inte spelat överdrivet många matcher i A-43an än, men har för det mesta varit lågtier så kan räkna skotten jag har studsat på ena handen. Vilket känns som ett nerköp om man jämför med T-34an som faktiskt kan bounca en hel del.


Roligt med A-43an är att man kan bounca rätt mycket när man blir skjuten i ryggen, eftersom vinkeln gör det till autobounce.


Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Även om siktet var stort i rörelse tycker jag att Cromwellen hade en tendens att ändå träffa det man siktade på. En bov i dramat kan naturligtvis vara att jag spelade Cromwellen med en 3-skill besättning med 100% snapshot och smooth ride medan jag petade i en ny besättning i A-43an.


Och gissningsvis GLD på Cromwell? Kan ju vara en förklaring.
Jag var inte helt förtjust i A-43an, vet folk som älskar den, men jag föredrar T-34-85 alla dagar i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Du måste ju även ta med topphastigheten i beräkningen, Easy8 är 17Km/h långsammare än Cromwell, det är klart att den är mer pricksäker on-the-move.


Mig veterligen har hastigheten inget att göra med träffsäkerheten, förutom att det är svårare att sikta med musen om man kör för snabbt.
Det som påverkar träffsäkerheten är att man rör turret och tracks + inbyggda träffsäkerheten.
Sen kan visserligen en Easy8 har en VertStab som gör en hel del för träffsäkerheten.

Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Den låga profilen gör den dessutom till en rätt spännande brawler.

Jo jag har sett det, man borde tex kunna plocka tyska tanks på att de inte har tillräckligt låg depression för att träffa en.
Citera
2014-07-11, 16:00
  #16814
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Säkert du inte tänker på War Thunder-tråden? Den är borta länge.

Här är det aktivitet varje dag, känner inte igen att den skulle försvinna från första sidan ens.
nä inte ground forces, spelat det till tier 3 och tröttnat, kan vara pga jag uppdaterar denna tråden 30 tal ggr om dagen
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det är sommar, annars behöver jag grinda som en tok egentligen.

mmm, just köpt en fläkt att komplettera min portabla ac, underbart, nu fortsätter den kalla luften hela vägen
har inte heller pallat spela så mycket, men gillar att läsa denna tråden

Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Jag spelar mindre. Vill orka få upp Heinzkontot till 1000 matcher innan jag slutar spela helt men får se om jag hinner, mycket viktigare saker att göra egentligen... På caelestis42-kontot har jag mest lallat runt på senaste tiden men vill få fram E50M där och möjligen batchat, så det har blivit tragglande med lights och meds. Gillar inte alls tyska grinden till E50M hittills, men det verkar ju bli värt det på tier 9+. Är på Pantern nu.
pantern är så beroende på bana det är löjligt
vissa banor som är oppna så kan man släppa lös sin dpm och slakta, pew pew pew, men på himmelsdorf så blir det typ byta skada, jag gör 100 dom gör 400

så både gillar och hatar pantern, kan man ligga och snipa på max anstånd så älskar jag den, banor där man "måste" brawla så hatar jag den
Citera
2014-07-11, 16:02
  #16815
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Roligt med A-43an är att man kan bounca rätt mycket när man blir skjuten i ryggen, eftersom vinkeln gör det till autobounce.
Som sagt, återstår att se. Lirade en match nu precis. Naturligtvis en t8 match, blev oneshottad av en ISU 152 som fortfarande inte blivit spottad 8 minuter in i matchen.



Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Och gissningsvis GLD på Cromwell? Kan ju vara en förklaring.
Jag var inte helt förtjust i A-43an, vet folk som älskar den, men jag föredrar T-34-85 alla dagar i veckan.
Japp. Samt BIA + Vents. Har inte spelat T-34-85 då jag gick in i det trädet via KV-13. Tycker rent generellt att mid-tier meds är rätt så usla vagnar.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Mig veterligen har hastigheten inget att göra med träffsäkerheten, förutom att det är svårare att sikta med musen om man kör för snabbt.
Det som påverkar träffsäkerheten är att man rör turret och tracks + inbyggda träffsäkerheten.
Sen kan visserligen en Easy8 har en VertStab som gör en hel del för träffsäkerheten.
Kanonen och siktet rör sig ju betydligt mindre i en långsam vagn än i en snabb. De brittiska heavyträdet innehåller väl några av spelets bästa vagnar att skjuta med on-the-move vilket kan ha att göra med att de knappt rör sig.
Citera
2014-07-11, 16:05
  #16816
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
A-43, vafan är det för nån djävla trollvagn egentligen?

fattade inte heller varför embryonic journey spelade den

https://www.youtube.com/watch?v=ZZpDlipFd5U

men han verkar gilla vagnar med rörlighet och som skjuter snabbt
Citera
2014-07-11, 17:19
  #16817
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Panther 2 var okej men passade inte min spelstil alls, på grund av för dålig mobilitet och turret traverse tvingas man spela för långt bak i banan och kan inte styra matchtempot. Kanonen är dock rätt bra och med guld kan man dessutom dela ut en del skada även i T10-matcher. Tycker den linjen på allvar tog fart i E50 som jag grindade igenom med 65% win rate

Vissa tanks får jag bara inte att funka, panter II var en sån. Vissa matcher gick det skitbra, skott studsade faktiskt när jag vinklade, skotten satt där de skulle osv. Men mestadels gick det ingen vidare alls, delvis på grund av det du säger, då jag själv spelar väldigt aggressivt, även med papperstanks som rhm och WtPz. Att sitta och häcka i en buske bakom fronten är inte min grej. Slutade förvisso på drygt 55% wr med pantern.

Något jag inte kan säga om E50, som jag lärde mig älska till slut när jag grindat klart alla moduler. Där fick jag drygt 44% innan jag sålde den.
Citera
2014-07-11, 21:51
  #16818
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
som förvisso gjorde den rätt kul i vissa matcher p.g.a att man skjuter så satans fort.
2.85 sekunder aktuell laddningstid och finns lite utrymme för att sänka det.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
A-44 är inte alls som A-43. Rear-mounted turret, en 107 mm kanon med usel träffsäkerhet, knappt någon depression och man får module damage så fort någon nyser på den. Den går att spela men det är inte direkt njutbart. Jag var tvungen att slänga på en GLD bara för att kanonen skulle vara i närheten av hanterbar.


Citat:
Ursprungligen postat av knypplarN
Jag trodde verkligen att A-43an skulle vara bra. På pappret såg den ut som en vagn jag verkligen skulle gilla och det har hänt ett par gånger att jag i en slö tier 8 heavy har blivit uppägd av en A-43 som cirklar och spammar guld. Låt oss säga att jag inte har haft den matchen i min A-43 än.
Aaaahh det är en härlig känsla ska du veta att spöa skiten ur stora tunga klumpiga vagnar med en liten ärtbössa dom gånger jag lyckats bäst är när jag kommit in efter att teamkamraterna mjukat upp fienderna så det blir mer 1vs1.

Spelade lakevill, dalen va körd så stack in och slog ut en type59 och förlorade 99% av hälsan, ser att staden är på väg att få spö så sticker dit fort som fan och cirklar runt hus och fiender samtidigt som jag skjuter uta bara fan så fienden hann inte direkt reagera på lilla mig för de hade tunga vagnar och td att slåss mot, slog ut en fcm 50tm, skadade en t69 och lite annat smått.

Citat:
Dessutom är Cromwellen betydligt mer pricksäker on-the-move vilket är något jag verkligen uppskattar.
Har 3% lägre träffsäkerhet med cromwell, besättningarna är ungefär likvärdiga med ungefär samma utbildning.

Citat:
Överväger om jag ska prova A-43an med 76mm kanonen men den ser rätt "meh" ut på pappret och jag gillade den inte alls på T-34an, dessutom har den riktigt usel APCR.
Är den kanonen jag använder.
Citera
2014-07-12, 06:42
  #16819
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
t23e3 finns ej med på noobmeter

har haft fantastiska matcher och den verkar inte finnas, härlig WN8 osv... men den syns inte i wr eller wn ...

jag som har hittat en härlig vagn med super MM och gör bra resutat i den också.
ska det vara på detta viset?

Sluta,du gör mig sugen på att köpa en. Men det är bara rewards från clanwars som jag fattat det hela, eller?

Har annars fatta tycke för den stackars Amx 12t, grym cammo gör att man kan sitta och skjuta ett helt mag utan at folk ser en, när man väl spottas är man i princip död dock. Hoppas på en förbättring med amx 13 75 och sen verkar ju 13 90 vara rejält op för en light tank, 6 granter för 240 skada styck känns som det kan bli skitkul.

På tal om clanwars, måste man vara bland creme de la crem av de bästa för att ens få dessa rewards? Blir allt lite sugen på en laidback svensk clan om det finns någom sån, om man får gratis tanks av det hela.
Citera
2014-07-12, 07:43
  #16820
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
2.85 sekunder aktuell laddningstid och finns lite utrymme för att sänka det.

Japp, det blir nästan som en autoloader när man skjuter så fort.
Citera
2014-07-12, 12:18
  #16821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Sluta,du gör mig sugen på att köpa en. Men det är bara rewards från clanwars som jag fattat det hela, eller?

Har annars fatta tycke för den stackars Amx 12t, grym cammo gör att man kan sitta och skjuta ett helt mag utan at folk ser en, när man väl spottas är man i princip död dock. Hoppas på en förbättring med amx 13 75 och sen verkar ju 13 90 vara rejält op för en light tank, 6 granter för 240 skada styck känns som det kan bli skitkul.

På tal om clanwars, måste man vara bland creme de la crem av de bästa för att ens få dessa rewards? Blir allt lite sugen på en laidback svensk clan om det finns någom sån, om man får gratis tanks av det hela.
Den är en reward, men som jag fattade skulle den komma ut på gift shop senare. Lär väl inte bli någon kioskvältare precis, Lirade utan frugan i gårkväll, WR droppade "lite" då (hade dock en riktigt rolig match med den, http://www.wotreplays.com/site/999469 WN8 över 10 000 )

första gången jag faktiskt bryr mig

btw fv304 är fan underbart att ha med sig. som syfilis tammefan, irriterande och man tror det inte är någon fara, men den nöter ner en tillslut är du död heltplötsligt. passar perfekt med t23e3, vi får max tier 8, lite jobbigt med KV-4 bara. Samt att vi är beroende av heavies skall ha någon form av medvetande i alla fall, vilket inte alltid är fallet.

sista stycket, nej jag tror inte du behöver vara creme de la crem

det som brukar vara kraven är ju vettiga stats och aktivitet, samt givetvis minst två tier 10 tanks.

vill du åt en reward, försök komma i en klan som satsar på eventet.
Imho skall en sådan klan ha:
Många medlemmar, minst 60. för att lägga två landings minst varje kväll
många aktiva, som satsar på eventet,, för att fylla upp två lag samtidigt
inte minst, vettiga och aktiva FC.
(ni borde kunna vinna en landing nångång, inte helt newbies alltså på CW)

Tror inte någon laidback klarar det, pga av spelarnas aktivitet genom eventet, inte klanen som sådan.

jag spelade nånstans mellan 2-6 matcher per kväll förutom 6-8 kvällar genom de två eventen jag var med. Och på slutet så kollades Points, hade man en chans för att få tanken så fick man spela, eller man blev prioriterad, hade man för mycket (som jag ) så fick jag inte spela så mycket som jag ville) Om man vinner ett land motsvara det ca 6 matcher i landing tournament. 4500 för land (eller försvar av) gentemot ca 800 för en turneringsvinst.


har du minst två tier 10 tanks och vill satsa på det försök hitta någon som inte är så laidback, men det kan gå.

Jag vet inte hur laidback SGD är, Swedish ghost division, men de har ett land just nu, och har typ 60 spelare, de kanske kan vara något? om de tänker försöka.

1ST och MOOSE vet jag inte, skulle de vilja så skulle de nog lyckas, men jag tror de är för laidback, kanske någon ur MOOSE fick vagnen sist. SV innehåller en massa laidback, tror inte de satsat på kampanjen heller nångång.

annars är det nog AP som gäller, ett eller två garanterat, sen får vi väl se hur det blir med a-p5. A-P5 verkar inte ha andra krav än aktivitet och tier-tanks som passar, är mycket upp till dig själv vad du vill göra med det. A-P och A-P2 kanske har krav, då tror jag mer det är med aktivitet och tanks än faktiska stats, men jag är inte så insatt där, givetvis underlättar bättre stats stats (stat padding underlättar inte, gäller ju att ha kört på vagnar som spelas i CW)

var inte rädd för internationella klaner jag hade roligt i Killerz In Action och Bullets Are So Expencive, riktigt bra FC's där, tror de flesta är i BASE nu. lagom laidback men de hade en växel till att kicka in, och de satsar på CW.
__________________
Senast redigerad av plastdunkk 2014-07-12 kl. 12:24.
Citera
2014-07-12, 13:15
  #16822
Medlem
knypplarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
På tal om clanwars, måste man vara bland creme de la crem av de bästa för att ens få dessa rewards? Blir allt lite sugen på en laidback svensk clan om det finns någom sån, om man får gratis tanks av det hela.
Det har sett lite olika ut, tror att det delades ut 6000 T23E3 vilket är ganska lite i sammanhanget. Tidigare rewardvagnar har varit enklare att förstå som jag har förstått det. Det finns massvis med laidback-klaner men sannolikheten att vinna en reward-tank i dessa är rätt liten skulle jag vilja säga.

Nu har jag ingen aning om vilka stats du har eller hur många tior. Men har du bra stats över de senaste 1000 matcherna (60 dagar) och visar en uppåtgående trend skulle du nog vara aktuell för de flesta svenska klanerna som bedriver CW-verksamhet. Det som framförallt skiljer de riktigt bra klanerna från de dåliga är kravet på antalet tior och aktivitet.

Du bör ha minst två, men jag skulle rekommendera 4-5 tior (vagnar som används i CW, med bra besättningar och alla moduler) för att på allvar kunna lira CW. Vagnar blir låsta (ibland upp till en vecka) vilket gör att det är bra att ha ett gäng.

De flesta klanerna har hemsidor, bara att ta kontakt med recruiters och provspela så känner du om det passar dig eller inte.

Bra träd att klättra i för att låsa upp CW-vagnar är:
Obj. 140
T62a
IS7
T57 HT
T110E5
BC25t

Finns naturligtvis andra vagnar som används för specifika platser på specifika kartor så även AMX 50b, Leo1, STB-1 eller någon TD kan vara bra att grinda. Vill man lira arty är det väl framförallt Obj 261 som används i CW.
Citera
2014-07-12, 13:29
  #16823
Medlem
varför det bara blev 6000 är ju för att förra kampanjen var kort, bara två veckor tror jag. Vk:n fick jag jobba mer för känns det som, t23e3 var det mer att bara vara på plats, ställa in skridskorna så att säga, men det beror ju på att jag var i "rätt" klan. vi körde två -tre landings varje kväll, fick vi ett land så lämnade vi kartan för att få spela fler matcher (tjäna mer poäng, fler spelare skulle få poäng)

sen skiljer det mellan servarna också, i ankans plaskdamm var det färre eftersom underlaget är mindre där, fler i det ryska träsket.

men varför inte testa en svenneklan helt enkelt björkraften?

a-p5 är trevliga och aktiva som fan. Det lär väl bli kampanj igen snart, hösten i alla fall hoppas jag.
Citera
2014-07-12, 15:45
  #16824
Medlem
franges avatar
Alltså vad i helvete... Har spelat en del nu idag, och 19 av 20 matcher raka förluster! Och en stor jävla anledning, 14 av 15 skott missar eller bouncar... Kör med Tiger II med lilla 10,5cm kanonen och varvar det med en Alecto för att tjna free XP...

Igårkväll körde jag ett tretimmarspel, och då låg jag på ungefär 60% win i matcher, frfamförallt med Tigern och då tog i princip varje skott runt 20% på varje tyngre fiende (Tiger II, T29, T32, IS-3 etc) - men nu träffar jag inte ett jävla skit, antingen tvärmissar jag på ganska nära håll, eller bara bouncar... Skjuter på exakt samma sätt som jag gjorde igår, men först den 5e träffen på en IS-3 gjorde lite skada... Som sagt, igår träffade i princip VARJE skott även på riktigt långa avstånd och skadade massor... Helt sjukt, har kanske 6-7 kills idag TOTALT på 20 matcher, igår hade jag 2-4 PER MATCH!

Även Alecton samma sak, kör med QF 25pdr och den brukar göra riktigt bra med skada men sämre pen, men nu samma sak.. 5 träffar på en Tier 5 vagn och NOLL skada, igår hade den vagnen vart skrot med 2-3 träffar...

Någon stämmer tamejfan inte alltså...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in