Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty
Studien som ni hänvisar till talar MOT er, inte FÖR er. Därför föreslår jag att ni slutar hänvisa till den, speciellt då ingen av er verkar ha läst den.
Jag tror dom flesta här är överens om att TuT-fokuserad träning är, eller kan vara bra. Jag tror också att dom flesta här, som kan resonera någorlunda logiskt, inser att TuT-fokuserad träning inte är det enda som skiljer mellan framgångsrika BBs och oframgångsrika.
Jag tror också att dom flesta som kan resonera logiskt här, inser att man inte kan träna delar av muskler bara för att det "känns" så. Träningsresultat är inte något som har med mysterium och mystik att göra, utan kan förklaras vetenskapligt med anatomi bl.a. Visst kan man säga att man skickar en "extra lång anabol signal och får plushypertrofi och undviker muskulär jämvikt om man isolerar nedre lats" men då kan ni för min del lika gärna hänvisa till en spåkärring.
Och oavsett vad bodybuilders säger så måste vi se vad varje enskild person säger rent faktamässigt, och inte acceptera det vind för våg för att personen har status.
Jag tror dom flesta här är överens om att TuT-fokuserad träning är, eller kan vara bra. Jag tror också att dom flesta här, som kan resonera någorlunda logiskt, inser att TuT-fokuserad träning inte är det enda som skiljer mellan framgångsrika BBs och oframgångsrika.
Jag tror också att dom flesta som kan resonera logiskt här, inser att man inte kan träna delar av muskler bara för att det "känns" så. Träningsresultat är inte något som har med mysterium och mystik att göra, utan kan förklaras vetenskapligt med anatomi bl.a. Visst kan man säga att man skickar en "extra lång anabol signal och får plushypertrofi och undviker muskulär jämvikt om man isolerar nedre lats" men då kan ni för min del lika gärna hänvisa till en spåkärring.
Och oavsett vad bodybuilders säger så måste vi se vad varje enskild person säger rent faktamässigt, och inte acceptera det vind för våg för att personen har status.
"The shoulder flexion task was accomplished by widespread activation of the Pectoralis Major (P1–P6), the anterior four segments of the Deltoid (D1–D4) and only one segment (L1) of the antagonist Latissimus Dorsi (Fig. 10). The task was initiated by simultaneous activation of four adjacent muscle segments on the anterior aspect of the shoulder; P1 and P2 (clavicular head) with D1 and D2 (anterior head) (Fig. 10). A significantly (p<0.05) later activation occurred in segments P3–P6, D3, D4 and L1 (Table 5). The remaining segments (D5–D7; L2–L6) of the Deltoid and the Latissimus Dorsi respectively remained inactive during this task "
Latsen delas upp i L1-L7 det kan man ju se som den har 7 huvuden eller vad man nu ska kalla det, här visas aktivering i endast L1, enligt tidagare tvärsäkra experter här så går det ju inte eftersom alltid hela latsen aktiveras lika mkt överallt. Här är iof latsen antagonist men bara en del av den spänns. Mkt intressant
.
Fan va grov.