2010-08-05, 09:28
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Räkna upp 10st kroppsbyggare som är över 180cm och väger in på 90kg (knallhårda) på en SM scen i bodybuilding och som inte tagit anabola.

90kg muskler i kroppsbyggarform (oavsett om man är över 180cm) är absurt mycket muskler och ingen på denna bräd är i närheten av det vågar jag påstå (rent).

Klart det går att snacka på internet och säga att det inte är omöjligt men upp med bilder, filmer och bevis istället. Generellt så underskattar många på internet hur svårt det är i realiteten. Fråga runt lite bland kroppsbyggare hur pass svårt det är att väga in runt 90kg på en kroppsbyggar scen.

Om inte kan ni åka ned till SM i bodybuilding som är om några veckor nere i Västerås så kan ni få se hur en 90kgs kroppsbyggare ser ut. De är monster.

Mvh

Alltså, de som tävlar i -90, framgångsrikt, är inte 184cm. Väger man 90kg på den längden är man på sin "höjd" bra i CBB.

Vem är kralligast?

160cm 75kg
185cm 95kg

Jag har sett många SM. Det är ju faktiskt så att min viktklass, till min längd, är ju egentligen -90. Jag är ju egentligen för lång för -80, precis som du är för -90.

Återigen, du glömmer längden...
Jag skulle påstå att 185cm och 90kg deffad t om är rimligt för en AF-tävlande.

Du är för negativ, klart du kan väga mer än 90kg deffad utan AAS! Eller tror du t om att CBB är omöjligt utan att dopa sig?

Den här diskussionen är förövrigt sjukt mycket on-topic.
Citera
2010-08-05, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Det verkar ju tyvärr som att det är fallet. Du förstår väl själv att man inte blir anatomiskt kunnig bara för att man tränar bodybuilding. Kroppen är oerhört komplex, och det är inget man lär sig bara sådär.
Fan vad du är grym, du kanske borde hålla tal på nästa A. Classic? Seriöst...

Är det fallet? Herregud. Nej det betyder inte att man är anatomiskt nördpåläst men man vet vad som fungerar i praktiken då jag lovar dig att de testet det mesta i byggväg annars är du inte där topp-proffsen är!

Om du är så jävla kunnig o om din anatomiska kunskap nu betyder så jävla mycket varför ser du då ut som du gör? Utan att vara elak.

Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty
Nej. Bakom alla BBs står i grunden ett gäng anatominördar.

Ja, varför skulle man träna athletic fitness om det är BB man satsar på?
Är du seriös? De förespråkar det Robban förespråkar. Gå in på musculardevelopment.com och häng på in the trenches så ska du få se vad tränare, och proffs, mm, uttalar sig om. Inte är det någon Axonträning inte.

Citat:
Nej. Bakom alla BBs står i grunden ett gäng anatominördar.

Ja, varför skulle man träna athletic fitness om det är BB man satsar på?
Viss skillnad om man nu satsar på AF men inte oerhört stor skillnad. Lite mer fokus på några övningar och uthållighet men muskelbygge rent visuellt är alltid detsamma.

Citat:
Jag sa att de anatomiska förklaringarna var fel, läs det jag skriver för helvete.
"Det är de bristfälliga anatomiska förklaringarna som förstör ett annars fint sätt att träna. "
Jag: Hur förstör det?
Du:
Citat:
Det förstör genom att vara fel.

Citat:
"Att enbart använda storleken på en persons muskelmassa som referens till dess kunskap eller framgång i gymmet inom en branch där doping är lika vanligt förekommande som att valla skidorna inför vasaloppet blir ofta väldigt missvisande"
Det har väl ingen egentligen gjort här. Vi litar på de som själva kan uttrycka sig om som man märker vet vad de snackar om. Finns flera bodybuilders som inte bara visar när de tränar utan även pratar om det utanför passen. I intervjuer, på forum. Det är inte svårt att komma åt.
Citera
2010-08-05, 11:20
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman
Alltså, de som tävlar i -90, framgångsrikt, är inte 184cm. Väger man 90kg på den längden är man på sin "höjd" bra i CBB.
Är man på sin höjd bra i CBB då?

http://www.fitnessplay.tv/wp-content/uploads/2010/04/Fitnessplay_chris-300x451.jpg

Herregud vad du är stor i käften Robban.

Blir verkligen upp till bevis för dig på SM.
Citera
2010-08-05, 11:27
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungvikt

Är du seriös? De förespråkar det Robban förespråkar. Gå in på musculardevelopment.com och häng på in the trenches så ska du få se vad tränare, och proffs, mm, uttalar sig om. Inte är det någon Axonträning inte.

Viss skillnad om man nu satsar på AF men inte oerhört stor skillnad. Lite mer fokus på några övningar och uthållighet men muskelbygge rent visuellt är alltid detsamma.

Det är det inte mitt citat gällde. Ditt argument var "Framgångsrika BBs är stora och tränar som Robban, anatominördarna är inte lika stora som framgångsrika BBs - därmed är anatomiska kunskaper att se ner på".

Vad du anser vara "Axonträning" är upp till dig, och är antagligen unikt för dig - men får jag gissa så vinklar du det till det sämsta möjliga.

Athetic Fitness är en annan sport än BB och har helt andra krav vilket reflekteras i utövarens utseende. Du kan inte såga en person för att han är dålig i golf, om han spelar fotboll.
Citera
2010-08-05, 12:36
Medlem
Citat:

http://www.fitnessplay.tv/wp-content/uploads/2010/04/Fitnessplay_chris-300x451.jpg

Vill inte vara den som är den men den bilden visar ju verkligen inte mycket mer än deff... du har ingen bättre?
Citera
2010-08-05, 12:38
Medlem
Citat:
Det är det inte mitt citat gällde. Ditt argument var "Framgångsrika BBs är stora och tränar som Robban, anatominördarna är inte lika stora som framgångsrika BBs - därmed är anatomiska kunskaper att se ner på".

Vad du anser vara "Axonträning" är upp till dig, och är antagligen unikt för dig - men får jag gissa så vinklar du det till det sämsta möjliga.

Athetic Fitness är en annan sport än BB och har helt andra krav vilket reflekteras i utövarens utseende. Du kan inte såga en person för att han är dålig i golf, om han spelar fotboll.
Herregud.

Axon vill väl också bygga muskler? Eller hur?

Sen vet jag att han är mer tvungen till dips/chins och diverse övningar vilket en BB inte är... men du får det att verka som två väldigt skiljande sporter. Och det är de ju verkligen inte.

Golf o fotboll? Snarare som att jämföra Thaiboxning och kickboxning. Olika, men ändå så lika.
Citera
2010-08-05, 12:58
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:

Det där är väl CBB om jag inte missminner mig? Det är iof byggning det med enligt mig om än i lite mindre förpackning.

Du slingrar dig genom att få det till att jag kritiserar men det gör jag inte, jag är saklig i frågan.
Svara på frågorna ist...
Citera
2010-08-05, 12:58
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:

Vad är det med detta Axon? Fattar inte ens att du tycker det är märkvärdigt. Sluta träna löpning och träna fel när du kör styrketräningen. Du äter väl som en fågel också, varför vägde du 117 kg slät? Började du så, som nybörjare och deffade ner dig sen?
Ärligt talat det är många frågetecken runt dig.
Citera
2010-08-05, 15:17
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Alltså här har du ett citat ur artikeln, tack för du hittade den föresten och inte bara ett abstract:
"Shoulder extension was achieved through activation of the Latissimus Dorsi (L1–L6), the posterior five segments of the Deltoid (D3–D7), and the P3 segment of the Pectoralis Major (Fig. 12). The extension force impulse was initiated by synchronous activation of the upper muscle segments of Latissimus Dorsi (L1–L4) in conjunction with the posterior muscle segments of the "

Övre latsen jobbar enbart.

Om du läser under 4, så tittar man på bröst och där framgår :
"followed a later (p<0.05) activation of the upper fibres of the Pectoralis Major "

Min slutsats är att det här området är KOMPLEXT och att det empiriska antagandet att man ska erhålla kontraktion, full TUT, ur många vinklar kommer bestå.

Det jag inte gillar med studien är spillevinken på fotot, en sån här studie kommer GARANTERAT ge ett annorlunda resultat med erfarna kroppsbyggare vid rodret än med spillevinks.

Du avslutar ju dock mitt i ett citat. Citatets fortsättning lyder:

"Shoulder extension was achieved through activation of the Latissimus Dorsi (L1–L6), the posterior five segments of the Deltoid (D3–D7), and the P3 segment of the Pectoralis Major (Fig. 12). The extension force impulse was initiated by synchronous activation of the upper muscle segments of Latissimus Dorsi (L1–L4) in conjunction with the posterior muscle segments of the Deltoid (D5 and D7) and segment P3 of the antagonist Pectoralis Major muscle. Other muscle segments were either activated significantly (p<0.05) later (D3, D4, D6, L5, L6,) or not activated at all (P1, P2, P4–P6; D1 and D2) (Table 6)."

Alltså aktiveras även de sista muskelfibrerna av latsen i extensionen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tungvikt
Fan vad du är grym, du kanske borde hålla tal på nästa A. Classic? Seriöst...

Är det fallet? Herregud. Nej det betyder inte att man är anatomiskt nördpåläst men man vet vad som fungerar i praktiken då jag lovar dig att de testet det mesta i byggväg annars är du inte där topp-proffsen är!

Om du är så jävla kunnig o om din anatomiska kunskap nu betyder så jävla mycket varför ser du då ut som du gör? Utan att vara elak.

Jag har aldrig motsagt mig att man får bra träningsresultat av den här träningsmetoden. Jag har nu sagt detta flertalet gånger. Men bara för att man får bra resultat betyder inte det att man kan ge anatomiska förklaringar på vad som händer i kroppen.

Jag har aldrig påstått att jag är "så jävla kunnig", och det finns många fler parametrar än kunskap inom anatomi när det kommer till muskelbygge. Därför anser jag inte att hur jag ser ut är relevant för diskussionen.
Citera
2010-08-05, 15:30
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:

"Shoulder extension was achieved through activation of the Latissimus Dorsi (L1–L6), the posterior five segments of the Deltoid (D3–D7), and the P3 segment of the Pectoralis Major (Fig. 12). The extension force impulse was initiated by synchronous activation of the upper muscle segments of Latissimus Dorsi (L1–L4) in conjunction with the posterior muscle segments of the Deltoid (D5 and D7) and segment P3 of the antagonist Pectoralis Major muscle. Other muscle segments were either activated significantly (p<0.05) later (D3, D4, D6, L5, L6,) or not activated at all (P1, P2, P4–P6; D1 and D2) (Table 6)."

.

Nej står L1-L4 de andra L5-L6 jobbar inte ! ( nedre lats) Och Robban behövde inte ens läsa en studie för att fatta det
Citera
2010-08-05, 15:30
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashycrash
han sitter på bra kunskap

Hur vet du det?

Citat:
Ursprungligen postat av Flashycrash
han sitter inte på samma gener som alla andra.

Och vilka gener har alla andra?
Citera
2010-08-05, 15:31
Medlem
Citat:

"Other muscle segments were either activated significantly (p<0.05) later (D3, D4, D6, L5, L6,) or not activated at all (P1, P2, P4–P6; D1 and D2) (Table 6)."

Ja, du har helt rätt om latsen...

S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in