2010-08-06, 21:09
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nieko
Problemet är med dessa studier är dem inte händer speciellt ofta,Och sen test subjekten kanske inte är ultimate test objekt därför blir studien ej korrekt,Nu säger jag ju inte att DET är så men det är mycke möjligt.
Ja det är möjligt.

Citat:
Men som dem flesta internet experterna så har dem har icke gjort någon studie,Utan dem har läst en artikel på internet eller i en bok,Sen propagerar dem det på 110% att det är så,Ingen öppen lucka för andra teorier,En riktigt teoretiker(Stavning?) har ett öppet sinne.
Det håller jag med dig om.

Citat:
Att pricka träffa specfika muskler det är något som man själv har gjort och många andra har,Men som vanligt så säger ju folk att det inte går.
Ja det går, det är jag helt övertygad om. Men inte nedre lats går att prickskjuta. Övre bröst går att prickskjuta också, hur stor effekten är vill jag inte bedöma men den går definitivt att prickskjuta. Inre bröst går inte att prickskjuta, samma gäller nedre lats.

Citat:
Om ingen motsätter sig dessa experter så hadde världen aldrig utvecklats.
Folk med öppna sinnen som är villiga att testa och prova sig fram det är dom som utvecklas och lär sig,Folk som stirrar i en bok dem lär sig bara vad som står i boken.
Därför stirrar man i nya böcker hela tiden. De som skriver böckerna är ju de som har det öppna sinnet, kan jag tycka, eftersom det faktiskt går emot det som stod i de tidigare böckerna. Teori utvecklas hela tiden.
Citera
2010-08-06, 21:10
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Är grapefruktsex bra för volymen?
Proffsen kör ju med det?
Ja grapefrukt är riktigt bra för volymen om du köra på orala doser av AAS.
Citera
2010-08-06, 21:17
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Ja det är möjligt.

Det håller jag med dig om.

Ja det går, det är jag helt övertygad om. Men inte nedre lats går att prickskjuta. Övre bröst går att prickskjuta också, hur stor effekten är vill jag inte bedöma men den går definitivt att prickskjuta. Inre bröst går inte att prickskjuta, samma gäller nedre lats.

Därför stirrar man i nya böcker hela tiden. De som skriver böckerna är ju de som har det öppna sinnet, kan jag tycka, eftersom det faktiskt går emot det som stod i de tidigare böckerna. Teori utvecklas hela tiden.

Hmm, nån som har öppet sinne, skriver "bok", går emot det som står i de tidigare böckerna...
Vem tycker du det kan stämma in på?

Denna ngn skulle kunna vara jag.
Citera
2010-08-06, 21:19
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman
Hmm, nån som har öppet sinne, skriver "bok", går emot det som står i de tidigare böckerna...

Dags att srkiva bok RObban?
Citera
2010-08-06, 21:31
Medlem
Det finns ett säkert och effektivt sätt att träna.
Det är tungt och med tungt så menar jag att man ska högst orka 4-5 reps per set. Vilken vikt man använder är ointressant då styrka och form varierar från person till person under träningspassets längd.
Citera
2010-08-06, 21:36
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mogulen
Det är tungt och med tungt så menar jag att man ska högst orka 4-5 reps per set. Vilken vikt man använder är ointressant då styrka och form varierar från person till person under träningspassets längd.
Grattis och välkommen till forumet.!
Citera
2010-08-06, 21:39
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:

Japp helt klart.
Citera
2010-08-06, 21:41
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mogulen

Jag tycker du ska skriva en bok!
Citera
2010-08-06, 21:52
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Jag tycker du ska skriva en bok!

Hahaha! Japp, lättare att skriva den boken isf.

Fan vad du skulle gillat min helkroppsträning...

benspark fullt mag + ca 100kg 3 reps
negativa chins 100kg i bälte 5 reps
låsningar dips ca 160kg i bälte 3-5reps
hantelrodd 85kg 19 reps
osv

Körde efter ju mer vikt ju mer muskler då, hahaha, var en räka jämfört med nu kan jag säga, skiljer ca 7kg muskler på bara 16 månader med det jag skriver om här. Styrketräning och volymträning är skiljda saker.
Citera
2010-08-06, 22:01
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Hahaha! Japp, lättare att skriva den boken isf.

Fan vad du skulle gillat min helkroppsträning...

benspark fullt mag + ca 100kg 3 reps
negativa chins 100kg i bälte 5 reps
låsningar dips ca 160kg i bälte 3-5reps
hantelrodd 85kg 19 reps
osv

Körde efter ju mer vikt ju mer muskler då, hahaha, var en räka jämfört med nu kan jag säga, skiljer ca 7kg muskler på bara 16 månader med det jag skriver om här. Styrketräning och volymträning är skiljda saker.
Japp, styrketräning=bli starkare
Volymträning=mer muskler
Citera
2010-08-06, 22:13
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Så jag kan prickskjuta piken på min biceps?

Som jag fattat det kan du bara dela upp arbetet mellan biceps olika huvuden och kontrahera dem maximalt genom olika typer av övningar för biceps, därmed får du din biceps att utvecklas maximalt, men du kan inte överbygga bicepsgap mot armbågen tex..

Latissumus som är inne att diskutera verkar bestå av inte mindre än SJU delar L1-L7 och det gäller att kontrahera alla dessa maximalt med olika övningar.

Kan ej bevisa ovanstående ( dock brukar de som hävdar motsatsen inte ha så mycket muskler ),, det finns dock en anledning varför de med mkt muskler, byggare, är experter på detta, för dem är det här självklarheter. Ungefär som att jorden gick runt solen då etablisemanget sa att det var tvärtom..men artikeln länkar i tråden visar ju på att att det är mer komplext än många teoretiker på brädor hävdat.
Citera
2010-08-06, 22:20
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz

Nej alla delar av latsen aktiverades.

"The shoulder flexion task was accomplished by widespread activation of the Pectoralis Major (P1–P6), the anterior four segments of the Deltoid (D1–D4) and only one segment (L1) of the antagonist Latissimus Dorsi (Fig. 10). The task was initiated by simultaneous activation of four adjacent muscle segments on the anterior aspect of the shoulder; P1 and P2 (clavicular head) with D1 and D2 (anterior head) (Fig. 10). A significantly (p<0.05) later activation occurred in segments P3–P6, D3, D4 and L1 (Table 5). The remaining segments (D5–D7; L2–L6) of the Deltoid and the Latissimus Dorsi respectively remained inactive during this task "

Latsen delas upp i L1-L7 det kan man ju se som den har 7 huvuden eller vad man nu ska kalla det, här visas aktivering i endast L1, enligt tidagare tvärsäkra experter här så går det ju inte eftersom alltid hela latsen aktiveras lika mkt överallt. Här är iof latsen antagonist men bara en del av den spänns. Mkt intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in