2010-08-12, 15:24
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oxicum
Tänkte bara fråga er är coleman bulkad i någon av filmerna ni tagit schemat ifrån??

Tror Coleman bulkar i båda filmerna faktiskt. I den första är han ju "5 weeks out of olympia" om jag inte misstar mig, och har väl således nyss börjat återuppta ett lite högre kcal-intag.

I cost of redemption ser han slätare ut i vilket fall, och tror även han bulkar där. Men jag är inte helt säker, inget jag hade tagit gift på.
Citera
2010-08-12, 15:57
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Tror Coleman bulkar i båda filmerna faktiskt. I den första är han ju "5 weeks out of olympia" om jag inte misstar mig, och har väl således nyss börjat återuppta ett lite högre kcal-intag.

I cost of redemption ser han slätare ut i vilket fall, och tror även han bulkar där. Men jag är inte helt säker, inget jag hade tagit gift på.

Den första, 5 veckor kvar till Mr O, deff således..
Den andra offseason. Typ 15kg från tävlingsvikt.
Citera
2010-08-12, 15:58
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashycrash
För det kan hända att han tränar olika för olika syften.
Oki då e jag med, han ändrar ingenting i sin träning...
Citera
2010-08-12, 16:28
Medlem
oxicums avatar
Jag undrar bara om han kör samma schema bulkad som deffad men antar att han gör det då
jag vet att det är väl debaterat om hyperplasi och tunga vikter så det var därför jag undrade
om det ens kan ske finns det ingen studie över, endast hypertrofi vid reps från 9 till 25 som du kör.
Du tror inte att du ska slänga in någon tung vecka ibland om hyerplasi med hjälp av träning nu skulle fungera??. Tänkte om du vill ha mer massa dvs fler muskel fibrer som du inte kan få med för "lätt" träning. ursäkta stavfel suger på att skriva haha ha de.
Citera
2010-08-12, 16:30
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Jag undrar bara om han kör samma schema bulkad som deffad men antar att han gör det då
jag vet att det är väl debaterat om hyperplasi och tunga vikter så det var därför jag undrade
om det ens kan ske finns det ingen studie över, endast hypertrofi vid reps från 9 till 25 som du kör.
Du tror inte att du ska slänga in någon tung vecka ibland om hyerplasi med hjälp av träning nu skulle fungera??. Tänkte om du vill ha mer massa dvs fler muskel fibrer som du inte kan få med för "lätt" träning. ursäkta stavfel suger på att skriva haha ha de.

Jag kontraherar maxhårt oavsett vikter.
Citera
2010-08-12, 16:34
Medlem
oxicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman
Jag kontraherar maxhårt oavsett vikter.

ok vad spelar det för roll??
Citera
2010-08-12, 16:37
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
ok vad spelar det för roll??

Jag tar alltså i allt vad jag pallar i slutläget, kontraktionen oavsett om det är tungt eller ej. Jag tror på att det är vad man gör med vikten och avsedd muskel som spelar roll. Jag är t ex oftast "svagast" på gymmet när jag är där.
Citera
2010-08-12, 16:43
Medlem
oxicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman
Jag tar alltså i allt vad jag pallar i slutläget, kontraktionen oavsett om det är tungt eller ej. Jag tror på att det är vad man gör med vikten och avsedd muskel som spelar roll. Jag är t ex oftast "svagast" på gymmet när jag är där.

Ok förstår vilken fas anser du viktigast ?? är det inte så att enbart den excentriska fasen bygger muskler?? iafall till störs del? vill inte värka viktigpetter ja tycker det bara är kul att diskutera med någon som kan mycket om träning, alla på det här forat suger på träning.
Citera
2010-08-12, 16:49
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ok förstår vilken fas anser du viktigast ?? är det inte så att enbart den excentriska fasen bygger muskler?? iafall till störs del? vill inte värka viktigpetter ja tycker det bara är kul att diskutera med någon som kan mycket om träning, alla på det här forat suger på träning.

Nej. Fel på samtliga punkter.
Citera
2010-08-12, 16:56
Medlem
oxicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty

Jag skrev faktist "ÄR DET INTE SÅ" ? onej alla suger inte men du förstod min poeng många gör det.
Citera
2010-08-12, 16:57
Medlem
oxicums avatar
Effekterna man får av att träna koncentriskt respektive excentriskt skiljer sig åt, även om de till viss del överlappar varandra. Enbart excentrisk träning leder till en större muskeltillväxt än renodlad koncentrisk träning. Å andra sidan förbättras nervsystemets förmåga att skicka många snabba signaler till rätt muskelfibrer bäst med koncentrisk träning.
Citera
2010-08-12, 17:05
Medlem
oxicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty

Stor i stilen men ingen som helst vetskap du har härmed bevisat det jag skrev i föregående inlägg!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in