2010-08-06, 18:43
Medlem
Whodoyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungvikt
Men om allt detta nu är så självklart för er anatominördar och om lutande träning knappt påverkar bröstträningen varför är inte detta mer allmänt känt då o varför skiter inte alla i att träna lutande pressar mm när det ändå inte spelar någon roll? Eller är det bara du som förstått detta?

Det är väl ganska självklart? Du själv är ju beviset på att det finns folk som tror motsatsen till vad vetenskapen säger. Såna som du får andra att tvivla på vad som är rätt och fel, sant och falskt - är det så svårt att förstå?

Har inte valt sida och propagerar inte för något. Men Axon säger sig ha vetenskaplig-backup, det är sådant jag tror på. Men jag ifs har jag inte sett något av den här "vetenskapliga-backupen"?
Citera
2010-08-06, 18:45
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Men LÄS artikeln några sidor bak där de ju visat på att det är fullt möjligt..

Läs Per Tesch bok som visar hur man med olika övningar når olika delar av vader, lår och armar.

Så jag kan prickskjuta piken på min biceps?
Citera
2010-08-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whodoyou
Det är väl ganska självklart? Du själv är ju beviset på att det finns folk som tror motsatsen till vad vetenskapen säger. Såna som du får andra att tvivla på vad som är rätt och fel, sant och falskt - är det så svårt att förstå?

Har inte valt sida och propagerar inte för något. Men Axon säger sig ha vetenskaplig-backup, det är sådant jag tror på. Men jag ifs har jag inte sett något av den här "vetenskapliga-backupen"?
Men Axon säger ju att det ÄR så och att det är bevisat (trots vad en studie längre bak i tråden motbevisar, men det ignoreras ju gång på gång). Och han är ju anatomiexpert. Om alla experter nu säger att det är så rent vetenskapsmässigt, då borde ju alla, inklusive ALLA proffsen, inte tveka en sekund och köra så istället. Det är ju så självklart?

Vem är "vi" med våra "erfarenheter"? Hänger du med?

Sanningen är ju inte sån nu. Och jag tror att många förstår varför.

Erfarenhet > teorier, any day.
Citera
2010-08-06, 18:53
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Men Axon säger ju att det ÄR så och att det är bevisat (trots vad en studie längre bak i tråden motbevisar, men det ignoreras ju gång på gång). Och han är ju anatomiexpert. Om alla experter nu säger att det är så rent vetenskapsmässigt, då borde ju alla, inklusive ALLA proffsen, inte tveka en sekund och köra så istället. Det är ju så självklart?

Nej studien motbevisar det inte.

Teorier är en beskrivning av erfarenheter.
Citera
2010-08-06, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Nej studien motbevisar det inte.

Teorier är en beskrivning av erfarenheter.
Teorier behöver inte vara en beskrivning av erfarenheter, men visst KAN de vara det.

Det gör den ju? Hela latsen aktiveras inte alltid jämt ut, uppenbarligen... det var ju det som det handlade om?
Citera
2010-08-06, 19:33
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Teorier behöver inte vara en beskrivning av erfarenheter, men visst KAN de vara det.
Nej alltid, om det är ens egen eller andras spelar ingen roll, det är alltid erfarenheter och mätningar utav dessa. Tex en studie, 1000 pers deltar så mäter man deras erfarenheter och hur de förändras för att sedan skriva ner det på ett papper och skapar således material för en teori.

Citat:
Det gör den ju? Hela latsen aktiveras inte alltid jämt ut, uppenbarligen... det var ju det som det handlade om?
Nej alla delar av latsen aktiverades.
Citera
2010-08-06, 19:47
Medlem
Niekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Nej alltid, om det är ens egen eller andras spelar ingen roll, det är alltid erfarenheter och mätningar utav dessa. Tex en studie, 1000 pers deltar så mäter man deras erfarenheter och hur de förändras för att sedan skriva ner det på ett papper och skapar således material för en teori.

Nej alla delar av latsen aktiverades.

Problemet är med dessa studier är dem inte händer speciellt ofta,Och sen test subjekten kanske inte är ultimate test objekt därför blir studien ej korrekt,Nu säger jag ju inte att DET är så men det är mycke möjligt.

Men som dem flesta internet experterna så har dem har icke gjort någon studie,Utan dem har läst en artikel på internet eller i en bok,Sen propagerar dem det på 110% att det är så,Ingen öppen lucka för andra teorier,En riktigt teoretiker(Stavning?) har ett öppet sinne.

Att pricka träffa specfika muskler det är något som man själv har gjort och många andra har,Men som vanligt så säger ju folk att det inte går.

Om ingen motsätter sig dessa experter så hadde världen aldrig utvecklats.
Folk med öppna sinnen som är villiga att testa och prova sig fram det är dom som utvecklas och lär sig,Folk som stirrar i en bok dem lär sig bara vad som står i boken.
Citera
2010-08-06, 19:51
Medlem
evilkittys avatar
Studien som ni hänvisar till talar MOT er, inte FÖR er. Därför föreslår jag att ni slutar hänvisa till den, speciellt då ingen av er verkar ha läst den.

Jag tror dom flesta här är överens om att TuT-fokuserad träning är, eller kan vara bra. Jag tror också att dom flesta här, som kan resonera någorlunda logiskt, inser att TuT-fokuserad träning inte är det enda som skiljer mellan framgångsrika BBs och oframgångsrika.

Jag tror också att dom flesta som kan resonera logiskt här, inser att man inte kan träna delar av muskler bara för att det "känns" så. Träningsresultat är inte något som har med mysterium och mystik att göra, utan kan förklaras vetenskapligt med anatomi bl.a. Visst kan man säga att man skickar en "extra lång anabol signal och får plushypertrofi och undviker muskulär jämvikt om man isolerar nedre lats" men då kan ni för min del lika gärna hänvisa till en spåkärring.

Och oavsett vad bodybuilders säger så måste vi se vad varje enskild person säger rent faktamässigt, och inte acceptera det vind för våg för att personen har status.
Citera
2010-08-06, 20:01
Medlem
RobbanColemans avatar
Jag har läst i en pålitlig kalkylator att mitt genetiska max för vader är minst 3cm mindre än jag har idag...

Jag har läst på flashback att 185cm och 90kg är enormt grovt.

Jag har läst på flashback idag att proffsens träning är ineffektiv.

Jag har läst på flashback idag att man inte ska lyssna på ngn för att den får resultat, det resultatlösa är minst lika bra.

Jag har läst på flashback idag att jag ska kolla backstage efter monster på 180cm eller över som väger 90kg.

Jag har läst på flashback idag att jag kan effektivisera mitt ineffektiva program som endast ger 4kg muskler/år.

Hmmm, jag har nog läst för mycket idag...
Citera
2010-08-06, 20:09
Medlem
Citat:

Erfarenhet < Vetenskapligt bevisad fakta.
Citera
2010-08-06, 20:47
Medlem
Slackoffs avatar
Är grapefruktsex bra för volymen?
Proffsen kör ju med det?
Citera
2010-08-06, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Är grapefruktsex bra för volymen?