2010-08-06, 10:48
Medlem
megablast1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanColeman
Alltså, det där tar jag som ren dopingpropaganda, klart det inte stämmer...

nej tänkte väl, då hade det varit lite tråkigt.
Citera
2010-08-06, 10:50
Medlem
megablast1s avatar
btw Robban har du provat att köra sidolyft i maskin?, du vet den där som man sätter armbågarna emot och lyfter åt sidan och isåfall vad tycker du?
enligt mig så har jag aldrig haft så bra utveckling och kontakt som med denna.
Senast redigerad av megablast1 2010-08-06 kl. 10:53.
Citera
2010-08-06, 11:00
Medlem
Kalksalpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz

Mitt resultat:
(0.1122530847)(191^(1.5))(((√20)/36.12525347)+(√27)/27.11011654)))((20/224)+1) = 101.8kg

Det blev dock en skillnad, din formel räknar fram fettfri massa, så det blir några kg till för att komma fram till "färdig" vikt. Mitt värde med din formel blev 84.8kg

När jag tog dina handleds och fotledsmått på andra sidan fick jag föjande siffror
Citat:
Ursprungligen postat av The WeighTrainer
Your estimated maximum bulked bodyweight at ~20% bodyfat is: 300 lbs(136kg)

Your estimated maximum muscular bodyweight at ~8% bodyfat is: 238.5 lbs(108kg)
Citera
2010-08-06, 11:00
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megablast1
btw Robban har du provat att köra sidolyft i maskin?, du vet den där som man sätter armbågarna emot och lyfter åt sidan och isåfall vad tycker du?
enligt mig så har jag aldrig haft så bra utveckling och kontakt som med denna.

Skitbra maskin!

Vi har tyvärr ingen där jag tränar...
Citera
2010-08-06, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Jag har aldrig motsagt mig att man får bra träningsresultat av den här träningsmetoden. Jag har nu sagt detta flertalet gånger. Men bara för att man får bra resultat betyder inte det att man kan ge anatomiska förklaringar på vad som händer i kroppen.

Jag har aldrig påstått att jag är "så jävla kunnig", och det finns många fler parametrar än kunskap inom anatomi när det kommer till muskelbygge. Därför anser jag inte att hur jag ser ut är relevant för diskussionen.
Spelar det så jävla stor roll om man nu SER själv att det funkar? Jag behöver inte veta vad varje del i min bil gör när jag kör den, det räcker att veta att den fungerar som den ska. Att den rör på sig när jag gasar.

Citat:
Ursprungligen postat av Pestfan
Frågan är inte om det är möjligt eller ej. Frågan är huruvida det påverkar hypertrofin att träna på detta sätt.

Hur många gånger ska detta behöva skrivas för att det ska gå hem hos dig?
Frågan är också visst om det är möjligt! Det är många här som sagt att det inte var möjligt alls!

Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Nja så stor skillnad gör en sneda pressar.
Säger vem? Du? Jag har haft 0 övre bröst innan jag började köra en jävla massa lutande. Nu kommer de synligt fram i bra takt.

Det gör väldigt stor skillnad för övre bröst om du siktar på dem eller ej. Det finns det tusentals med bevis för. Titta på alla strandraggare, de vet bara vad bänkpress är. Bra nedre bröst, men benrangel precis över dem.

Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Måste för vad? Tillväxt får du även fast du inte kontraherar i alla vinklar.
Ja, men inte optimal.
Citera
2010-08-06, 12:49
Bannlyst
Citat:
Alltså, det där tar jag som ren dopingpropaganda, klart det inte stämmer...

Varför skulle det vara dopingpropaganda? Hälften av alla människor har ett genetiskt max innan de ens blivit fint grova.
Citera
2010-08-06, 13:05
Medlem
Citat:
Dags att vakna nu och gå tillbaka till 74kg deffad ist för 82kg. Det är nämligen fel att öka i volym, då gör man inte rätt, har jag läst.

Nu går jag och anmäler mig till en snabbkurs i ovanstående ämnen, skiter i -80 2011 och drar av en rejäl AF-satsning ist.

Era motargument är bra roliga, varför är ni rädda för resultat, det är roligare att öka, jag lovar.

Att proffsen inte vet hur man blir grov är klart det roligaste, tätt följt av då jag anklagas för doping. Efter dessa kommer helt klart rekommendationerna om att läsa på hur man gör, inte helt ovanligt heller att det kommer från ngn som tränat 1år eller så. Jag började gå på gym för snart 16 år sen. Jag har läst, jag har provat, jag har trott på anatomi, jag har trott på ett superlågt genetiskt max. Jag har varit en tvivlare, jag har sågat proffsen. Vad jag dock har gjort som jag är glad för, är att jag har vaknat upp.

Själv började jag träna -83 så jag har prövat en hel del även jag.
Och att jämföra proffs med övriga är löjeväckande, på gränsen till naivt faktiskt.
Deras överlägsna anlag samt de skottkärror med medicin som används gör att de håller på med något helt annat annat än både du och jag samt, för övrigt, 99,9 % av alla gymtränande.
vad gäller genetiskt max så är det ett fysiologiskt fakta att alla har ett sådant. Inte ens förhandlingsbart. Dock kan du mycket väl ha ett stort genetiskt max - Endomorh i sin fulla form!
Kollade ditt program och med tanke på den tid du lägger på gymmet så är väl frågan huruvida träningsprogrammet kan kallas produktivt eller effektivt över huvud taget.
Såg även dina bilder och är helt säker på att du skulle utvecklas betydligt bättre med ett annat, för din kroppstyp mm, specialanpassat upplägg.

Igen betr. proffsen: Hört gamla talessättet: - The Blind are leading the blind?
Citera
2010-08-06, 13:25
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ministry43
Själv började jag träna -83 så jag har prövat en hel del även jag.
Och att jämföra proffs med övriga är löjeväckande, på gränsen till naivt faktiskt.
Deras överlägsna anlag samt de skottkärror med medicin som används gör att de håller på med något helt annat annat än både du och jag samt, för övrigt, 99,9 % av alla gymtränande.
vad gäller genetiskt max så är det ett fysiologiskt fakta att alla har ett sådant. Inte ens förhandlingsbart. Dock kan du mycket väl ha ett stort genetiskt max - Endomorh i sin fulla form!
Kollade ditt program och med tanke på den tid du lägger på gymmet så är väl frågan huruvida träningsprogrammet kan kallas produktivt eller effektivt över huvud taget.
Såg även dina bilder och är helt säker på att du skulle utvecklas betydligt bättre med ett annat, för din kroppstyp mm, specialanpassat upplägg.

Igen betr. proffsen: Hört gamla talessättet: - The Blind are leading the blind?

Utvecklas bättre!? Du har missat min utveckling, det märker jag de...

Det finns gränser, även om man gör rätt.
Citera
2010-08-06, 13:31
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashycrash
Varför skulle det vara dopingpropaganda? Hälften av alla människor har ett genetiskt max innan de ens blivit fint grova.

Jag testade det där. Man var tvungen att avrunda så jag blev 175cm ist för 174cm.

Blev nåt sånt här på 6% kroppsfett:

vader 42,4cm
överarm 43,2cm
lår 63,3cm
tror vikten blev ca 83kg

Klart det inte är max...
Citera
2010-08-06, 14:42
Medlem
Citat:
Utvecklas bättre!? Du har missat min utveckling, det märker jag de...

Det finns gränser, även om man gör rätt.

Nej det har jag ej!
Men kör strutsen du ;-)
Huvudet i sanden.
Vill dock bara väl.
Citera
2010-08-06, 14:52
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungvikt

Säger vem? Du? Jag har haft 0 övre bröst innan jag började köra en jävla massa lutande. Nu kommer de synligt fram i bra takt.

Det gör väldigt stor skillnad för övre bröst om du siktar på dem eller ej. Det finns det tusentals med bevis för. Titta på alla strandraggare, de vet bara vad bänkpress är. Bra nedre bröst, men benrangel precis över dem.

Som sagt skillnaden är marginell. Du hade säkert byggt lika bra om du satsat på bra utförande i vanlig plan bänkpress.

"Bröstmuskelns olika delar samarbetar alltid mer eller mindre under alla rörelser men genom att ändra bröstkorgens position, bänkens lutning och rörelsen över axellden går det att attackera vissa fibrer mer en andra.

Om det sedan i slutändan kommer göra någon skillnad jämfört med att enbart tränat vanliga plana bröstövningar - troligtvis inte då det uteslutade är genetiken som styr hur dina bröstmuskler kommer se ut när de växer.

Mitt råd är därför att fokusera på att få in tekniken i de klassiska basövningarna istället för att finlira med massa vinklar hit och dit.

Vill man ändå försöka stimulera de övre fibrerna kan man göra det genom att ha en uppåtlutning på bänken om cirka 15 - 20 grader utan att gå upp i brygga. Hela meninggen med sned bänk/hantelpress är att försöka stimulera de övre fibrerna av stora bröstmuskeln (m. pectoralis major) eftersom lutningen på bänken kommer göra att kraften kommer gå genom de övre fibrerna.

Om du då vid utförandet går upp i brygga (svankar enormt mycket) kommer du vinkla tillbaka kroppen så att belastningen inte längre går igenom de övre fibrerna. Det blir som att köra vanlig rak hantelpress fast i ett mer utsatt läge för såväl axel som rygg."
Citera
2010-08-06, 14:54
Medlem
Det är stor marginal, enligt mina och många andras erfarenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in