2010-08-08, 19:37
Medlem
RobbanColemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
RobbanColeman

En simpel rörelseanalys skulle berätta om du gör vad du skriver. Det är där det oftast skiljer sig för din del.

EMPIRI

Jag har lärt mig styra och träffa. Det har resulterat i minst lika mycket muskelmassa från 32-34år som jag lade dit mellan 18-32år. Dessutom ändras formen. Mina lats som alltid varit "höga" är nu betydligt mer harmoniska t ex. Jag har lärt mig kontrahera i olika vinklar, träffa olika områden.
Detta leder också till att "svaga länken" kommer ikapp, först då går kroppen vidare, verkar det som.

Det borde räcka som studie på att jag faktiskt "gör" det jag skriver.
Citera
2010-08-08, 19:40
Medlem
KemiRockarFetts avatar
PEZ, hur många REPS kör du när du tränar?
Citera
2010-08-08, 20:36
Medlem
pezrulezhaakons avatar
RobbanColeman

Ja, det är just det träning handlar om, att träffa rätt, och att det tar olika personer olika lång tid att nå dit. Du har lärt dig träffa musklerna, tränar dem hårt, äter och vilar tillräckligt.
Var har du hemligheten i det?

Att du sedan påstår att du träffar musklerna på ett annat sätt än detta, är helt din uppfattning.
Citera
2010-08-08, 20:38
Medlem
pezrulezhaakons avatar
KemiRockarFett

Jag kör mellan 2-50 reps beroende på vad jag vill åstadkomma.
Citera
2010-08-08, 20:55
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
RobbanColeman

Ja, det är just det träning handlar om, att träffa rätt, och att det tar olika personer olika lång tid att nå dit. Du har lärt dig träffa musklerna, tränar dem hårt, äter och vilar tillräckligt.
Var har du hemligheten i det?

Att du sedan påstår att du träffar musklerna på ett annat sätt än detta, är helt din uppfattning.

Så tränar de allra flesta år ut och in men ngra nämnvädra muskler får de inte för det, varför?
Jo det tar emot för dem att börja köra bänk för bröst på 50-60 kg när de normalt kör det på 120-150 kg.
Citera
2010-08-08, 20:59
Medlem
pezrulezhaakons avatar
KemiRockarFett

De har kass teknik, eller vad tror du? De tränar inte tillräckligt hårt, äter inte rätt, vilar/sover inte tillräckligt, stressade..... Finns en lång lista på varför inget händer.
Senast redigerad av pezrulezhaakon 2010-08-08 kl. 21:01.
Citera
2010-08-08, 20:59
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
KemiRockarFett

De har kass teknik eller vad tror du?
Skulle precis skriva samma sak. De flesta har nog rätt låga kunskaper gällande teknik och utförande.
Citera
2010-08-08, 21:05
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
KemiRockarFett

De har kass teknik eller vad tror du?

Jag tror det beror av följande:

1) De kör mer än bara bröst svar ja.

2) Det går sönder för mycket saker, deras träningsvärk sitter nog mer i fästena än musklerna. ( de gräver sig alltså en för djup grop, gäller gräva ytterst lite så det beställda jordlasset bildar kulle)

3) Det blir alldeles för få antal yfta ton med jusst bröstet, enligt den där "förlegade " kurvan jag pratade om och 50 % rpm regeln så är det helt åt helvete.

Empiriskt sett är det i mina ögon anmärkningsvärt att de ej har ngn välutvecklad bröstmuskulatur trots många års träning, kost etc. Dvs det fungerar inte att bygga bröst på det sättet ren. Därav den där kurvan jag insisterar på stämmer.
Citera
2010-08-08, 21:09
Medlem
RobbanColemans avatar
Sist jag tränade bänk på 70kg togs "platsen" över av en gammal man, kanske 55år. Han svankade och exploderade upp 80kg 10 reps. Han var i min längd, ca 175cm vägde kanske 60-65kg nånting. Direkt muskellös...
Han smålog lite åt mig då jag stetchade sen, tänkte nog lära mig "bänka"...
Citera
2010-08-08, 21:21
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainomaxamoniaG
Skulle precis skriva samma sak. De flesta har nog rätt låga kunskaper gällande teknik och utförande.

Eller så är 5 x 100 kg mindre än 25 x 60 kg, dvs de tränar helt enkelt inte lika hårt, de lyfter ju mindre vikt totalt. På ett helt pass blir skillnaden väldigt mkt större. Genom att köra bröstet enbart och utföra många reps skulle jag tippa på att ATP och glykogen lokalt minskar betydligt och överkompenseras sedan i vilan på ett helt annat sätt än för den som tränar med tung vikt, och det bidrar signifikant till att högrepparen får "tryck" i bröstet vilket jag också vågar hävda empiriskt är viktigt för att få tillväxt. Har man tryck i musklerna växer dom, då gör man rätt.
Jag menar tryck i vila och den bidrar också till tokhård pump vid träning.
Citera
2010-08-08, 21:23
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Eller så är 5 x 100 kg mindre än 25 x 60 kg, dvs de tränar helt enkelt inte lika hårt, de lyfter ju mindre vikt totalt. På ett helt pass blir skillnaden väldigt mkt större. Genom att köra bröstet enbart och utföra många reps skulle jag tippa på att ATP och glykogen lokalt minskar betydligt och överkompenseras sedan i vilan på ett helt annat sätt än för den som tränar med tung vikt, och det bidrar signifikant till att högrepparen får "tryck" i bröstet vilket jag också vågar hävda empiriskt är viktigt för att få tillväxt. Har man tryck i musklerna växer dom, då gör man rätt.
Jag menar tryck i vila och den bidrar också till tokhård pump vid träning.
Har inte riktigt förstått detta, ska musklerna vara spända i vila?
Citera
2010-08-08, 21:46
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainomaxamoniaG
Har inte riktigt förstått detta, ska musklerna vara spända i vila?

När du gör allt rätt, då menar jag inte bara att du tränar rätt utan även med maten, så kommer du när du sitter hemma vid datorn, ser film, whatever att känna en pump-liknande känsla i hela kroppen dygnet runt även när du inte tränar. Det kallas för tryck. Inte varit med om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in