2010-08-27, 11:46
Medlem
Tuesdays avatar
Angående åtalspunkten grov misshandel (komplicerad överarmsfraktur). PS hade hand om pojken, vred hans arm så att den måste opereras akut när pojken till slut fick vård. Det tog två dygn mellan våld och vård, PS var medveten om att T var skadad och hade smärtor. Var mamman bortrest dessa dygn, och var det genom hennes försorg som sonen sedan kom till sjukhus? Anmälde sjukhuset - annars, varför inte? Gick både läkare och mamman på PSs bortförklaringar?
Citera
2010-08-27, 11:56
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Ja se där. Precis som jag trodde, mamman har verkligen blundat för verkligheten. Synd om henne men hon har faktiskt brustit ordentligt i omdöme. Hemskt. Hoppas Patric Seavers dör en plågsam död och hamnar i helvetet.
Kärleken förblindar folk ja, eftersom tråden är så förbannat lång så finns svaret säkert redan men jag frågar igen. Den biologiske pappan Kevin Fur, vad vet vi om honom? 32 år och bor i Trelleborg? Pundare eller har han köpt sig snipergevär och smider planer som han borde?
Citera
2010-08-27, 11:58
Bannlyst
Seriöst, hade detta hänt här och hag hade sett krälet så hade jag fan troligen dödat honom långsamt. Sådana jävlar skall jagas när de kommer ut en dag ur finkan.
Citera
2010-08-27, 11:59
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Angående åtalspunkten grov misshandel (komplicerad överarmsfraktur). PS hade hand om pojken, vred hans arm så att den måste opereras akut när pojken till slut fick vård. Det tog två dygn mellan våld och vård, PS var medveten om att T var skadad och hade smärtor. Var mamman bortrest dessa dygn, och var det genom hennes försorg som sonen sedan kom till sjukhus? Anmälde sjukhuset - annars, varför inte? Gick både läkare och mamman på PSs bortförklaringar?

Det har ju framkommit att soc hade nån kontakt med mamman. Vet vi varför? Kan det ha med misstankar om tidigare misshandel att göra?
Citera
2010-08-27, 12:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4570
Seriöst, hade detta hänt här och hag hade sett krälet så hade jag fan troligen dödat honom långsamt. Sådana jävlar skall jagas när de kommer ut en dag ur finkan.
Då är vi två. Fy fan att den djävulen under lång tid misshandlat gossen, slutligen till döds! Hade biologisk far några som helst känslomässiga band till sin son finns bara en sak att göra...
Citera
2010-08-27, 12:05
Bannlyst
Någon bild på fanskapet och namn? Orkar inte gå gernom hela tråden. Kanske någon kan resa upp dit sen och tortera honom till döds.
Citera
2010-08-27, 12:12
Medlem
FabiusCunctators avatar
Jag kan inte se det på något annat sätt än att ett tungt, tungt moraliskt ansvar faller på mamman. Man har faktiskt ansvar för sina barn. Barnen är det viktigaste i ens liv, till och med viktigare än den egna lyckan och välmåendet. Som förälder har man skyldighet att ta varningssignaler på allvar och inte lösa problem genom att ta på sig skygglappar för att bevara illusionen av en "lyckliga familjen"-värld. Mängden av misshandelstillfällen enligt åtalet - plus mammans egna försök att på internetforum bortförklara och förminska olika händelser som borde ha fått varningsklockorna att ringa hos normala föräldrar - gör att jag tror att hon grovt har brustit i sitt föräldraansvar. Klarar man inte att uppfylla dessa fundamentala krav på föräldraskapet ska man heller inte skaffa barn.
Citera
2010-08-27, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Då är vi två. Fy fan att den djävulen under lång tid misshandlat gossen, slutligen till döds! Hade biologisk far några som helst känslomässiga band till sin son finns bara en sak att göra...

Jag hade inte bangat tror jag. Det går att komma undan.
Citera
2010-08-27, 12:15
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av FabiusCunctator
Jag kan inte se det på något annat sätt än att ett tungt, tungt moraliskt ansvar faller på mamman. Man har faktiskt ansvar för sina barn. Barnen är det viktigaste i ens liv, till och med viktigare än den egna lyckan och välmåendet. Som förälder har man skyldighet att ta varningssignaler på allvar och inte lösa problem genom att ta på sig skygglappar för att bevara illusionen av en "lyckliga familjen"-värld. Mängden av misshandelstillfällen enligt åtalet - plus mammans egna försök att på internetforum bortförklara och förminska olika händelser som borde ha fått varningsklockorna att ringa hos normala föräldrar - gör att jag tror att hon grovt har brustit i sitt föräldraansvar. Klarar man inte att uppfylla dessa fundamentala krav på föräldraskapet ska man heller inte skaffa barn.
Självfallet är hon medskyldig.
Citera
2010-08-27, 12:16
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av 4570
Jag hade inte bangat tror jag. Det går att komma undan.
Och jag hade suttit av en 8 år utan problem...
Citera
2010-08-27, 12:17
Medlem
YngveFrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Ja..så blev det alltså bekräftat.
Minns att jag skrev att mammans ideliga tjatande om hur lycklig hon var i bloggen maskerade nåt helt annat.
Hon skrev om pojken som "vårt barn" som kallar styvfadern för pappa.trots att barnet faktiskt hade en annan far.
Det är inte alla styvfäder som omedelbart är redo att bli fäder och ta över rollen som den som tar hand om barnet medan mamma jobbar. Man måste få växa in i det.
Att vilja är inte detsamma som att det är möjligt. Eller sant.
Konflikten med mamman togs ut på den som förmodligen var upphov till en konflikt. Ett oskydligt barn.
Barnets biolgoiska far tog ut konflikten på mamman. Och misshandlade henne.
Jag är helt övertygad om att signaler på missförhållanden fanns. Men de tystades ner, förklarades bort av den som skulle skydda ett hjälplöst barn.
Mamman.
Var finns det skrivet att den biologiska pappan misshandlade mamman?
Citera
2010-08-27, 12:25
Medlem
bullerbyns avatar
Jag hoppas så innerligt att detta låga djur, denna vidriga lilla skit som gjort så här mot ett barn dör en plågsam död. Jag skulle känna en sån värme inombords om jag en vacker dag läste att han hade blivit torterad till döds. Fy fan vilket jävla as, hur i hela jävla helvete kan man bli så extremt jävla sjuk i huvet så man gör sånt här. Vart fan är mänskligheten på väg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in