Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
En del av Tuesdays inlägg, som går att läsas i sin helhet här: https://www.flashback.org/sp25177193
"Mamman tar i början av utredningen till och med på sig blåmärken som PS har orsakat. Hon menar att det är naturligt för små barn att få dessa märken när man lyfter upp dem - därav rekonstruktionsfilmen med mamman, där hon visar hur hon brukade lyfta sonen.
När sonens arm hängde trodde mamman att pojken hade sovit på armen, som var svullen (dagen efter PS orsakat armbrottet). Hon gav sonen alvedon och bad PS ta honom till vårdcentralen. Hon skulle arbeta. Kvällen innan var hon så trött och tittade inte till sonen utan la sig och sov direkt."
Jag finner inte ens ord för vad jag tycker att detta visar...
"Mamman tar i början av utredningen till och med på sig blåmärken som PS har orsakat. Hon menar att det är naturligt för små barn att få dessa märken när man lyfter upp dem - därav rekonstruktionsfilmen med mamman, där hon visar hur hon brukade lyfta sonen.
När sonens arm hängde trodde mamman att pojken hade sovit på armen, som var svullen (dagen efter PS orsakat armbrottet). Hon gav sonen alvedon och bad PS ta honom till vårdcentralen. Hon skulle arbeta. Kvällen innan var hon så trött och tittade inte till sonen utan la sig och sov direkt."
Jag finner inte ens ord för vad jag tycker att detta visar...

Usch det låter läskigt. Varför tar hon på sig det han har gjort? Hur funkar det? Vad för saker spelas upp i hennes huvud när hon gör det?
Och det att ens son på två år har svullen arm och man tycker att han ska till vårdcentralen är ju helt sanslöst. Akutbesök låter bättre, om det är så pass allvarligt att man måste söka vård alls då alltså. Och att man inte gör det själv? Varför åkte hon inte in själv med sin son?
Mer teorier och nu spekulationer de luxe: kan han ha skärmat son och mor från varandra. Straffat denna varelse om hon visade sin son närhet? Om han är psykopat kan det ha försegått ett psykologiskt spel där PS delade ut rollerna.
Ofta visar ju inte, jag kallar det psykopater ändå, samma sida utåt som de gör med de som de drabbar. Och med det menar jag inte fråntar henne ansvar, men om det var så och han märkte att hon var mottaglig så körde han på tills katastrofen var ett faktum. Nåja, bara en lös teori.