Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Min fetning, jag tycker inte att man hela tiden ska göra kvinnor till offer för dessa hemska män. Kvinnor har också ett ansvar för de val de gör i livet. Hur man än vrider på det så har hon ett jävla ansvar till att detta har hänt, genom att hon har blundat för verkligheten, genom att hon har lämnat pojken ensam med en man, som uppenbarligen inte klarade av det ansvaret. Och om nu var så rädd för mannen, varför i h**vete lämnade hon sin lilla son ensam med honom!?!
Instämmer helt!
I början av den här tråden länkades det till mammans blogg och facebook. Där skrev hon spaltmeter om hur lycklig och kär hon var. När hennes son mördats och polisen anhållit hennes sambo skrev hon i en hälsning till honom: "Du och jag mot världen".
Jag tror inte hon skulle ha skrivit så, om sambon misshandlat henne psykiskt eller fysiskt. Hon verkade dock leva i en rosenröd fantasivärld. Jag får uppfattningen att hon var både naiv och dum. Detta ger henne dock på inget vis ansvarsfrihet!
Jag anser att hon borde ha insett vad hennes sons ändrade beteende, blåmärken, armbrott, magsmärtor m.m. kunde betyda.
Nej, hon var verkligen inget offer, det var Theo som offrades!
(Nu är bloggen stängd och jag gissar att hon även avslutat, eller ändrat sekretessinställningarna, på fejankontot.)