2010-07-16, 01:16
Medlem
L.Kollbergs avatar
Vad har vi här?

Måndagen den 12 juli 2010 jobbar ZH någonstans. Hemma är hennes 2-årige son T med ZHs sambo Seavers. T har haft minst två skador de senaste månaderna för vilka han röntgades på sjukhuset i Norrköping. En gång hade han smärtor under bröstet, en annan gång (tre veckor före hans död) bröts armen. Hur detta skedde vet vi inte.

Vad vi vet är att pojken är mycket svårt skadad måndag eftermiddag, ca 16-tiden. Han förs till sjukhuset där man bara konstaterar att han har dött. Pojken dog av yttre våld säger rättsläkaren. Man pratar med sambon, med mamman och några andra, förmodligen släkt, vänner, grannar. Polisen får snabbt uppfattningen om att det var Seavers som dödade barnet. Han gör vissa medgivanden.

Han grips misstänkt på sannolika skäl för mord, alt dråp alt vållande till annans död.

Straffskalan vi ser fram emot i det här fallet ligger mellan böter och livstid. Så enkelt är det.

Som jag skrev tidigare. Om mitt barn dör, hatar jag den som är ansvarig för detta. Oavsett om det är vållande eller mord. Z reagerar annorlunda. Du och jag mot världen. Livet är en schlager. Nej, det är ingen schlager precis, Z. Det trodde jag kanske också när jag var 23 år gammal.

EDIT: Nej, jag trodde faktiskt inte det. Inte ens då.
Citera
2010-07-16, 01:16
Medlem
PandorasAsks avatar
Citat:
"Jag har bara svårt att tro att min sambo skulle kunna skada.."

kärleken är blind....
Citera
2010-07-16, 01:23
Bannlyst
Den där Zanna verkar vara en rätt pantad brud. Faktiskt.
Tycker hela situationen är mycket olustig och bekräftar det man ofta trott - att vissa skaffat barn som accessoarer.
Fruktansvärt.
Citera
2010-07-16, 01:24
Medlem
Sen lär väl polisen ha hittat spår på gärningsmannen, skrapsår och skador som kan uppkomma när man slår någon och troligtvis var det just han som var där då hon jobbade. Så allting pekar isåfall mot den här killen, kan inte tänka mig något annat, böter tror jag knappast det blir när det handlar om ett mord. Dessa medgivanden han har gjort att han slagit pojken stärker ju knappast hans situation.

Bruten arm och smärtor i bröstet. Dock framgår det inte om smärtorna berodde på hjärtat, han hade väl medfött hjärtfel? Bruten arm däremot känns lite mer suspekt, nu är det svårt att veta hur och när benbrottet uppkom. Men smärtor i bröstet kan lika gärna ha varit hjärtat.

Bruten arm på en två åring brukar vara ganska allvarligt, konstigt här om inte läkarna anade oråd, nu brukar inte en 2 åring leka så våldsamt att de bryter armar hit och dit. Har själv barn som leker intensivt men inte fasen bryter dom några armar.
Citera
2010-07-16, 01:24
Medlem
Mandi74s avatar
Fan vad tragiskt, stackars barn.. med tanke på de skador som tagits upp att han hade innan så verkar det ju inte vara första gången.
Mamman borde ju åka dit för att inte ha försvarat sitt barn innan.
Citera
2010-07-16, 01:27
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Ärligt talat måste jag påpeka att jag nog faktiskt också hade läst tråden på Flashback, om det var jag som drabbats av detta. Just för att jag brukar läsa trådar som detta, och därmed känner till dem ganska väl. Jag skulle dock tyckt det var fruktansvärt jobbigt, och hade sannolikt inte alls uttalat mig i tråden (vare sig personligen eller via "ombud"). Däremot hade jag aldrig suttit och gulligullat med misstänkt gm på Facebook..

OT kanske men; du är liksom jag reg. mars 2010.

"Aktuella brott och kriminalfall" är det delforum jag överlägset mest läser och kommenterar i. Kanske är det inte så för dig.

Jag kan i alla fall lova dig, att om någon mig närstående hade avlidit pga misstänkt brott, hade jag aldrig någonsin sökt/läst eller kommenterat i en tråd om detta på Flashback.
Citera
2010-07-16, 01:29
Medlem
Citat:
saknar
Recently registered

Reg: Jul 2010

--------------------------------------------------------------------------------

Vadå känner väl???

Hur fan kan ni hålla på... tror ni ja är ute å supe när min son dött??? Tror ni det är kul att min sambo är svartmålad å misstänkt....??? Jag får veta om några dagar då ställer jag mig på den rätta sidan, tills viodare vill jhag tro att inget har varit med vilja,. Vadå gulligulla... Om jag inte vet nåt tro fan att jag hoppas på det bästa i det värsta. hade inte du det???

Du svarar väl hgeller inte som dom andra fega jävlarna

Jodå, jag ska svara dig... Har jag sagt mig känna "er" väl? Nej, jag skrev ett inlägg där jag påpekade at jag själv hade läst tråden på Flashback, eftersom jag känner till dem väl.. Trådarna alltså

Ja, gulligulla är ju just det "du" gör.. Varför skriva någonting alls, till personen som misstänkts ha haft ihjäl ditt barn??

Mitt eget "troll" kom precis uttassandes.. Hade en bild på BO uppe, och lilla "trollet" pekade på skärmen och sa: ninga (ringa..) Sa då att pojken inte skulle komma hem mer, då morrade "trollet" åt mig..
Citera
2010-07-16, 01:32
Medlem
Irrblossas avatar
Hörru Zanna... du förvärrar hela situationen genom att gå till motattack här på FB.

Hela saken är grymt tragisk, du borde koncentrera dig på att planera begravning och börja landa i att leva utan din son...istället för att sitta och lägga energi här... DET om något får folk att misstro dig.
Citera
2010-07-16, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
OT kanske men; du är liksom jag reg. mars 2010.

"Aktuella brott och kriminalfall" är det delforum jag överlägset mest läser och kommenterar i. Kanske är det inte så för dig.

Jag kan i alla fall lova dig, att om någon mig närstående hade avlidit pga misstänkt brott, hade jag aldrig någonsin sökt/läst eller kommenterat i en tråd om detta på Flashback.

Läser överlägset mest där också och hade inte kunnat låta bli att plåga mig själv att läsa. Hur ont det än hade gjort. Hade dock, som sagt, inte deltagit i diskussionen..
Citera
2010-07-16, 01:33
Medlem
Fliinchs avatar
Bara jag som får känslan att detta barnet varit omgiven av en drös oseriösa människor?

Allt från föräldrar till plastpappor, vänner och dylikt.

Vissa forskare menar att evolutionen går "bakåt" då "seriösa" människor knappt har tid att skaffa barn medan pundare och dylikt knullar runt som om det vore rena Ayia napa.

Det närmaste jag kommit barnmördare var mina guppy fiskar som åt sina yngel, kan tänka mig intelligensen ligger på ungefär samma nivå.
Citera
2010-07-16, 01:35
Medlem
PandorasAsks avatar
Citat:
Den där Zanna verkar vara en rätt pantad brud. Faktiskt.
Tycker hela situationen är mycket olustig och bekräftar det man ofta trott - att vissa skaffat barn som accessoarer.
Fruktansvärt.

Hoppas att hon inte är gravid med PS.
Citera
2010-07-16, 01:37
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Vad har vi här?

Måndagen den 12 juli 2010 jobbar ZH någonstans. Hemma är hennes 2-årige son T med ZHs sambo Seavers. T har haft minst två skador de senaste månaderna för vilka han röntgades på sjukhuset i Norrköping. En gång hade han smärtor under bröstet, en annan gång (tre veckor före hans död) bröts armen. Hur detta skedde vet vi inte.

Vad vi vet är att pojken är mycket svårt skadad måndag eftermiddag, ca 16-tiden. Han förs till sjukhuset där man bara konstaterar att han har dött. Pojken dog av yttre våld säger rättsläkaren. Man pratar med sambon, med mamman och några andra, förmodligen släkt, vänner, grannar. Polisen får snabbt uppfattningen om att det var Seavers som dödade barnet. Han gör vissa medgivanden.

Han grips misstänkt på sannolika skäl för mord, alt dråp alt vållande till annans död.

Straffskalan vi ser fram emot i det här fallet ligger mellan böter och livstid. Så enkelt är det.

Som jag skrev tidigare. Om mitt barn dör, hatar jag den som är ansvarig för detta. Oavsett om det är vållande eller mord. Z reagerar annorlunda. Du och jag mot världen. Livet är en schlager. Nej, det är ingen schlager precis, Z. Det trodde jag kanske också när jag var 23 år gammal.

EDIT: Nej, jag trodde faktiskt inte det. Inte ens då.

Instämmer fullkomligt!

Däremot är jag litet undrande över att brottspåföljden skulle kunna bli böter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in