Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Oj, du skulle bara veta. När jag var några månader gammal flyttade min morsa ihop med en man som slog på spärdbarnen (inklusive mig vad jag fattat). När hon förstod att barnens liv stod på spel så gjorde hon de enda rätta - lämnade barnen till socialen och stannade hos mannen! Den kvinnan förstår fortfarande inte idag att hon gjort något fel. Hon har heller ingen psykisk sjukdom eller personlighetsstörning.
Tja, jag skulle nog säga att hon inte har en DIAGNOSTICERAD personlighetsstörning men visst fan är hon störd på något sätt om hon beter sig så.
Faktum är, att i de flesta fall då ett barn dör så är det föräldrarna man ska se på först...
Hemskt, men så säger kriminalpsykologer och statistik.
Det finns många psykopater som är de trevligaste grannar och familj. Andra är udda redan från början och då är folk inte lika förvånade. Det är olika sorters profiler på dem, om man säger så.
Det kan vara både mannen och kvinnan som är skyldiga, eller så är kvinnan vettlöst förälskad i mannen och tror på allt han säger.
Eller så är båda oskyldiga, men det är inte helt logiskt om man ska tro de fakta som kommit fram... Hur förklarar man då att bebisen dött?