2010-07-20, 23:32
Medlem
NSOs avatar
mercy,

Läs #719 av Crimphri. Den korta varianten här: Mindre sannolikt att GM gick från omtänksam plastpappa till barnamördare. Obduktionen har vad jag förstår redan resulterat i fynd av skador som överensstämmer med våld. Kanske rentav dödligt våld. GM debuterade inte som barnmisshandlare den dagen pojken dog.

Hela den här delen av forumet är väl till för diskussion. Eller hyenabeteende om du föredrar att kalla det för det.

Ändring: Mindre sannolikt att GM gick från omtänksam plastpappa till barnamördare [på en dag].
Senast redigerad av NSO 2010-07-20 kl. 23:59.
Citera
2010-07-20, 23:43
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
mercy,

Läs #719 av Crimphri. Den korta varianten här: Mindre sannolikt att GM gick från omtänksam plastpappa till barnamördare. Obduktionen har vad jag förstår redan resulterat i fynd av skador som överensstämmer med våld. Kanske rentav dödligt våld. GM debuterade inte som barnmisshandlare den dagen pojken dog.

Hela den här delen av forumet är väl till för diskussion. Eller hyenabeteende om du föredrar att kalla det det.

Innan man dömer någon ,(för en så allvarlig anklagelse som mord), borde det lägsta kriteriet åtminstone vara att veta vad pojken dött av. När man vet det-kan man ha åsikter och spekulera.
Citera
2010-07-20, 23:53
Medlem
NSOs avatar
Men det här är ingen domstol. Det är Flashback. Och rättsläkaren har redan sin mening klar vad jag förstått. Och det var väl plastpappan som hade hand om barnet när det skedde. Ser inget vidare ut för den mannen mao.

Med utmärkt högaktning

Er tillgivne hyena
Citera
2010-07-21, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Oj, du skulle bara veta. När jag var några månader gammal flyttade min morsa ihop med en man som slog på spärdbarnen (inklusive mig vad jag fattat). När hon förstod att barnens liv stod på spel så gjorde hon de enda rätta - lämnade barnen till socialen och stannade hos mannen! Den kvinnan förstår fortfarande inte idag att hon gjort något fel. Hon har heller ingen psykisk sjukdom eller personlighetsstörning.

Tja, jag skulle nog säga att hon inte har en DIAGNOSTICERAD personlighetsstörning men visst fan är hon störd på något sätt om hon beter sig så.

Faktum är, att i de flesta fall då ett barn dör så är det föräldrarna man ska se på först...
Hemskt, men så säger kriminalpsykologer och statistik.

Det finns många psykopater som är de trevligaste grannar och familj. Andra är udda redan från början och då är folk inte lika förvånade. Det är olika sorters profiler på dem, om man säger så.

Det kan vara både mannen och kvinnan som är skyldiga, eller så är kvinnan vettlöst förälskad i mannen och tror på allt han säger.

Eller så är båda oskyldiga, men det är inte helt logiskt om man ska tro de fakta som kommit fram... Hur förklarar man då att bebisen dött?
Citera
2010-07-21, 06:49
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Innan man dömer någon ,(för en så allvarlig anklagelse som mord), borde det lägsta kriteriet åtminstone vara att veta vad pojken dött av. När man vet det-kan man ha åsikter och spekulera.

Vet vi inte det? Det har väl framgått med oönskad tydlighet att pojstackarn dött till följd av yttre våld?
Synnerligen grovt våld t o m.
Eller syftar du på mammans uttalande om hjärtstopp så kan jag upplysa om att hjärtat stoppar när man dör. På oss alla.
Citera
2010-07-21, 07:20
Bannlyst
Har folk glömt bort att han erkänt att han använt våld mot barnet?
Citera
2010-07-21, 07:43
Medlem
Intensivs avatar
[quote=W.O.A.D]Har folk glömt bort att han erkänt att han använt våld mot barnet?[/QUOTE
Det räknas nog inte enligt mammans vänner. Inte heller vad obducent, polis och åklagare säjer..
Citera
2010-07-21, 10:43
Medlem
YngveFrejs avatar
[quote=skruttt]Det är väldigt roligt att se hur ni människor lägger er energi på att försöka förstå och hitta på vad som har hänt innan man vet helt säkert.
/QUOTE]
Du är ju osmaklig.
Obduktionen har gett ett säkert resultat på vad som hänt. Så lägg av med ditt äckliga försvar av en barnmisshandlare som dessutom erkänt att han brukat våld.
Citera
2010-07-21, 10:55
Medlem
Jag vet vilka svar/resultat som har kommit fram osv.. Jag är ju inte helt dum i huvudet!
Alla spekulationer kring om detta är det som jag mest tycker är sjukt av er (inte just bara händelsen utan det som sägs om Z mm), men nu har ni något att prata om, det är ju bra för er! Jag försvarar absolut ingen, det kan jag lova! Jag tycker allt är lika hemskt jag.
Som sagt, det enda jag bryr mig om är att Z ska få det bra som möjligt, allt annat skiter jag i för tillfället..
T, du är saknad!
Senast redigerad av skruttt 2010-07-21 kl. 10:57.
Citera
2010-07-21, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skruttt
Jag vet vilka svar/resultat som har kommit fram osv.. Jag är ju inte helt dum i huvudet!
Alla spekulationer kring om detta är det som jag mest tycker är sjukt av er (inte just bara händelsen utan det som sägs om Z mm), men nu har ni något att prata om, det är ju bra för er! Jag försvarar absolut ingen, det kan jag lova! Jag tycker allt är lika hemskt jag.
Som sagt, det enda jag bryr mig om är att Z ska få det bra som möjligt, allt annat skiter jag i för tillfället..
T, du är saknad!
Om det stämmer att Z försvarar P trots att han erkänt våld finnet iaf jag det väldigt underligt. Men det stamme4 kanske inte att hon gör det?
Citera
2010-07-21, 12:04
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruttt
T, du är saknad!

Z har haft lite otur när hon valde a) sitt barns pappa och b) styvpappa till barnet. Det kan vi nog konstatera när a) misshandlar henne och b) dödar hennes barn. Kan vi vara överens om det?
Citera
2010-07-21, 12:09
Medlem
NSOs avatar
Det enda jag bryr mig om är att den barnmisshandlaren blir ordentligt straffad.

I övrigt: Det är faktiskt skandalöst att de svenska domstolarna envist vägrar att döma i enlighet med lagstiftarens avsikter. Lagtexterna och förarbetena är helt klara med att våld mot barn från vuxna som är barnets närstående ska betraktas som en försvårande faktor. Istället får man gång efter annan läsa bisarra domskäl om att barn provocerat mm. och helt löjliga påföljder för våld mot barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in