2011-07-07, 11:32
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaliSophia
Ja, det stämmer nog Vigil-Lante.

Enligt FUP har Suzanna varit närvarande när gärningsmannen brukade våld mot Theo (när han "tog för hårt" i honom, greppade och knuffade honom så brutalt att det blev blåmärken):

Hon såg honom bli arg EN gång på T och ta honom i armen - hon sa ifrån, han upprepade inte det inför henne igen. Det inger förtroende, inte tvärtom.

Han har busat med pojken, hon trodde att pojken hade lätt för att få blåmärken eftersom pojkens biologiska pappa påstods ha en sådan åkomma - och kopplade blåmärken till buset.
De flesta med småbarn busar med dem - frågan är väl hur T reagerade under leken, skrattade han, grät han, gav han uttryck för smärta? Det finns inget som talar för att Z skulle ha accepterat att P gjorde illa T - så får vi nog utgå ifrån att T under leken inte gav uttryck för smärta utan att snarare glädje och lek.
Citera
2011-07-07, 11:40
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Nej du har troligen inte fel, Medeasdotter. Det är sannolikt så att hon inte förstod vidden av misshandeln eller konsekvenserna den hårdhänta hanteringen av Theo hade på hans lilla kropp. Min invändning var bara att hon enligt både egen och gärningsmannens utsago såg med egna ögon att sambon greppade den lille för hårt och att hon insåg att han fick blåmärken av den brutala hanteringen.

Hon verkar dock tyvärr ha varit oförmögen att anknyta till barnet ens så pass mycket att hon kunde känna empati eller inse hur han led av sina skador. Hon lät honom ligga med sin skadade arm hela natten och tog heller inte in honom till akuten dagen efter frakturen.
Du utgår alltså ifrån att hon VISSTE att armen var bruten - för hon hade röntgensyn och var så medicinskt utbildad så hon kunde fastställa det. Sen lät hon barnet plågas för att hon var så ond.

Låter lite ologiskt för mig. Men okej.

I din lilla tes ... förklara då varför hon plötsligt ändrade sig dagen efter? (för det är hon som puschar om sjukhus)
Drog ett empatimoln förbi?
Citera
2011-07-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
[/spoiler]
Du utgår alltså ifrån att hon VISSTE att armen var bruten - för hon hade röntgensyn och var så medicinskt utbildad så hon kunde fastställa det. Sen lät hon barnet plågas för att hon var så ond.

Låter lite ologiskt för mig. Men okej.

I din lilla tes ... förklara då varför hon plötsligt ändrade sig dagen efter? (för det är hon som puschar om sjukhus)
Hon fotograferar iallafall armen... Du har väl sett bilden? Ser det ut som en frisk arm?

Theo måste varit otröstlig och förmodligen somnat av ren utmattning pga smärtan. Givetvis är han lika otröstlig när han vaknar igen. Alla som har brutit en kroppsdelar vet ju hur vansinnigt om det gör, och minsta rörelse är ju obarmhärtigt smärtsam.
Citera
2011-07-07, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vigil-Lante
Hon fotograferar iallafall armen... Du har väl sett bilden? Ser det ut som en frisk arm?

Theo måste varit otröstlig och förmodligen somnat av ren utmattning pga smärtan. Givetvis är han lika otröstlig när han vaknar igen. Alla som har brutit en kroppsdelar vet ju hur vansinnigt om det gör, och minsta rörelse är ju obarmhärtigt smärtsam.

Inte ens läkare kan se på en arm och tala om om den är bruten eller inte alla gånger.
Citera
2011-07-07, 18:17
Medlem
Citat:
Och det menar jag nog att PS är. Med tanke på vilka handlingar han begått mot Theo så borde han vara sjuk i huvudet.

hej "kära" vän, som du påstår vi varit... vilket ja inte tror, du har nog mest luskat ut de mesta....
hälften stämmer ändå inte ...

Men du som vet allt, vem påstog att ja vva gravid hahahaha.... skulle inte tro de.... De är antagligen michael patrics brors transa till tjej som är gravid kan du hälsa den som påstog sett mig... Tänkte mest eftersom du är så insatt mvh en icke vän till idg , ha en solig dag
Citera
2011-07-07, 19:49
Medlem
Citat:

Det stod också att hon gav honom alvedon. Får ett barn tillräckligt har den inte smärta och så blir han kanske lite trött och sov en del..........

Han hade väl lärt sig ( ) att inte låta för då skulle det bli värre så han var kanske tyst av den anledningen

Fan jag spyr nästan av att tänka på den händelsen igen............Borde inte läsa här mer men......
Senast redigerad av Peace08 2011-07-07 kl. 19:57.
Citera
2011-07-07, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saknar
hej "kära" vän, som du påstår vi varit... vilket ja inte tror, du har nog mest luskat ut de mesta....

Men du som vet allt, vem påstog att ja vva gravid hahahaha.... skulle inte tro de.... De är antagligen michael patrics brors transa till tjej som är gravid kan du hälsa den som påstog sett mig... Tänkte mest eftersom du är så insatt mvh en icke vän till idg , ha en solig dag

vänta här nu? Varför skriver du taskigt om Michaels fru?? Har hon varit inblandad i det som hänt??
Citera
2011-07-07, 23:56
Medlem
CaliSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du utgår alltså ifrån att hon VISSTE att armen var bruten - för hon hade röntgensyn och var så medicinskt utbildad så hon kunde fastställa det. Sen lät hon barnet plågas för att hon var så ond. Låter lite ologiskt för mig. Men okej. I din lilla tes ... förklara då varför hon plötsligt ändrade sig dagen efter? (för det är hon som puschar om sjukhus)

Varken du eller KiaW har läst domen, eller? Det konstaterades där att Suzanna visste att Theos arm var så allvarligt skadad att han behövde vård.

Ur domen:
"Av loggarna och foto framgår att Suzanna Hammarström samma dag kl 11.57 fotograferade Theo och hans armskada. Även andra före operationen tagna foton utvisar att Theos arm var svullen och att det fanns blåmärken på denna. Det framgår sålunda att såväl Peter Seavers som Suzanna Hammarström tidigt den 22 juni var väl medvetna om att Theo hade en armskada som erfordrade vård."
Om hon haft minsta medkänsla med det skadade barnet hade hon naturligtvis prioriterat honom över gärningsmannen och åkt in direkt, oavsett om det hade betytt att hon missade shoppingen eller kom för sent till jobbet.

Inte nog med att hon och gärningsmannen lät Theo ligga och lida natten igenom med sin skada utan Z sket alltså sen också i att ta in honom till akuten nästa dag när hon gick hemma och "oroade sig" och gärningsmannen var på jobbet. Hon gick hellre ut och handlade med Theo trots smärtan och det faktum att han var synligen svårt skadad i sin svullna och blåslagna arm!

Det som gör det hela än mer besvärande är att hon aldrig tycks ha närt några planer på att ta in honom till akuten själv. När gärningsmannen är på jobbet och tydligt visar i sina SMS att han inte vill ställa upp och ta in Theo sen när han kommer hem så kontaktar hon istället en kompis för att hon ska ta in Theo---nästa dag!

Om du inte inser att det agerandet är både empatilöst mot Theo och tecken på allvarlig omsorgssvikt så undrar jag vilken planet (eller vilket moln) du svävar runt på!
Citera
2011-07-08, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saknar

Jag har aldrig påstått att du är gravid och hoppas verkligen att du tänker igenom ett eventuellt barnaskap både en och två gånger innan du ens funderar på det! Den som hade sett dig och skrivit drt här var inte jag.

Vad utav det jag beskrivit om dig stämmer inte? Varför har du inte bemött det jag skrivit? Du har ju läst hela tiden.
Citera
2011-07-08, 01:11
Bannlyst
Citat:
Jag har aldrig påstått att du är gravid och hoppas verkligen att du tänker igenom ett eventuellt barnaskap både en och två gånger innan du ens funderar på det! Den som hade sett dig och skrivit drt här var inte jag.

Vad utav det jag beskrivit om dig stämmer inte? Varför har du inte bemött det jag skrivit? Du har ju läst hela tiden.

Om man inte anmäler när man vet att ett barn far illa så tycker jag inte att man ska skaffa barn heller faktiskt. Du verkar rent sjuk i huvet. Faktsikt värre än Patric.

Z har haft många problem i sina dagar och hon kämpar på. Har inte haft det lätt. Jag hoppas sannerligen att hon får ett gott liv trots allt som har hänt.

Hur kunde du låta ett barn fara illa så där? Du visste att Patric misshandlade barnet och ändå gjorde du ingenting. Vad sjukt! Äckligt faktiskt.
Citera
2011-07-08, 07:57
Medlem
Citat:
Varken du eller KiaW har läst domen, eller? Det konstaterades där att Suzanna visste att Theos arm var så allvarligt skadad att han behövde vård.

Ur domen:
"Av loggarna och foto framgår att Suzanna Hammarström samma dag kl 11.57 fotograferade Theo och hans armskada. Även andra före operationen tagna foton utvisar att Theos arm var svullen och att det fanns blåmärken på denna. Det framgår sålunda att såväl Peter Seavers som Suzanna Hammarström tidigt den 22 juni var väl medvetna om att Theo hade en armskada som erfordrade vård."
Om hon haft minsta medkänsla med det skadade barnet hade hon naturligtvis prioriterat honom över gärningsmannen och åkt in direkt, oavsett om det hade betytt att hon missade shoppingen eller kom för sent till jobbet.

Inte nog med att hon och gärningsmannen lät Theo ligga och lida natten igenom med sin skada utan Z sket alltså sen också i att ta in honom till akuten nästa dag när hon gick hemma och "oroade sig" och gärningsmannen var på jobbet. Hon gick hellre ut och handlade med Theo trots smärtan och det faktum att han var synligen svårt skadad i sin svullna och blåslagna arm!

Det som gör det hela än mer besvärande är att hon aldrig tycks ha närt några planer på att ta in honom till akuten själv. När gärningsmannen är på jobbet och tydligt visar i sina SMS att han inte vill ställa upp och ta in Theo sen när han kommer hem så kontaktar hon istället en kompis för att hon ska ta in Theo---nästa dag!

Om du inte inser att det agerandet är både empatilöst mot Theo och tecken på allvarlig omsorgssvikt så undrar jag vilken planet (eller vilket moln) du svävar runt på!

Jag tycker också att detta är konstigt! Jag hade ringt 1177 om jag hade varit osäker. Jag tar ALLTID det säkra för det osäkra när det gäller mina barn!! Det här skulle jag vilja ha ett svar av saknad för att spekulera i detta blir inte heller rätt svar...........Å visst det kanske inte blir rätt svar av saknad men det blir i alla fall från rätt person............
Citera
2011-07-08, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Inte ens läkare kan se på en arm och tala om om den är bruten eller inte alla gånger.

Nä men visst kan du väl hålla med om att man bör söka vård i ett tidigare skede än vad som gjordes? Kanske ringa 1177 i alla fall. Om man ger ett barn alvedon för att det har ont och armen är svullen så är det ju ngt fel............
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in