Citat:
Hon såg honom bli arg EN gång på T och ta honom i armen - hon sa ifrån, han upprepade inte det inför henne igen. Det inger förtroende, inte tvärtom.
Ursprungligen postat av CaliSophia
Ja, det stämmer nog Vigil-Lante.
Enligt FUP har Suzanna varit närvarande när gärningsmannen brukade våld mot Theo (när han "tog för hårt" i honom, greppade och knuffade honom så brutalt att det blev blåmärken):
Enligt FUP har Suzanna varit närvarande när gärningsmannen brukade våld mot Theo (när han "tog för hårt" i honom, greppade och knuffade honom så brutalt att det blev blåmärken):
Förhör med Seavers, Patric John (markerad som "P" nedan); 2010-07-15 09:53 och 2010-08-18 10:38 , diarienr: 0500-K27935-10
F: När du blir arg på Theo är det när du är ensam med honom eller är Suzanna med också då?
P: Både och.
F: Både och... Har Suzanna sett att du blir arg på Theo?
P: Mm.
F: Vad har hänt då när Suzanna har sett vad har du gjort då?
P: Då har jag, då har jag skällt på honom.
F: Har det hänt nån gång att du har tagit i honom också då?
P: I armen.
F: På vilket sätt kan du visa mig hur du tog då?
P: Så. Att han inte får [ohörbart] och peka åt honom att han inte får göra så.
F: Är det så hårt som du höll i mig nu?
P: Jaa.
F: Det gör ju ganska ont på mig och jag är ju vuxen.
F: Hur reagerar Theo dårå?
P: Han blir ledsen. Såg rädd ut.
F: Aaa. Och då va, då va Suzanna närvarande?
F: Vad sa Suzanna dårå?
P: Hon sa att jag inte får ta i honom så hårt.
F: Okej. Det här måste ha hänt strax efter ni flytta ihop.
P: Aaa. Det var strax före vi flytta ihop.
F: När uppstod situationen så att du blev så förbannad att du tar i honom.
P: Det är ju vid
F: Ja vid en situation det är ju när han inte vill äta.
P: Hm.
F: Och det är en situation.
F: Ja har det hänt fler gånger [ohörbart] andra tillfällen.
F: Kan du säja hur många gånger ungefär sen mars och framåt här.
P: 10 kanske.
F: Är det nåt annat än dom här greppen runt magen?
P: Det är greppen runt magen och slag alltså.
F: Ok, vad är det för slag då?
P: Knuffar
F: Var då?
P: I magen.
F: Kan du nu, kan du säja att du sätter hans magonda som ni sökte vård för i samband med att han blev slagen i magen.
P: Inte bara slagen utan många gånger har jag busat med honom också. Hållt honom upp i luften så här. Då har [ohörbart ] sett efteråt att har fått typ nästan som blåmärken på ryggen. Och det har ju Sanna sett det också och då har jag ju vetat att jag tagit för hårt helt enkelt.
Han har busat med pojken, hon trodde att pojken hade lätt för att få blåmärken eftersom pojkens biologiska pappa påstods ha en sådan åkomma - och kopplade blåmärken till buset.
De flesta med småbarn busar med dem - frågan är väl hur T reagerade under leken, skrattade han, grät han, gav han uttryck för smärta? Det finns inget som talar för att Z skulle ha accepterat att P gjorde illa T - så får vi nog utgå ifrån att T under leken inte gav uttryck för smärta utan att snarare glädje och lek.
stressad pga theo Sry puss älskar dig"
"
) att inte låta för då skulle det bli värre så han var kanske tyst av den anledningen