Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Ramlade i tröskeln och bröt armen? Mig veterligen är småbarn rätt "mjuka" och tål en hel del innan något går av, åtminstone om det är självförvållat. Lägg där till att dom har väldigt nära till marken och att det inte hinner bli så mycket kraft i nedslaget.
Jag håller med dig till fullo. Jag har själv tre barn och en av mina pojkar har gjort
rejäla vurpor genom åren. Många gånger har jag varit SÄKER på att han brutit sig, men precis som du säger, har han klarat sig just pga att skelettet är så mjukt. Säkerligen har han gjort MINST tio vurpor som lett till akutbesök. Endast två sprickor har varit resultatet, en i höger hand och en i vänster hand. Så jag håller med om att "ramla på en tröskel och bryta armen" låter rätt otroligt. Kan ju vara sant, förstås, men låter otroligt i mina öron iaf... Speciellt med tanke på mina egna erfarenheter av en grabb som varit sjövild hela sin uppväxt. (Med detta säger jag inte att T:s mamma ljuger, bara att det med mina egna erfarenheter låter otroligt.)
EDIT: Vill bara tillägga att de gånger han fått sprickorna var ett tillfälle när han på träslöjden ville leka ninja och slå av en tjock träplanka

och den andra när han gjorde en riktigt snygg vurpa på en plint på gympan men landade med handen mellan sig själv och plinten... Stackarn... Min sons mest frekventa uttryck är: Oj då, jag bara råkade...

Älskar honom till döds, men han har en jäkla otur...