2010-07-16, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soloman1964
Vilken jävla fråga...

sitter man och tycker synd om den som berövat henne sin 2-åring
är man för fan inte ett dug frisk

Eller???

Men alltså, jag skrev inte att jag tyckte mamman var frisk. Jag frågade den som skrivit inlägget på vilket sätt hon tyckte att det framgick under den tiden de umgicks, dvs förra sommaren.

Så, vilket jävla inlägg...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja Krola han är en mördare och en jäkla ynkling. Ingen som är vuxen ger sig på en två åring hur jobbig han kan ha varit, försvarar inte att slå. Dessutom är det våldsam misshandel också, så våldsam så han dog. Får hoppas att han inte får psykvård, in i fängelset med han 18 år helst annars är han väl ute på gatorna snart igen.

Tvååringar som är så i balans med allt och alla och beundrar de vuxna.
Citera
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Citat:
Att mannen häktades för grov misshandel och vållande till annans död innebär att rätten inte tror att mannen hade för avsikt att döda pojken. Enligt advokaten förstår dock mannen vad han gjort.

– Så här efteråt förstår han det intellektuellt men inte då. Då hade han inte den uppfattningen att det våld som han utövade skulle kunna orsaka döden, säger Anders Kihlstedt.

Detta skulle kunna betyda att P skakat T för att få tyst på honom men att han tagit i alldeles för mycket med svår hjärnskakning och död som följd. Jag har läst någonstans att denna dödsorsak inte är helt ovanlig bland små barn.
Citera
2010-07-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Har man följt denna tråd så kan vem som helst börja ana att något måste vara fel hos henne oxå... Kanske en aning stockholmssyndrom över det hela, men att sitta och gulla på facebook är lite för mycket.

Och så ungefär samma svar till dig, det handlade inte om övrigt som framkommit, utan frågan var hur personen som skrivit inlägget, tyckte det framgick förra sommaren att mamman ej var frisk. Jag ville alltså personen skulle beskriva händelser, saker mamman sagt osv, som visade på vilket sätt hon inte var normal.

Ni måste lära er att läsa..
Citera
2010-07-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soloman1964
Vilken jävla fråga...

sitter man och tycker synd om den som berövat henne sin 2-åring
är man för fan inte ett dug frisk

Eller???

Jag har för övrigt själv skrivit att jag inte tycker det är normalt att hon sitter och gulligullar med P på Facebook.
Citera
2010-07-16, 16:37
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Men alltså, jag skrev inte att jag tyckte mamman var frisk. Jag frågade den som skrivit inlägget på vilket sätt hon tyckte att det framgick under den tiden de umgicks, dvs förra sommaren.

Så, vilket jävla inlägg...

jag förstår vad du menar, men för min del räcker det med att hon har skrivit det hon har skrivit på facebook + att detta troligtvis inte är en isolerad händelse som kom som en blixt från klar himmel utan detta har nog hänt vid fler tillfällen... Om mamman hade insett allvaret i situationen som kanske en normal människa hade gjort så hade kanske inte detta hänt... De flesta normala människor som lever i en familj kan märka vilka relationer familjemedlemmarna har till varandra.
Citera
2010-07-16, 16:37
Medlem
PandorasAsks avatar
http://www.svenskamord.se/index.php

Bild på PS med Baby T
Citera
2010-07-16, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
jag förstår vad du menar, men för min del räcker det med att hon har skrivit det hon har skrivit på facebook + att detta troligtvis inte är en isolerad händelse som kom som en blixt från klar himmel utan detta har nog hänt vid fler tillfällen... Om mamman hade insett allvaret i situationen som kanske en normal människa hade gjort så hade kanske inte detta hänt... De flesta normala människor som lever i en familj kan märka vilka relationer familjemedlemmarna har till varandra.

Just därför var jag intresserad av händelser som redan för ett år sedan visade att någonting var fel. För kanske borde någon myndighet reagerat för länge sedan...
Citera
2010-07-16, 16:41
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Stanley
Detta skulle kunna betyda att P skakat T för att få tyst på honom men att han tagit i alldeles för mycket med svår hjärnskakning och död som följd. Jag har läst någonstans att denna dödsorsak inte är helt ovanlig bland små barn.

Baby shaken syndrom kan orsaka dödsfall hos spädbarn.

http://www.vardguiden.se/Tema/Barn-och-foraldrar/Nyfodd-och-forsta-aret/Skakade-barn/

I detta fall är det en tvååring som dött till följd av synnerligen grov misshandel!

Lägg märke till orden synnerligen och grov. Den misstänkte GM har slagit ihjäl den lille pojken (utan tillhyggen enl. polisen) men kanske genom att använda ex. knytnävar och/eller sparkar.
Citera
2010-07-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissUnderbar
Jag vet vem mamman var, och umgicks med henne förra sommaren. Och jag tycker att dom borde titta och undersöka henne också, för hon är då fan inte riktigt frisk någonstans heller! Hur fan kan man försvara sin pojkvän, efter att pojkvännen har utfört fysisk våld mot sitt barn? Han orsakade ju så att barnet dog! Fy fan säger jag

Om du nu, redan för ett år sedan, tyckte att hon var så hemsk som förälder, varför anmälde du inte henne till de sociala myndigheterna då? Du är ju du lika ofrisk du, som inte gjorde allt du kunde för att en, enligt dig, ofrisk människa inte skulle ha hand om sitt barn.
Senast redigerad av village-idiot 2010-07-16 kl. 16:48.
Citera
2010-07-16, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Expressens artikel går nästan i riktningen att det måste ha varit en fruktansvärt olyckshändelse. http://www.expressen.se/Nyheter/1.2065840/styvpappa-misstanks-for-mord-pa-tvaaring

och Aftonbl skriver att åklagaren vill ha Seavers häktad och konstaterar att det var han som ringde polisen och bar ut barnet till ambulansen http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7476668.ab

Att han förnekar mord betyder dock inte att han inte kan ha utövat våld (misshandel) mot barnet. Kanske har de lekt en vilt lek o T ramlade och bröt nacken?
Han har ju medgivit misshandel (lätt) men misshandel på en 2-åring är aldrig lätt. Jag tycker han verkar vara en skitstövel, psykopater kan verka mycket trevliga, så om han var trevlig så säger det iingenting om hur han var mot pojken.
Citera
2010-07-16, 16:50
Medlem
Mr.Stanleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Baby shaken syndrom kan orsaka dödsfall hos spädbarn.

http://www.vardguiden.se/Tema/Barn-och-foraldrar/Nyfodd-och-forsta-aret/Skakade-barn/

I detta fall är det en tvååring som dött till följd av synnerligen grov misshandel!

Lägg märke till orden synnerligen och grov. Den misstänkte GM har slagit ihjäl den lille pojken (utan tillhyggen enl. polisen) men kanske genom att använda ex. knytnävar och/eller sparkar.

Tack för länken.

Normalt upp till 6 månaders ålder alltså. Ja, T var ju lite äldre än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in