2010-10-08, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det har jag inte sagt något om...jag kommenterade angående inställningen till att man skulle med handen på hjärtat fråga sig om man inte kan luras av en skicklig manipulatör.

Vad gäller PS så framgår det ganska tydligt att han duperade personalen på dagis rejält, de gav honom väldigt mycket beröm och höjde honom till skyarna...

Om du gång på gång kommer hem till ditt barn när den enda personen som varit med ditt barn är din nye sambo och barnet fått buksmäller så det dundrar så tror jag inte att du blivit duperad så länge. Du hade kanske blivit lurad en gång, kanske två, men här har det hänt buksmällar lika hårda som den som dödade pojken kanske 5-10 ggr. Nån gång under den perioden hade du säkerligen ställt dej frågan varför pojken får ont när han är ensam med sambon.
Citera
2010-10-08, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Men var han en så skicklig manipulatör då? Han hade väl visat sina fula sidor. Han hade ju bland annat utövat våld mot Z trots deras korta tid tillsammans. Hon visste att han satt och porrsurfade i timtal fast han skulle ta hand om T. Nej någon mönstergosse tror jag inte han har utgett sig för att vara.

Hur tänker du nu? Att de som porrsurfar tenderar att misshandla barn? Är det en ful sida att titta på porr?
Citera
2010-10-08, 23:09
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Men var han en så skicklig manipulatör då? Han hade väl visat sina fula sidor. Han hade ju bland annat utövat våld mot Z trots deras korta tid tillsammans. Hon visste att han satt och porrsurfade i timtal fast han skulle ta hand om T. Nej någon mönstergosse tror jag inte han har utgett sig för att vara.
Det är sånt här jag blir så trött på...hur vet du att hon skulle vara medveten om att PS porrsurfade i timtal? Vad vi vet fick hon veta det först vid förhör...
Hon kom på honom en gång och de bråkade om och om igen om det då hon inte kunde komma över det.

Nå, din fråga var ifall han var en manipulatör, och jag har svarat lite längre upp i tråden...dagispersonalen var helt sålda i honom...
Citera
2010-10-08, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Om du gång på gång kommer hem till ditt barn när den enda personen som varit med ditt barn är din nye sambo och barnet fått buksmäller så det dundrar så tror jag inte att du blivit duperad så länge. Du hade kanske blivit lurad en gång, kanske två, men här har det hänt buksmällar lika hårda som den som dödade pojken kanske 5-10 ggr. Nån gång under den perioden hade du säkerligen ställt dej frågan varför pojken får ont när han är ensam med sambon.

Du vet tydligen inte så mycket om hur lätt en del har att övertala andra om att blått är rött och tvärtom. Det är faktiskt egentligen inte så ovanligt. Hur ofta blir inte folk av med sina pengar eller tar lån för nån pojk- eller flickvän osv. Eller köper telefoner via annons och betalar i förskott. Många är lättduperade och många är skickliga på det. Tyvärr.
Citera
2010-10-08, 23:12
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Hur tänker du nu? Att de som porrsurfar tenderar att misshandla barn? Är det en ful sida att titta på porr?
Jaha, du tycker det är förenligt med barnpassning. Tänk om det skulle införas på dagis-kom ungar nu ska vi titta på porr i ett par timmar
Citera
2010-10-08, 23:12
Medlem
Offerkoftans avatar
Citat:
Det har jag inte sagt något om...jag kommenterade angående inställningen till att man skulle med handen på hjärtat fråga sig om man inte kan luras av en skicklig manipulatör.

Vad gäller PS så framgår det ganska tydligt att han duperade personalen på dagis rejält, de gav honom väldigt mycket beröm och höjde honom till skyarna...

Jo du har sagt det flera gånger fast med olika ord, och jag undrar om du känner honom eftersom du verkar veta saker som inte framkommer i Förundersökningen. Och att några ur förskolepersonalen sa positiva saker om Patric behöver inte betyda att han har manipulerat dem.
Citera
2010-10-08, 23:13
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Hur ska jag kunna veta säkert om hon förstod eller inte? Jag har sagt flera gånger att jag inte vet. Jag undrar bara över hur vad de som anser sig så tvärsäkra har för något att komma med. Jag hittar nämligen inget som absolut visar att hon var så likgiltig för sitt barn att hon inte skulle agera om hon förstod att Patric misshandlade pojken.

Om det är korrekt att du inte anser dig veta om Suzanna förstod att Theo misshandlades eller inte, så förstår jag inte varför du ständigt angriper de skribenter som anser att Z borde ha insett att P misshandlade hennes son. Du är inte säker om hon förstod eller inte. Det är exakt vad jag anser.
Citera
2010-10-08, 23:17
Medlem
Offerkoftans avatar
Citat:
Du vet tydligen inte så mycket om hur lätt en del har att övertala andra om att blått är rött och tvärtom. Det är faktiskt egentligen inte så ovanligt. Hur ofta blir inte folk av med sina pengar eller tar lån för nån pojk- eller flickvän osv. Eller köper telefoner via annons och betalar i förskott. Många är lättduperade och många är skickliga på det. Tyvärr.

Här gör du jämförelser som inte går att göra utan att det blir fel.
Citera
2010-10-08, 23:18
Medlem
mercys avatar
Citat:
Det är sånt här jag blir så trött på...hur vet du att hon skulle vara medveten om att PS porrsurfade i timtal? Vad vi vet fick hon veta det först vid förhör...
Hon kom på honom en gång och de bråkade om och om igen om det då hon inte kunde komma över det.

Nå, din fråga var ifall han var en manipulatör, och jag har svarat lite längre upp i tråden...dagispersonalen var helt sålda i honom...

Hon såg väl surfandet på räkningen. Och han hade väl tagit stryptag på henne vill jag minnas, den lilla gullegrisen.

Dagispersonalens intryck betyder inte mycket eftersom de mötena är under så kort tid, Så det är lite löjligt att älta om.
Citera
2010-10-08, 23:21
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offerkoftan
Jo du har sagt det flera gånger fast med olika ord, och jag undrar om du känner honom eftersom du verkar veta saker som inte framkommer i Förundersökningen. Och att några ur förskolepersonalen sa positiva saker om Patric behöver inte betyda att han har manipulerat dem.
Det framgår en hel del i FUP hur alla har väldigt positiva omdömen om förhållandet mellan PS och T...till och med personalen bortförklarar Ts uppenbara tecken på att inte vilja följa med PS från dagis...endast en enda antecknar och uppmärksammar att något är fel mellan PS och T.
Citera
2010-10-08, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Offerkoftan
Här gör du jämförelser som inte går att göra utan att det blir fel.

Nej det blir inte fel för det är precis samma mekanismer som verkar. Det finns massor av människor som är lättduperade och förlitar sig på andra människor i allt för stor utsträckning för deras eget bästa.
Citera
2010-10-08, 23:23
Medlem
Offerkoftans avatar
Citat:
Det framgår en hel del i FUP hur alla har väldigt positiva omdömen om förhållandet mellan PS och T...till och med personalen bortförklarar Ts uppenbara tecken på att inte vilja följa med PS från dagis...endast en enda antecknar och uppmärksammar att något är fel mellan PS och T.

Ja men det är inte samma sak som att Patric är manipulerande. Han kan lika gärna vara en trevlig kille när han träffar andra människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in