Citat:
Ursprungligen postat av Bengaloo85
Tycker att här är en hel del kloka människor, Micro113, Yori, Morris53, Tankar, KiaW.
Tack för att ni ger en nyanserad bild och att ni inte bara klandrar mamman. Jag har svårt att förstå mig på vissa andra som skriver så empatilöst. Enligt min uppfattning har hon gjort vad hon trodde var bäst.
PS är det största svin jag någonsin läst om!
Tack - och välkommen till tråden.
Ja, min uppfattning är också att Zanna har agerat på ett sätt som hon trodde var bäst för Theo. Att Patrick helt enkelt duperat henne precis som han duperat dagispersonalen och övriga deras omgivning.
Vittnesmålen talar samstämmigt om att Zanna brydde sig om Theo, satte Theo före Patric och inte skulle acceptera om någon var hårdhänt med Theo - hon månade om sitt barn.
Hon har också uppmärksammat att allt inte stod rätt till med Theo och sökt vård för detta. Läkare upptäckte inte att det rörde sig om misshandel -- så jag har mycket svårt att förstå hur man kan begära att en obildad lekman skall kunna dra den slutsatsen av de besvär han hade.
Mammor skall tydligen besitta övermänskliga förmågor om man lyssnar på vissa i tråden -- jag anser att det är att kräva för mycket.