2010-09-26, 23:56
  #4189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
(min fetning)
Har du någonsin sett den blicken hos ett barn? Jag har det, och det går inte att på något sätt misstolka den som en "drömmande" blick!
P kunde se att T var rädd för honom, hur kunde det ha undgått alla andra? Att rädslan fanns där är det väl ingen tvekan om efter den misshandel han fått utstå vid flera tillfällen.
Citera
2010-09-26, 23:56
  #4190
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Jadu ..nu fick du nåt att grubbla över. Det övergår nog ditt förstånd tyvärr.
Som tur var var inte mamman i detta fall en riskmamma ..hon SÅG..oc h handlade därefter

Storasyster är en riskperson. Det är ju det du och andra har sagt. Ser man tydliga signaler så är det tecken man måste ta på allvar.

NU kanske du förstår att det inte är så lätt att tänka så.
Citera
2010-09-26, 23:57
  #4191
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
P kunde se att T var rädd för honom, hur kunde det ha undgått alla andra? Att rädslan fanns där är det väl ingen tvekan om efter den misshandel han fått utstå vid flera tillfällen.

Åh det är för att P var väl medveten om att han gjorde pojken något.
Citera
2010-09-26, 23:57
  #4192
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Ja, det var ju märkligt, eller inte eftersom du skrev inlägget jag svarade på, där du också skriver att Z kanske misstolkat den blicken som "drömmande". Jag anser att det inte går att ta fel på den blicken! Jag anser också att det är just den blicken som personalen skriver om i sin anteckning.
Men om den blicken är så tydlig - blicken som dagispersonalen men INTE Zanna sett.

Varför agerade då inte dagispersonalen? Borde inte det vara din frågeställning?

Hur kunde dessa proffs missa denna tydliga blick som du till och med kan läsa dig till?
Citera
2010-09-26, 23:57
  #4193
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Ja, det var ju märkligt, eller inte eftersom du skrev inlägget jag svarade på, där du också skriver att Z kanske misstolkat den blicken som "drömmande". Jag anser att det inte går att ta fel på den blicken! Jag anser också att det är just den blicken som personalen skriver om i sin anteckning.
Jag vet hur en nedstängning ser ut, vilket är vad personalen beskriver....och kan mycket väl se att någon kan misstolka det som en drömmande blick, en blick där man inte är närvarande/har dragit sig inom sig själv.
Citera
2010-09-26, 23:58
  #4194
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Det är ju precis det du gör hela tiden! Av vilken orsak är ju svårt att förstå, för ingen tycker väl att detta är roligt...
Personalen på dagis har inte misstolkat blicken, om Zanna har sett den så har hon förstått att nåt är jävlligt fel!

Din slutledning är alltså att om personerna på dagis ser något kan inte någon annan se något annat. Tyvärr håller inte det argumentet. Tänk om!
Citera
2010-09-27, 00:00
  #4195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men om den blicken är så tydlig - blicken som dagispersonalen men INTE Zanna sett.

Varför agerade då inte dagispersonalen? Borde inte det vara din frågeställning?

Hur kunde dessa proffs missa denna tydliga blick som du till och med kan läsa dig till?

Den frågeställningen har vi rapat i denna tråd hur mycket som helst, och vi är nog väldigt överens om att personalen inte har gjort vad de skulle. Nu var det inte det vi pratade om just här, utan att Z enligt KiaW kunde ha trott att det var en drömmande blick. Comprende?
Citera
2010-09-27, 00:00
  #4196
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Det är ju precis det du gör hela tiden! Av vilken orsak är ju svårt att förstå, för ingen tycker väl att detta är roligt...
Personalen på dagis har inte misstolkat blicken, om Zanna har sett den så har hon förstått att nåt är jävlligt fel!
Vad menar du nu? Har personalen uppmärksammat en rädd blick....någon gång?
Nu blir jag så där tråkig igen, var finner du att de tolkat pojken som rädd?
Citera
2010-09-27, 00:01
  #4197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag vet hur en nedstängning ser ut, vilket är vad personalen beskriver....och kan mycket väl se att någon kan misstolka det som en drömmande blick, en blick där man inte är närvarande/har dragit sig inom sig själv.

Ja där är vi inte ense! Det hoppas jag vi kan enas om!
Citera
2010-09-27, 00:01
  #4198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag försöker inte bortförklara något, men om det hade handlat om en så uppenbar rädsla i blicken så skulle väl inte personalen på dagis ha misstolkat den så grovt?
Eftersom de nu gör det, så är det väl ganska rimligt att tänka sig att en person som ev. har sämre förmåga att tolka signaler också misstolkat det?

Personalen har antecknat "nedstängning" och det går banne mig inte att ta miste på.Fattar man inget då kommer man aldrig att fatta nåt. Personalen har fattat, men inte åtgärdat då de enl sig själva "trodde" att soc redan var inkopplade på familjen. Där har dagis brustit ordentligt.

Vad gäller Z: s förmåga eller oförmåga att uppfatta signaler från sitt eget barn så tycker jag att både du och några till här har nedgraderat henne till ett fullständigt kolli som går omkring som en zombie. Ser inget, hör inget, förstår inget.

KAn det inte finnas någon annan förklaring tror du?
Citera
2010-09-27, 00:06
  #4199
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Personalen har antecknat "nedstängning" och det går banne mig inte att ta miste på.Fattar man inget då kommer man aldrig att fatta nåt. Personalen har fattat, men inte åtgärdat då de enl sig själva "trodde" att soc redan var inkopplade på familjen. Där har dagis brustit ordentligt.

Vad gäller Z: s förmåga eller oförmåga att uppfatta signaler från sitt eget barn så tycker jag att både du och några till här har nedgraderat henne till ett fullständigt kolli som går omkring som en zombie. Ser inget, hör inget, förstår inget.

KAn det inte finnas någon annan förklaring tror du?

Om du ser på människor med funktionshinder som kollin så får det stå för dig. En sån tråkig människosyn du verkar ha.

Zanna har ett funktionshinder. De som har det är faktiskt människor de med, tro det eller ej.
Citera
2010-09-27, 00:06
  #4200
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Personalen har antecknat "nedstängning" och det går banne mig inte att ta miste på.Fattar man inget då kommer man aldrig att fatta nåt. Personalen har fattat, men inte åtgärdat då de enl sig själva "trodde" att soc redan var inkopplade på familjen. Där har dagis brustit ordentligt.

Vad gäller Z: s förmåga eller oförmåga att uppfatta signaler från sitt eget barn så tycker jag att både du och några till här har nedgraderat henne till ett fullständigt kolli som går omkring som en zombie. Ser inget, hör inget, förstår inget.

KAn det inte finnas någon annan förklaring tror du?
Det är nog så att både jag och andra lämnar utrymme för både det du säger och det vi säger.
Personalen har inte tolkat något som rädsla, det finns beskrivet två tillfällen då pojken stängt ner:
En då PS hämtar, och en när PS inte alls är i närheten men då barnet slagit sig då han trillade....ingen av gångerna beskriver de det som rädsla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in