Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja det kan jag tänka mig. Han tycks ha väldigt lätt att ljuga.
Man tycker ju att man när man inser att man dödat ett tvåårigt barn bara skulle bryta ihop. Men vad gör den här kalla killen, jo han ljuger.
Det här är en människa som jag tycker sanningen ska följa honom livet igenom. Även om han byter namn så bör omgivningen få veta vad han är för en typ.
Min uppfattning av PS i förhören är att han blir lite ledsen en gång, när han förstår att det finns bevis mot honom, men jag tror att han blev mest ledsen för sin egen skull faktiskt, eftersom han i det ögonblicket förstår att han inte kommer att få åka hem efter förhöret...
De flesta normala människor skulle inte ens döda ett tvåårigt barn med våld. Däremot skulle det ju kunna hända andra saker, olyckor alltså, som skulle kunna göra att en tvååring dör. Jag tror att de allra flesta i det läget bryter ihop.