2010-10-12, 13:33
  #5509
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Det jag skrev om var att leta förklaringar till blåmärken mm. Du kanske ska läsa en gång till igen vad jag skrev. Jag skrev inte ett ord om misshandel!

Men du är medveten om att vi har diskuterat misshandel i samband med blåmärken här eller har du missat det?

Om jag frågar dig nu då, anser du att om man hittar blåmärken som är underliga är det ett tecken på att man vet att någon misshandlat barnet eller inte?
Citera
2010-10-12, 13:36
  #5510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Och jag antar i alla fall åklagaren kan göra något av det faktum att han googlat på den medicin som Theo hade fått den dagen. Visst var det det han gjorde, minns inte säkert nu.

Man kanske kan anta att han gjort det efter att Theo dött, men det kan ju vara svårt att bevisa. Så jävla sjuk kille. Sitta och leta efter något att skylla på.

Ja, han kollade efter det... som jag ser ett försök att skylla på medicinen, vilket han också gjorde i början, dessutom så var han inte helt sanningsenlig om Ts status när han ringde 112, alla ambulanskillar vittnade ju om att T var död redan när de kom... Jag har ju sett alla förhör, och de försöker verkligen att få honom att erkänna när han utdelade slaget egentligen, men han erkänner inte det, han erkänner bara det som polisen kan bevisa.
Citera
2010-10-12, 13:37
  #5511
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Tack. Funderade när det skulle komma något om detta. Jag hoppas åklagaren överklagar nu också! Det vore ju riktigt obehagligt om HR skulle döma för grov misshandel och vållande och sänka straffet...

Man får hoppas att det slutar med att de skärper straffet istället. Men detta är ju antagligen ett steg i att försöka bevisa sin "oskuld" till Theos död. Jag ser bara bilderna framför mig där han visar hur han lyfter T i ett hårt grepp runt magen/ryggen. Hur han tar satts och slår knytnäven i T:s mage, hur han vrider och bänder T:s arm tills det knakar och ...
Citera
2010-10-12, 13:38
  #5512
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Ja, han kollade efter det... som jag ser ett försök att skylla på medicinen, vilket han också gjorde i början, dessutom så var han inte helt sanningsenlig om Ts status när han ringde 112, alla ambulanskillar vittnade ju om att T var död redan när de kom... Jag har ju sett alla förhör, och de försöker verkligen att få honom att erkänna när han utdelade slaget egentligen, men han erkänner inte det, han erkänner bara det som polisen kan bevisa.

Okej, ja man kan undra om det inte var så då, att han fann pojken död och sedan googlade efter något att skylla på. För kan man slå ett barn på det sätt han gjort upprepade gånger är han ju kallsinnig så det räcker.

Framför allt förundrar jag mig över hur han i en sån situation kan vara så jädra kall att han kan ljuga om när slaget inträffat. Alltså hur är man funtad? Hur kan han försöka slingra sig då, när han har all insikt om att han dödat ett barn? Hur är man funtad?
Citera
2010-10-12, 13:41
  #5513
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Men du är medveten om att vi har diskuterat misshandel i samband med blåmärken här eller har du missat det?

Om jag frågar dig nu då, anser du att om man hittar blåmärken som är underliga är det ett tecken på att man vet att någon misshandlat barnet eller inte?

Jag citerade ett inlägg från dig där du påpekade att förklaringar var lika med lögner, det stod inte att ord om misshandel i det jag citerade.
Citera
2010-10-12, 13:42
  #5514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Man får hoppas att det slutar med att de skärper straffet istället. Men detta är ju antagligen ett steg i att försöka bevisa sin "oskuld" till Theos död. Jag ser bara bilderna framför mig där han visar hur han lyfter T i ett hårt grepp runt magen/ryggen. Hur han tar satts och slår knytnäven i T:s mage, hur han vrider och bänder T:s arm tills det knakar och ...

Jag ser också de bilderna framför mig, och förstår inte hur han ens kan försöka få det att verka som att han inte förstod. Han fattade! Hoppas han får en ordentlig strafförlängning!
Citera
2010-10-12, 13:44
  #5515
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Jag citerade ett inlägg från dig där du påpekade att förklaringar var lika med lögner, det stod inte att ord om misshandel i det jag citerade.

Okej, och då kopplade du inte.

Vet du ens vem det är som brukat hävda att blåmärken på underliga ställen ska förstås som misshandel? Eller vet du bara vad som står i det senaste inlägget du har läst.
Citera
2010-10-12, 13:45
  #5516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Okej, ja man kan undra om det inte var så då, att han fann pojken död och sedan googlade efter något att skylla på. För kan man slå ett barn på det sätt han gjort upprepade gånger är han ju kallsinnig så det räcker.

Framför allt förundrar jag mig över hur han i en sån situation kan vara så jädra kall att han kan ljuga om när slaget inträffat. Alltså hur är man funtad? Hur kan han försöka slingra sig då, när han har all insikt om att han dödat ett barn? Hur är man funtad?

Att läsa förhören är en sak, men när man får se och höra honom samtidigt som han sitter och försöker få det till att han först inte rört T, sedan till att han slog T precis innan han ringde 112, sedan till att det var lite tidigare... till att det var på förmiddagen... Det är så vidrigt att jag får inte fram orden...
Citera
2010-10-12, 13:48
  #5517
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Att läsa förhören är en sak, men när man får se och höra honom samtidigt som han sitter och försöker få det till att han först inte rört T, sedan till att han slog T precis innan han ringde 112, sedan till att det var lite tidigare... till att det var på förmiddagen... Det är så vidrigt att jag får inte fram orden...

Ja det kan jag tänka mig. Han tycks ha väldigt lätt att ljuga.

Man tycker ju att man när man inser att man dödat ett tvåårigt barn bara skulle bryta ihop. Men vad gör den här kalla killen, jo han ljuger.

Det här är en människa som jag tycker sanningen ska följa honom livet igenom. Även om han byter namn så bör omgivningen få veta vad han är för en typ.
Citera
2010-10-12, 13:51
  #5518
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Okej, och då kopplade du inte.

Vet du ens vem det är som brukat hävda att blåmärken på underliga ställen ska förstås som misshandel? Eller vet du bara vad som står i det senaste inlägget du har läst.

Kommer mitt skolbarn hem med ett blåmärke på ryggen, är det klart att jag försöker att ta reda på vad som har hänt.

Ser jag ett blåmärke på min tvåårings rygg så är det helt klart att jag frågar runt ex. på dagis eller vem som hade hand om tvååringen när det hände och undrar om någon vet vad som har hänt. Skulle dessa "ovanliga" märken uppstå var och varannan gång min tvååring var med sin barnvakt så skulle jag helt klart agera.
Citera
2010-10-12, 14:46
  #5519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja det kan jag tänka mig. Han tycks ha väldigt lätt att ljuga.

Man tycker ju att man när man inser att man dödat ett tvåårigt barn bara skulle bryta ihop. Men vad gör den här kalla killen, jo han ljuger.

Det här är en människa som jag tycker sanningen ska följa honom livet igenom. Även om han byter namn så bör omgivningen få veta vad han är för en typ.

Min uppfattning av PS i förhören är att han blir lite ledsen en gång, när han förstår att det finns bevis mot honom, men jag tror att han blev mest ledsen för sin egen skull faktiskt, eftersom han i det ögonblicket förstår att han inte kommer att få åka hem efter förhöret...

De flesta normala människor skulle inte ens döda ett tvåårigt barn med våld. Däremot skulle det ju kunna hända andra saker, olyckor alltså, som skulle kunna göra att en tvååring dör. Jag tror att de allra flesta i det läget bryter ihop.
Citera
2010-10-12, 14:53
  #5520
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Min uppfattning av PS i förhören är att han blir lite ledsen en gång, när han förstår att det finns bevis mot honom, men jag tror att han blev mest ledsen för sin egen skull faktiskt, eftersom han i det ögonblicket förstår att han inte kommer att få åka hem efter förhöret...

De flesta normala människor skulle inte ens döda ett tvåårigt barn med våld. Däremot skulle det ju kunna hända andra saker, olyckor alltså, som skulle kunna göra att en tvååring dör. Jag tror att de allra flesta i det läget bryter ihop.

Det är ju inte alls så ovanligt att en del våldsbrottslingar, mördare och anstiftare reagerar så. De visar besvikelse och en tår kan komma fram när de tänker på vad det är synd om dem som åkt fast.

Har för mig att Christine Schürrer log stort när obduktionsbilderna visades i rätten eller om det var när det talades om dem. Enda gången hon var ledsen var när hon tyckte synd om sig själv. Så nog är det något rejält fel någonstans hos dessa människor.

Det är samma om och om igen när det gäller en del av de som misshandlar och våldtag. Den mannen som blev chef i någon kommun här kunde ju ljuga i månader för anhöriga att han inte dödat deras dotter och släkting. Helt kallsinniga människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in