2011-05-12, 11:25
  #6589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BitterFitta
Du pratar bara om ditt lidande och hur missförstådd du är. Den JAG känner för i denna historien är Theo.
Stackars, stackars lilla killen.



det är väl klart ja ox gör. men jag lever å de är mig allt riktas mot elr har ja fel? hade ja kunnat vrida tillbaka hade ja önskat att ja såg mellan å kunde rädda honom. eller som ja känner än ida önskar ja att de va ja ist som låg där
Citera
2011-05-12, 23:07
  #6590
Medlem
10 månader idag och fortfarande finns det människor som vill vältra sig i Zannas sorg. Förvisso är Theo det största offret, men den som inte förstår Zannas lidande har stora problem.
Har tänt ett ljus för det lilla Änglabarnet och för hans mamma.
Citera
2011-05-16, 12:07
  #6591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saknar
det är väl klart ja ox gör. men jag lever å de är mig allt riktas mot elr har ja fel? hade ja kunnat vrida tillbaka hade ja önskat att ja såg mellan å kunde rädda honom. eller som ja känner än ida önskar ja att de va ja ist som låg där

Hej!
Har inte själv varit med om ngt liknande men kan förstå att du måste ha ett rent helvete utan din lille son . Kan ju inte läsa din blogg längre så jag undrar om du driver ngt mot dagis för de gjorde fel som inte anmälde vad de såg och tänkte/kände. De ska ju anmäla direkt till soc om ngt är fel. Då ville du ju inte att de skulle anmäla, men då visste du ju inte heller vad som hände med din son men så här efteråt? Hur tänker du om det nu? MVh
Citera
2011-05-21, 22:43
  #6592
Medlem
Är det någon som vet hur "stackars" Patric Seavers har det i sin nya lya? Hört att han ska va ute på permis till sina föräldrar ibland men kan det verkligen stämma? Kan en så vidrig människa (?) få vara på permis redan??
Citera
2011-05-22, 11:23
  #6593
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Är det någon som vet hur "stackars" Patric Seavers har det i sin nya lya? Hört att han ska va ute på permis till sina föräldrar ibland men kan det verkligen stämma? Kan en så vidrig människa (?) få vara på permis redan??
Nej, det kan han inte;

Citat:
Innan du kan få din första permission måste du normal ha avtjänat en viss tid av straffet, den så kallade kvalifikationstiden. Kvalifikationstiden är en fjärdedel av strafftiden, men alltid minst två månader. Om du är dömd till livstid är kvalifikationstiden fyra år och sex månader.
[...]
En speciell typ av särskild permission är den så kallade lufthålspermissionen. Den kan du under vissa förutsättningar få om du är dömd till ett långt straff och har avtjänat minst två år av strafftiden . Därefter kan du få en lufthålspermission högst var nionde månad. En lufthålspermission är bevakad och får aldrig vara längre än fyra timmar.
http://www.kriminalvarden.se/Klient/Fangelse/Permission/
Citera
2011-05-22, 20:50
  #6594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det kan han inte;


http://www.kriminalvarden.se/Klient/Fangelse/Permission/

Det var ju skönt att höra, jag tyckte det lät konstigt men personen som sa det sa att den visste att det var så............att han hälsade på sina föräldrar ibland.

Vet du ngt annant om honom som person just nu då?
Citera
2011-05-22, 22:15
  #6595
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Det var ju skönt att höra, jag tyckte det lät konstigt men personen som sa det sa att den visste att det var så............att han hälsade på sina föräldrar ibland.

Vet du ngt annant om honom som person just nu då?
Kanske är tvärtom.. Föräldrarna hälsar på honom ibland... Förstår inte hur man kan se på sitt barn på samma sätt efter en sån här grej.
Citera
2011-05-23, 08:38
  #6596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Kanske är tvärtom.. Föräldrarna hälsar på honom ibland... Förstår inte hur man kan se på sitt barn på samma sätt efter en sån här grej.

Det måste va supersvårt att va förälder till ngn som gjort som PS men händer sånt här om "allt är bra i grundfamiljen"? Svårt att tro det.
Jag brukar säga till mina barn "Jag älskar dig alltid men jag tycker inte om allt du gör". Å visst kan det kännas svårt att älska ngn som gjort d PS gjort men de har ju sett honom som bebis och framåt så.............. Men som skrivet i början: är verkligen allt bra i grundfamiljen om man gör på detta sätt?
Citera
2011-06-02, 08:45
  #6597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace08
Hej!
Har inte själv varit med om ngt liknande men kan förstå att du måste ha ett rent helvete utan din lille son . Kan ju inte läsa din blogg längre så jag undrar om du driver ngt mot dagis för de gjorde fel som inte anmälde vad de såg och tänkte/kände. De ska ju anmäla direkt till soc om ngt är fel. Då ville du ju inte att de skulle anmäla, men då visste du ju inte heller vad som hände med din son men så här efteråt? Hur tänker du om det nu? MVh
driva något mot dagis? hade dagis märkt något så borde väll Zanna också ha gjort det eller?
Citera
2011-06-03, 19:14
  #6598
Medlem
Livet suger vet precis hur det är o mista en nära anhörig o vad det innebär!
Så jag hoppas alla ni tänker som jag))
Citera
2011-06-09, 08:52
  #6599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorlangesFinest
driva något mot dagis? hade dagis märkt något så borde väll Zanna också ha gjort det eller?
Förstår att du inte läst allt för då skulle du ha läst dagis anteckningar och sett deras foton som de skrev/tog för de misstänkte ngt. Orkar inte skriva allt, läs själv innan du kommenterar tack!
Citera
2011-06-09, 08:52
  #6600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaf73
Livet suger vet precis hur det är o mista en nära anhörig o vad det innebär!
Så jag hoppas alla ni tänker som jag))

Å hur tänker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in