2010-10-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Okej vad är det du tror att hon visste då?
Att T var rädd för P och att P var orsaken till de blåmärken hon ville bortförklara. Ändå valde hon att lämna T i P:s vård.
Citera
2010-10-08, 22:52
Bannlyst
1: Z visste att P var hårdhänt mot T, fast inte att det var så grovt.
2: Z visste att P misshandlade T
3: Z misstänkte att allt inte stod rätt till, men blundade/ville inte inse.

Jag tror på 3.
Citera
2010-10-08, 22:54
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
1: Z visste att P var hårdhänt mot T, fast inte att det var så grovt.
2: Z visste att P misshandlade T
3: Z misstänkte att allt inte stod rätt till, men blundade/ville inte inse.

Jag tror på 3.
Jag tror på 3.
Citera
2010-10-08, 22:54
Medlem
mercys avatar
Citat:
Menar du att det var Zanna som fick Patric att slå eller att alla män gör så om de får chansen då du tror det ska hända igen?
Jag menade att på sig själv känner man andra. Tycker man det är helt naturligt att ett barn går tillbaka i sin utveckling, mår fysiskt och psykiskt dåligt, blir ledsen när ens nya sambo är i närheten, ja då finns risk att samma sak kan hända denne.
Jag tror inte heller att Z godkände misshandeln, men jag tror hon misstänkte att det inte var som det skulle.Vore underligt annars med tanke på det jag nyss räknat upp.
Citera
2010-10-08, 22:55
Medlem
Offerkoftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag tror snarare insikten om att man kan bli lurad av en skicklig manipulatör gör att man kan ha en chans att upptäcka manipulationen...
Är man övertygad om att man har förmågan att upptäcka en manipulatör är väl risken något större att bli lurad?

Vet du att Patric är en skicklig manipulatör? Var står det någonstans?
Citera
2010-10-08, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Att T var rädd för P och att P var orsaken till de blåmärken hon ville bortförklara. Ändå valde hon att lämna T i P:s vård.

Vilka blåmärken är det du ser att hon försökte bortförklara? Och hur kommer du fram till att hon verkligen förstod att det var P som gjort något?

Betänk då att hon bröt upp från en man när han misshandlade henne, varför gör hon inte det om hon inser att sambon misshandlar sonen tror du?
Citera
2010-10-08, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Offerkoftan

Eftersom han missandalde en tvåring synnerligen grovt men visade sig som om han månade om pojken när andra såg på så får man väl se honom som manipulatör. Är inte det självklart för dig att det är så?
Citera
2010-10-08, 22:57
Bannlyst
Citat:
Vilka blåmärken är det du ser att hon försökte bortförklara? Och hur kommer du fram till att hon verkligen förstod att det var P som gjort något?

Betänk då att hon bröt upp från en man när han misshandlade henne, varför gör hon inte det om hon inser att sambon misshandlar sonen tror du?

Hur vet du att hon INTE förstod? Har du barn så du är kvalificerad att göra en bedömning där du utgår från dej själv vad man som förälder bör fatta?
Citera
2010-10-08, 23:02
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Jo om Chalaisen citerar mina inlägg så tror jag att hon svarar på något jag skriver. Skriver man ett inlägg helt utan koppling till det man citerar så vet ju inte den som ser det hur det hänger ihop. Svårare än så är det faktiskt inte.

Vilka åsikter eller fakta betr. mordet på Theo försöker du framföra i ditt inlägg?

Mina omdömen beträffande Suzanna är varken helsvarta eller snövita. Jag utgår givetvis från mig själv, min släkt och mina vänner när det gäller föräldraskap. Det är givetvis inte heltäckande och kan vara en begränsning. Jag försöker dock "vidga mina vyer".

Jag hoppas du har överseende Yori, men jag vill återigen framföra mitt ogillande beträffande dina smileys.
Citera
2010-10-08, 23:02
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offerkoftan
Det har jag inte sagt något om...jag kommenterade angående inställningen till att man skulle med handen på hjärtat fråga sig om man inte kan luras av en skicklig manipulatör.

Vad gäller PS så framgår det ganska tydligt att han duperade personalen på dagis rejält, de gav honom väldigt mycket beröm och höjde honom till skyarna...
Citera
2010-10-08, 23:04
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag tror snarare insikten om att man kan bli lurad av en skicklig manipulatör gör att man kan ha en chans att upptäcka manipulationen...
Är man övertygad om att man har förmågan att upptäcka en manipulatör är väl risken något större att bli lurad?
Men var han en så skicklig manipulatör då? Han hade väl visat sina fula sidor. Han hade ju bland annat utövat våld mot Z trots deras korta tid tillsammans. Hon visste att han satt och porrsurfade i timtal fast han skulle ta hand om T. Nej någon mönstergosse tror jag inte han har utgett sig för att vara.
Citera
2010-10-08, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Hur vet du att hon INTE förstod? Har du barn så du är kvalificerad att göra en bedömning där du utgår från dej själv vad man som förälder bör fatta?

Hur ska jag kunna veta säkert om hon förstod eller inte? Jag har sagt flera gånger att jag inte vet. Jag undrar bara över hur vad de som anser sig så tvärsäkra har för något att komma med. Jag hittar nämligen inget som absolut visar att hon var så likgiltig för sitt barn att hon inte skulle agera om hon förstod att Patric misshandlade pojken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in