Citat:
Ursprungligen postat av Ringblomma
Ber om ursäkt för textmassor. Men det här är sista gången jag försöker förklara något för en person som uppenbarligen har grava intellektuella problem.
?
Citat:
Om det finns något agerande eller ej vet varken du eller jag.
Precis och det har vi väl varit överens om ett bra tag så det behöver vi ju kanske inte repetera igen?
Citat:
Vi vet att pappan sagt att det förekom en vårdnadstvist
Nej, vi vet att en reporter på Aftonbladet har skrivit det i ett snyftreportage.
Citat:
och jag vet att om det pågår en sådan och den är "ful" kan det vara svårt för den förälder som inte har barnet boende hos sing att överhuvudtaget komma i kontakt. Att agera själv mot den andra förälderns vilja under pågående förhandling i familjerätten kan göra att man förlorar alla chanser till GV. Om K försökt komma i kontakt med T eller ej vet vi dock inte något om. Bevisligen träffade han inte sin son under våren och hade därför inga möjligheter att läsa av sitt barn eller se honom interagera med PS. Det gör K helt ointressant i det här målet.
Varför dessa spekulationer när du anser att han inte ska diskuteras alls?
Citat:
Så jag tycker att vi lämnar honom nu.
Det har du all rätt att göra om du så önskar.
Citat:
Är du helt bakom flötet? Visa mig exakt var jag skriver att pappor aldrig har något föräldraansvar? VISA EXAKT VAR!
Jag tycker det låter så på hur du resonerar om den biologiska pappan när du säger att han inte har någon del alls i hur hans son har haft det.
Citat:
För normalbegåvade personer är det inte speciellt svårt att förstå att gravt empatistörda människor begår den här typen av brott. De kan inte sätta sig in i andra människors smärta. De bryr sig inte om hur andra mår, om de får ont eller skadas allvarligt. Det enda viktiga för en person som PS är PS. Om han blir irriterad smäller det. Hans behov går först. Hans vilja är viktigast. Hans känslor är de enda som räknas. Vad finns det att diskutera?
Jag anser att det i varje specifikt brottsmål kan finnas olika saker som är intressanta att diskutera. Om du inte gör det så är det okej för mig.
Citat:
Vi vet för övrigt hur brottet gick till. Speciellt vi som läst obduktionsrapporten och alla förhör. PS är inte efterbliven. Han vet rent intellektuellt att han inte fick slå T. Därför slog han inte (som hårdast i alla fall) inför Z. Men han var helt likgiltig inför T:s känslor och dunkade därför på honom när de var ensamma. Inte heller här finns det särskilt stort diskussionsunderlag.
Det innebär inte för mig att det i princip är ointressant med empatistördas beteenden och hur de utför brott men du får gärna tycka det. Men varför anser du att andra är idioter för att de kan intressera sig för nåt? Har du alltid så här stora problem med att andra tycker annorlunda tycker jag lite synd om dig. Du verkar nästan bli aggressiv för att nån på ett forum som FB har en annan åsikt än du.