2010-09-26, 23:45
  #4177
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är väl ganska välkänt att barn är oerhört lätta offer just därför att de är så förlåtande och lojala - och du om och om igen kan vinna och svika deras förtroende, det är ju just därför man kan tillfoga dem sådana djupgående känslomässiga skador just i barndomen.
Ja. det ligger mycket i det. Men jag har å andra sidan sett en 1,5 åring bli rädd varje gång storasyster kommit nära och då klängt på mamman.
Citera
2010-09-26, 23:46
  #4178
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
I rekonstruktionen har de förlagt slaget väldigt mycket tidigare än P från början erkände. Vad som egentligen hände vet väl ändå bara PS? T är ju död och kan inte berätta, och såvitt jag vet var Z inte hemma.

Han säger att han inte var irriterad när han lade T i sängen, vilket han tillstår var mycket tidigare än han först sa, sedan tittar T på honom med skrämd blick och då slår han.
Men hans sätt att agera mot T innan han lägger honom talar för att det fanns en irritation i botten. Slaget i magen är ju inte det första han gör den dagen, det är så det hela avslutas.
Citera
2010-09-26, 23:47
  #4179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men hans sätt att agera mot T innan han lägger honom talar för att det fanns en irritation i botten. Slaget i magen är ju inte det första han gör den dagen, det är så det hela avslutas.

Har du sett alla videoförhör och rekonstruktionen?
Citera
2010-09-26, 23:48
  #4180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
(min fetning)
Har du någonsin sett den blicken hos ett barn? Jag har det, och det går inte att på något sätt misstolka den som en "drömmande" blick!

Jag håller med dig, Smilun, det går inte att misstolka. Men VARFÖR håller man på att med alla medel försöka bortförklara alla uppenbara signaler?
Citera
2010-09-26, 23:49
  #4181
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
(min fetning)
Har du någonsin sett den blicken hos ett barn? Jag har det, och det går inte att på något sätt misstolka den som en "drömmande" blick!
Märkligt nog pratar du om något personalen beskriver som nedstängning...om det nu handlade om just en sådan rädd blick som du har upplevt, borde inte personalen ha uppfattat den som sådan då?
Citera
2010-09-26, 23:50
  #4182
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Ja. det ligger mycket i det. Men jag har å andra sidan sett en 1,5 åring bli rädd varje gång storasyster kommit nära och då klängt på mamman.

Och vad gör den storasystern med barnet menar du? Det låter otäckt. Hon kanske är ett monster och psykopat. Där bör man se upp. Klara signaler om att nåt är fel och storasyster är en riskperson.

Det är såna personer vi ska se ut i tråden och se till att de aldrig kommer i närheten av barn anser en del.

Tycker det låter överdrivet dock då det inte är så det fungerar som en del säger.

Barn kan se ledsna och rädda ut och det är inte helt lätt att tolka, och särskilt inte för Zanna.
Citera
2010-09-26, 23:51
  #4183
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Ja. det ligger mycket i det. Men jag har å andra sidan sett en 1,5 åring bli rädd varje gång storasyster kommit nära och då klängt på mamman.
Ja, fast då har nog storasyster inte agerat för att återvinna förtroendet - vilket Patric gjort. Theo var ju inte heller uttalad utan subtil i sina uttryck och enligt dagis personal handlade det om enstaka gånger.
När det gäller Patrics upplevelse så tror jag man kan utgå ifrån att reaktionerna hos Theo utlöstes av Patrics sätt/humör.
Just detta med att slå för att den ena parten skyggar eller är rädd - att ta det som motiv - är ju för övrigt inte ovanligt när män slår sina kvinnor och det handlar om långvariga relationer av misshandel - till slut slår de för kvinnan är så rädd för att bli slagen, är ett motiv som inte alltför sällan uppges.
Citera
2010-09-26, 23:53
  #4184
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Jag håller med dig, Smilun, det går inte att misstolka. Men VARFÖR håller man på att med alla medel försöka bortförklara alla uppenbara signaler?
Jag försöker inte bortförklara något, men om det hade handlat om en så uppenbar rädsla i blicken så skulle väl inte personalen på dagis ha misstolkat den så grovt?
Eftersom de nu gör det, så är det väl ganska rimligt att tänka sig att en person som ev. har sämre förmåga att tolka signaler också misstolkat det?
Citera
2010-09-26, 23:53
  #4185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Märkligt nog pratar du om något personalen beskriver som nedstängning...om det nu handlade om just en sådan rädd blick som du har upplevt, borde inte personalen ha uppfattat den som sådan då?

Ja, det var ju märkligt, eller inte eftersom du skrev inlägget jag svarade på, där du också skriver att Z kanske misstolkat den blicken som "drömmande". Jag anser att det inte går att ta fel på den blicken! Jag anser också att det är just den blicken som personalen skriver om i sin anteckning.
Citera
2010-09-26, 23:55
  #4186
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Och vad gör den storasystern med barnet menar du? Det låter otäckt. Hon kanske är ett monster och psykopat. Där bör man se upp. Klara signaler om att nåt är fel och storasyster är en riskperson.

Det är såna personer vi ska se ut i tråden och se till att de aldrig kommer i närheten av barn anser en del.

Tycker det låter överdrivet dock då det inte är så det fungerar som en del säger.

Barn kan se ledsna och rädda ut och det är inte helt lätt att tolka, och särskilt inte för Zanna.
Jadu ..nu fick du nåt att grubbla över. Det övergår nog ditt förstånd tyvärr.
Som tur var var inte mamman i detta fall en riskmamma ..hon SÅG..oc h handlade därefter
Citera
2010-09-26, 23:55
  #4187
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Ja, det var ju märkligt, eller inte eftersom du skrev inlägget jag svarade på, där du också skriver att Z kanske misstolkat den blicken som "drömmande". Jag anser att det inte går att ta fel på den blicken! Jag anser också att det är just den blicken som personalen skriver om i sin anteckning.

Hur kan du säga att det inte går att ta fel på den blicken då du inte har sett den? Mystiskt.
Citera
2010-09-26, 23:55
  #4188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag försöker inte bortförklara något, men om det hade handlat om en så uppenbar rädsla i blicken så skulle väl inte personalen på dagis ha misstolkat den så grovt?
Eftersom de nu gör det, så är det väl ganska rimligt att tänka sig att en person som ev. har sämre förmåga att tolka signaler också misstolkat det?

Det är ju precis det du gör hela tiden! Av vilken orsak är ju svårt att förstå, för ingen tycker väl att detta är roligt...
Personalen på dagis har inte misstolkat blicken, om Zanna har sett den så har hon förstått att nåt är jävlligt fel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in