Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Källa på det?
Det var ju ett intressant krav, med tanke på att det kommer från dig (du brukar väl inte direkt ställa samma krav på dig själv

)
Här Intensiv, är ett utdrag ur ditt inlägg till mig med en fråga som du ställde till mig och som jag tyvärr ej hann besvara tidigare (utifrån ett av mina inlägg där jag ifrågasatte bl.a. dina gissningar om Theos mamma som inte överensstämde med vittnesmålen i FUP, och som verkar tagna ur luften, för att smutskasta mamman och skuldbelägga henne:
Citat:
Jag har nog samma källor som du me nhar nog större erfarenhet av att granska FUP och inspelade förhör. Därför ser jag saker som du uppenbarligen inte gör.
Vad är det för gissnignar du talar om? Berätta!
Här i ditt inlägg till en annan forumdebattör (som i motsats till dig utgår från uppgifterna i FUP), besvarar du själv på ett ganska heltäckande sätt din fråga om vad det är för gissningar jag talar om:
Citat:
Nej det är jag inte..lika lite som du är i vår.
Och det är helt ointressant för mej.
Och, ja..i det material som vi har för handen finns inget bevis för att mamman varit ovetande.
Att mamman säjer det är inget bevis.
Trots det gör du det till en sanning som vi ska rätta oss efter.
Du får fantasera ihop vilken sanning du vill..men låt oss andra fantasiera ihop vår.
Ingen av oss vet faktiskt..jo..du förstås.
Det är därför vi spekulerar för att försöka förstå det ofattbara.
Här tydliggör du att du ägnar dig åt att spekulera och fantisera ihop din egen sanning om Theos mamma i detta rättsfall (istället för att tex utgå från uppgifterna i FUP).
Linköpings Tingsrätt har dömt styvpappan Patric Seavers för ett mycket allvarligt brott - misshandel och mord på lille Theo. Patric Seavers dom: fängelse 12 år för mord, grov misshandel och grov fridskränkning.
Ett bra arbete av Linköpings Tingsrätt, sjukvård och polis, anser jag.
Lille Theo kan inte själv göra sin röst hörd och tillvarata sina rättigheter. Linköpings tingsrätt har hjälpt till med det. Sjukvård och polis har också bidragit till detta.
Samtliga vittnesmål i FUP är som vi sett samstämmiga om att Theo är mammans allt och att hon är mån om hans bästa. Du Intensiv, och du Smilun (m. fl.) hävdar motsatsen, och ni ägnar er åt en omänsklig och intensiv smutskastningskampanj, skuldbeläggande och grova anklagelser mot Theos mamma. Med andra ord: Ni doppar Theos mamma i skuld. Bevis saknas för dessa grova anklagelser som inte heller baseras på fakta/uppgifter i FUP, (som är en av de säkraste källor vi har) utan på rena gissningar och spekulationer.
Ett par viktiga frågor för framtiden kan vara: Hur kan denna offentliga smutskastningskampanj, detta skuldbeläggande och dessa anklagelser mot mamman, påverka;
- mammor/pappor som befinner sig i liknande situation som Theos mamma
- anmälningsbenägenheten hos andra mammor/pappor som har börjat att ana eller vet om att deras barn och/eller de själva misshandlas av partnern