2010-09-30, 20:32
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Maskeraderna kanske avlöser varandra?
Eller, maskeraden med tema familj kanske upphört?
Citera
2010-09-30, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Höll på att bli elak: Finns det mycket att samla ihop? En gräsklippare i plast och lite kläder...
Men jag ångrade mig, så jag skrev inte det.
Edit: Tydligen gjorde jag det ändå.

Förutom detta, hur framlever Z sina dagar?

Vad jag förstår i djupaste sorg. Hoppas dock hon får uppleva små glädjepunkter i sin tillvaro.
Citera
2010-09-30, 21:01
Medlem
Citat:
Jag känner inte till hans ekonomi eller möjligheter till rättshjälp eller lån. Jag känner inte till hans avsikter eller önskningar heller.
Är nog inte "vi" som påstår att Z har problem, Det finns viss dokumentation från soc om deras oro för hur hon skulle klara sin modersroll..den finns bla i FUP.
Ser man videoförhören så förstår "vi" deras oro.
Det är svårt att leda avsiktligt blundande av mamman i bevis. Även om man så misstänker. Det behövs mer för ett åtal.

Så bevisen finns inte, men ni smutskastar henne ändå för att ni är övertygade?

Och hon förhördes väl som målsägande, inte som misstänkt?
Citera
2010-09-30, 21:06
Medlem
Varför detta intensiva och djupa hat till Zanna?
Hon har uppenbarligen haft brister som mamma. Hennes förutsättningar har heller inte varit optimala.Men vem är perfekt?
Jag tycker att jag har lyckats med mina fyra barn, men allt har väl inte gått på räls alla gånger.
Min uppfattning är att föräldrar vill sitt barns bästa. Till denna grupp hör även Zanna.
Att raljera om gräsklippare i plast, Theos kläder och maskerader är så lågt. Vad driver er att vara så elaka?
Citera
2010-09-30, 21:08
Medlem
virre56s avatar
Håll er för helvete ifrån mamman, till och med jag finner det äckligt och vulgärt, och då är jag ändå själv ganska snabb med att leta upp syndabockar.
Citera
2010-09-30, 21:20
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkerside
Så bevisen finns inte, men ni smutskastar henne ändå för att ni är övertygade?

Och hon förhördes väl som målsägande, inte som misstänkt?
De juridiska bevisen, nej.
"Vi" är ingen åtalsjury.
Vi kanske ser det ur ett annat perspektiv. Ett mor/barn perspektiv.
Citera
2010-09-30, 21:27
Medlem
Citat:
Källa på det?
Det var ju ett intressant krav, med tanke på att det kommer från dig (du brukar väl inte direkt ställa samma krav på dig själv )

Här Intensiv, är ett utdrag ur ditt inlägg till mig med en fråga som du ställde till mig och som jag tyvärr ej hann besvara tidigare (utifrån ett av mina inlägg där jag ifrågasatte bl.a. dina gissningar om Theos mamma som inte överensstämde med vittnesmålen i FUP, och som verkar tagna ur luften, för att smutskasta mamman och skuldbelägga henne:
Citat:
Jag har nog samma källor som du me nhar nog större erfarenhet av att granska FUP och inspelade förhör. Därför ser jag saker som du uppenbarligen inte gör.
Vad är det för gissnignar du talar om? Berätta!

Här i ditt inlägg till en annan forumdebattör (som i motsats till dig utgår från uppgifterna i FUP), besvarar du själv på ett ganska heltäckande sätt din fråga om vad det är för gissningar jag talar om:
Citat:
Nej det är jag inte..lika lite som du är i vår.
Och det är helt ointressant för mej.
Och, ja..i det material som vi har för handen finns inget bevis för att mamman varit ovetande.
Att mamman säjer det är inget bevis.
Trots det gör du det till en sanning som vi ska rätta oss efter.
Du får fantasera ihop vilken sanning du vill..men låt oss andra fantasiera ihop vår.
Ingen av oss vet faktiskt..jo..du förstås.
Det är därför vi spekulerar för att försöka förstå det ofattbara
.
Här tydliggör du att du ägnar dig åt att spekulera och fantisera ihop din egen sanning om Theos mamma i detta rättsfall (istället för att tex utgå från uppgifterna i FUP).

Linköpings Tingsrätt har dömt styvpappan Patric Seavers för ett mycket allvarligt brott - misshandel och mord på lille Theo. Patric Seavers dom: fängelse 12 år för mord, grov misshandel och grov fridskränkning.
Ett bra arbete av Linköpings Tingsrätt, sjukvård och polis, anser jag.

Lille Theo kan inte själv göra sin röst hörd och tillvarata sina rättigheter. Linköpings tingsrätt har hjälpt till med det. Sjukvård och polis har också bidragit till detta.

Samtliga vittnesmål i FUP är som vi sett samstämmiga om att Theo är mammans allt och att hon är mån om hans bästa. Du Intensiv, och du Smilun (m. fl.) hävdar motsatsen, och ni ägnar er åt en omänsklig och intensiv smutskastningskampanj, skuldbeläggande och grova anklagelser mot Theos mamma. Med andra ord: Ni doppar Theos mamma i skuld. Bevis saknas för dessa grova anklagelser som inte heller baseras på fakta/uppgifter i FUP, (som är en av de säkraste källor vi har) utan på rena gissningar och spekulationer.

Ett par viktiga frågor för framtiden kan vara: Hur kan denna offentliga smutskastningskampanj, detta skuldbeläggande och dessa anklagelser mot mamman, påverka;

- mammor/pappor som befinner sig i liknande situation som Theos mamma

- anmälningsbenägenheten hos andra mammor/pappor som har börjat att ana eller vet om att deras barn och/eller de själva misshandlas av partnern
Citera
2010-09-30, 21:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ok, samlar ihop hans saker. Skall hon flytta?
Jadu, enligt Smiluns "källor" var det väl så

Annars så är det väl ganska naturligt att man plockar undan sakerna efter en avliden person - åtminstone att man plockar ihop och ställer undan dem.

Edit:
Det sannolika är väl dessutom att hon byter lägenhet och inte bor kvar i den hon delat med Patric, om man nu skall spekulera - vilket man ju gärna gör här i tråden.
Det är ju ganska sannolikt att han står för, eller står med på, kontraktet för den nuvarande.
Senast redigerad av micro113 2010-09-30 kl. 21:40.
Citera
2010-09-30, 21:43
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Det var ju ett intressant krav, med tanke på att det kommer från dig (du brukar väl inte direkt ställa samma krav på dig själv )

Här Intensiv, är ett utdrag ur ditt inlägg till mig med en fråga som du ställde till mig och som jag tyvärr ej hann besvara tidigare (utifrån ett av mina inlägg där jag ifrågasatte bl.a. dina gissningar om Theos mamma som inte överensstämde med vittnesmålen i FUP, och som verkar tagna ur luften, för att smutskasta mamman och skuldbelägga henne:

Här i ditt inlägg till en annan forumdebattör (som i motsats till dig utgår från uppgifterna i FUP), besvarar du själv på ett ganska heltäckande sätt din fråga om vad det är för gissningar jag talar om:

Här tydliggör du att du ägnar dig åt att spekulera och fantisera ihop din egen sanning om Theos mamma i detta rättsfall (istället för att tex utgå från uppgifterna i FUP).

Linköpings Tingsrätt har dömt styvpappan Patric Seavers för ett mycket allvarligt brott - misshandel och mord på lille Theo. Patric Seavers dom: fängelse 12 år för mord, grov misshandel och grov fridskränkning.
Ett bra arbete av Linköpings Tingsrätt, sjukvård och polis, anser jag.

Lille Theo kan inte själv göra sin röst hörd och tillvarata sina rättigheter. Linköpings tingsrätt har hjälpt till med det. Sjukvård och polis har också bidragit till detta.

Samtliga vittnesmål i FUP är som vi sett samstämmiga om att Theo är mammans allt och att hon är mån om hans bästa. Du Intensiv, och du Smilun (m. fl.) hävdar motsatsen, och ni ägnar er åt en omänsklig och intensiv smutskastningskampanj, skuldbeläggande och grova anklagelser mot Theos mamma. Med andra ord: Ni doppar Theos mamma i skuld. Bevis saknas för dessa grova anklagelser som inte heller baseras på fakta/uppgifter i FUP, (som är en av de säkraste källor vi har) utan på rena gissningar och spekulationer.

Ett par viktiga frågor för framtiden kan vara: Hur kan denna offentliga smutskastningskampanj, detta skuldbeläggande och dessa anklagelser mot mamman, påverka;

- mammor/pappor som befinner sig i liknande situation som Theos mamma

- anmälningsbenägenheten hos andra mammor/pappor som har börjat att ana eller vet om att deras barn och/eller de själva misshandlas av partnern
Den här gången lyckades du faktiskt få med mina inlägg ..oc h t o m adressera dem ti ll rätt person!!!
Sist satt du en hel natt (antar jag) och letade efter allt jag skrivit men "råkade" ta andras inlägg och göra till mina.
Det har du bett om ursäkt för.
De nhär gången får du be om ursäkt för att du inte förstod inlägget o m fantasier..o m du klippt in vad jag svarade på så hade det framgått att det var ironi..med tanek p åvad jag svarade på.
Du gör samma misstag igen..tar lösryckta ord ur inlägg så att de ska passa vad jag tror du försöker att få fram.
Därför känns det meningslöst att bemöta vad du skriver.
De sista personer du skrev om kan jag därmot ha en förhoppning om att de i den situationen ska tänka till..så de inte också blundar för verkligheten
Citera
2010-09-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jadu, enligt Smiluns "källor" var det väl så

Annars så är det väl ganska naturligt att man plockar undan sakerna efter en avliden person - åtminstone att man plockar ihop och ställer undan dem.

Edit:
Det sannolika är väl dessutom att hon byter lägenhet och inte bor kvar i den hon delat med Patric, om man nu skall spekulera - vilket man ju gärna gör här i tråden.
Det är ju ganska sannolikt att han står för, eller står med på, kontraktet för den nuvarande.

Jadu, han står ensam för kontraktet på lägenheten, där nu endast Zanna är skriven. Du verkar ha samma källor som jag...
Citera
2010-09-30, 22:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Varför detta intensiva och djupa hat till Zanna?
Hon har uppenbarligen haft brister som mamma. Hennes förutsättningar har heller inte varit optimala.Men vem är perfekt?
Jag tycker att jag har lyckats med mina fyra barn, men allt har väl inte gått på räls alla gånger.
Min uppfattning är att föräldrar vill sitt barns bästa. Till denna grupp hör även Zanna.
Att raljera om gräsklippare i plast, Theos kläder och maskerader är så lågt. Vad driver er att vara så elaka?
Dumma dumma mig! Vem är perfekt om inte den som kan erkänna och ta in att han eller hon inte är perfekt? Att erkänna tillkortakommanden och ta emot de händer som erbjuder sig att hjälpa är vägen till perfektion...
Citera
2010-09-30, 22:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Jadu, han står ensam för kontraktet på lägenheten, där nu endast Zanna är skriven. Du verkar ha samma källor som jag...
Att han skrivit sig hos mamma och pappa igen menar du -- det är väl en enkelt sak att kolla på ratsit, någon annan källa krävs ju inte för det.

Det innebär dock inte att Zanna vare sig får eller vill ta över lägenheten i Mjölby -- eller också vill hon det och planerar att bo kvar. Det ger ratsit inte svar på. Vore jag henne skulle jag dock sannolikt flytta av flera skäl - men människor är och tänker olika DET är naturligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in