2010-09-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkerside
Jag är beredd att hålla med. Men detsamma borde gälla för Z i så fall. Allt handlar om tolkningar där med, jag tycker det är fel att smutskasta henne. Även hon har betett sig konstigt, men hon har inte mördat någon.

Nej, hon har inte mördat någon, det tror jag vi alla är eniga om faktiskt! Däremot så är det ju så att eftersom hon var Ts mamma, så hade hon ett ansvar att se till att han hade det bra och var trygg, där har hon brustit är min bestämda uppfattning.

Jag anser, efter att ha läst FUP (både huvudprotokoll och tilläggsprotokoll) samt sett alla videoförhör och rekonstruktioner som inte är sekretessbelagda i ärendet, att det inte finns en chans att hon inte har sett eller förstått något. Jag tror att hon har både sett och förstått, men valt att blunda för det för att hon har satt sin egen lycka först!
Citera
2010-09-30, 18:21
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Någon som vet hur Z spenderar sina dagar nu?
Citera
2010-09-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Någon som vet hur Z spenderar sina dagar nu?

Ja, hon samlar ihop Theos saker. Detta är självklart oerhört påfrestande. Hon försökte göra det själv, men fixade inte det så nu får hon hjälp med detta.

Edit: Nu menade jag inte att hon inte klarade av det rent praktiskt utan på grund av sin oerhörda förtvivlan behövde hon stöd för att orka genomföra det. Jag ville förtydliga mig så det inte blir en massa missuppfattningar och spekulationer.
Senast redigerad av morris53 2010-09-30 kl. 18:33.
Citera
2010-09-30, 18:34
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Ja, hon samlar ihop Theos saker. Detta är självklart oerhört påfrestande. Hon försökte göra det själv, men fixade inte det så nu får hon hjälp med detta.
Ok, samlar ihop hans saker. Skall hon flytta?
Citera
2010-09-30, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Men hon borde ha kunnat förhindra det..

Det borde pappan också. Och om Z är så problematisk som ni påstår borde det inte vara svårt för honom att få vårdnaden. Han borde dessutom ha blivit extra orolig. Inte råd? Det handlar om hans barn! Då lånar man pengar, man fixar det, på något sätt!

Om Z visste och polisen också vet det, borde hon inte ha åtalats också?
Citera
2010-09-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ok, samlar ihop hans saker. Skall hon flytta?
Jag vet inte.
Citera
2010-09-30, 19:52
Medlem
Intensivs avatar
Citat:

Edit: Nu menade jag inte att hon inte klarade av det rent praktiskt utan på grund av sin oerhörda förtvivlan behövde hon stöd för att orka genomföra det. Jag ville förtydliga mig så det inte blir en massa missuppfattningar och spekulationer.
Källa på det?
Citera
2010-09-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Källa på det?

Hon har berättat det. Varför skulle jag skriva något sådant utan belägg.
Förvisso Zanna kanske ljuger, men eftersom jag inte är hemma hos henne så får jag väl tro på hennes ord.
Citera
2010-09-30, 20:04
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkerside
Det borde pappan också. Och om Z är så problematisk som ni påstår borde det inte vara svårt för honom att få vårdnaden. Han borde dessutom ha blivit extra orolig. Inte råd? Det handlar om hans barn! Då lånar man pengar, man fixar det, på något sätt!

Om Z visste och polisen också vet det, borde hon inte ha åtalats också?
Jag känner inte till hans ekonomi eller möjligheter till rättshjälp eller lån. Jag känner inte till hans avsikter eller önskningar heller.
Är nog inte "vi" som påstår att Z har problem, Det finns viss dokumentation från soc om deras oro för hur hon skulle klara sin modersroll..den finns bla i FUP.
Ser man videoförhören så förstår "vi" deras oro.
Det är svårt att leda avsiktligt blundande av mamman i bevis. Även om man så misstänker. Det behövs mer för ett åtal.
Citera
2010-09-30, 20:08
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Förvisso Zanna kanske ljuger, men eftersom jag inte är hemma hos henne så får jag väl tro på hennes ord.
Jag frågade eftersom allt vad andra säjer anses som otillförlitligt och de som ger info avkrävs källor och bevis.
De anses skriva saker utan belägg.
Citera
2010-09-30, 20:18
Moderator
Citat:
Höll på att bli elak: Finns det mycket att samla ihop? En gräsklippare i plast och lite kläder...
Men jag ångrade mig, så jag skrev inte det.
Edit: Tydligen gjorde jag det ändå.

Förutom detta, hur framlever Z sina dagar?
Citera
2010-09-30, 20:29
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Höll på att bli elak: Finns det mycket att samla ihop? En gräsklippare i plast och lite kläder...
Men jag ångrade mig, så jag skrev inte det.
Edit: Tydligen gjorde jag det ändå.

Förutom detta, hur framlever Z sina dagar?
Maskeraderna kanske avlöser varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in