2010-09-26, 23:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Rädd blick? Den hade ju pojken när han var ensam med PS, varför skulle mamman ha sett den?
Armen trodde hon ju hände när hon var hemma ensam med pojken....
(min fetning)

Jag tror inte att "rädda blicken" försvann så fort mamma kom hem. Hon var inte ensam med T när armen bröts.
Citera
2010-09-26, 23:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
(min fetning)

Jag tror inte att "rädda blicken" försvann så fort mamma kom hem. Hon var inte ensam med T när armen bröts.
Nej, hon var inte ens hemma när armen bröts, hon arbetade och pojken sov när hon kom hem.
Citera
2010-09-26, 23:13
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Rädd blick?
Uppges av en av dagispersonalen, efter fullbordat faktum - de övriga beskriver det inte riktigt likadant.

Hur skulle Zanna kunna uppfatta det som sker enstaka gånger vid hämtning på dagis, när hon inte är närvarande?

Armen uppmärksammar väl Zanna, hon bäddar om pojken och uppmanar Patric att ta honom till läkare - så sker också senare den dag då Zanna upptäckt att det är något fel på armen.

Alltså uppfattade hon armen. Det är ju det som gör att Theo kommer till läkare med armen.
(min fetning)

P själv uppger att T:s rädda blick var den utlösande faktor som gjorde att han slog honom.
Citera
2010-09-26, 23:15
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
(min fetning)

P själv uppger att T:s rädda blick var den utlösande faktor som gjorde att han slog honom.
När han var ensam med honom ja.
Citera
2010-09-26, 23:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
(min fetning)

Ja, men han då var han ensam med pojken och sannolikt irriterad - vilket innebär att det fanns anledning för pojken att vara just rädd.

Det framgår ingenstans att han skulle ha visat sådana tecken eller tendenser när Zanna har varit närvarande. Vare sig Zannas eller andras vittnesmål.
Citera
2010-09-26, 23:18
Moderator
Citat:
När han var ensam med honom ja.
Tror du att en två-åring skiftar beteende på detta sätt?
Citera
2010-09-26, 23:19
Bannlyst
Citat:

Eftersom P inte slog honom när mamman var närvarande så kände hade han knappast samma känsla som när han var ensam med styvpappan. Är min teori i alla fall.
Citera
2010-09-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Eftersom P inte slog honom när mamman var närvarande så kände hade han knappast samma känsla som när han var ensam med styvpappan. Är min teori i alla fall.

Eftersom PS inte slog T i affekt, utan var mycket beräknande, så synes det inte vara speciellt märkligt att han inte slog T när Z var med.
Citera
2010-09-26, 23:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om du har ett litet barn i din närhet (självklart ett barn som känner dig) så föreslår jag att du testar att se arg ut ordentligt och stirra på barnet -- gå undan en stund och kom sedan tillbaka och var god och glad med barnet.

Sannolikt kommer du att mötas av helt olika reaktioner beroende på vilken signal du själv ger barnet -- små barn brukar nämligen svara på de signaler man ger dem.
Citera
2010-09-26, 23:25
Medlem
Citat:
Rädd blick? Den hade ju pojken när han var ensam med PS, varför skulle mamman ha sett den?
Armen trodde hon ju hände när hon var hemma ensam med pojken....
Vad jag har förstått så uppfattade man väl på dagis att ngt var fel när P skulle hämta pojken, så det var nog inte bara när de var ensamma han visade sin rädsla. Glöm inte att han bara var 2 år, ett litet misshandlat barn. Självklart måste rädslan ha funnits där för P hela tiden.
Citera
2010-09-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, men han då var han ensam med pojken och sannolikt irriterad - vilket innebär att det fanns anledning för pojken att vara just rädd.

Det framgår ingenstans att han skulle ha visat sådana tecken eller tendenser när Zanna har varit närvarande. Vare sig Zannas eller andras vittnesmål.

Enligt PS i videoförhör och rekonstruktion uppger han att han inte var irriterad på T när han lade ner honom i sängen den 12/7, när T ligger i sängen tittar han upp på PS med skrämd blick och då slår PS.
Citera
2010-09-26, 23:26
Medlem
Intensivs avatar
Citat:

Nej..är man rädd för någon så är man..ett barn som blivit rädd för någon visar det väl varje gång orsaken till rädslan uppenbarar sej..dvs även om mamma när med?
men vad vet jag..har väl bara sett konstiga barn..som skriker när dom skadar sej t o m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in