2010-09-29, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Men när det kommer en främmande läkare, en polis eller annan upplevs det inte som kränkande för barnet..detär den logik du visar på här
Men jävlar om snälla moster elelr omtänksamma grannen skulle göra det!!!

Jo men har man konstaterat att det är misshandel så behöver man inte göra en helkroppsbesiktning. Tycker jag personligen då. Det påstods ju att hela kroppar var undersökta och det rörde sig om många barn.
Citera
2010-09-29, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur tycker du jag skall uttrycka mig då? Jag har fem vuxna barn som jag är stolt över - mer lyckat än så kan inte ett föräldraskap bli.

Om du känner skam över det du åstadkommit i ditt föräldraskap - vilket är dina barn - så får det vara upp till dig. Mina barn är jag stolt över - det har vi absolut gjort bra.

På den punkten får du behålla Jante för dig och dina barn.

Så det är kravet för att ett föräldraskap är lyckat? Då är det inte många som lever upp till det kan man säga...
Citera
2010-09-29, 01:50
Medlem
mercys avatar
Citat:
Pojken visade ju upp skadan och sa att hans pappa gjort den, mer anser jag inte behövs nej. Gör du.

Tycker du mer än det skall krävas för att se till att pojken får hjälp - krävs det att du kränker honom först också?

Du kan ju faktiskt inte veta vad mer det barnet har varit utsatt för, eller hur barnet uppfattar din undersökning.

Ibland får man faktiskt lägga band på sig själv och helt enkelt agera efter de mallar som finns - vet man att ett barn är slaget så kontaktar man socialtjänst och/eller polis och överlämnar ärendet - man leker inte själv doktor och utredare. Av hänsyn till barnet.

Om du blev slagen och sökte upp grannen för hjälp, skulle du vilja bli undersökt innan de lyfte på telefonen och ringde efter hjälpen? Barn kräver samma respekt och hänsyn som oss vuxna - de är faktiskt människor de också, även om de är i lite mindre format.
Syftet var ju att titta på skadan - jag uppfattade det verkligen inte som någon intim kroppsundersökning.
Tycker det börjar lukta lite snusk här! Var det du som myntade tankeonani? Fyyy vad äckligt!
Citera
2010-09-29, 01:52
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Hur tycker du jag skall uttrycka mig då? Jag har fem vuxna barn som jag är stolt över - mer lyckat än så kan inte ett föräldraskap bli.

Om du känner skam över det du åstadkommit i ditt föräldraskap - vilket är dina barn - så får det vara upp till dig. Mina barn är jag stolt över - det har vi absolut gjort bra.

På den punkten får du behålla Jante för dig och dina barn.
Om nåt visar sej för bra för att vara sant..så är det oftast det.
Vilka "mina barn" har jag talat om? Det är andra gången du nämner dem utan att jag nånsin sagt ett ord om dem.
Citera
2010-09-29, 01:52
Medlem
Citat:
Du låter precis som Zanna när hon försökte dölja att allt inte var så bra..
Zannas mantra: "Jag är så lycklig"
Micros: "Jag är så lyckad"
Vilken träffsäker sammanfattning.
Citera
2010-09-29, 01:54
Medlem
Citat:
Vilka "mina barn" har jag talat om? Det är andra gången du nämner dem utan att jag nånsin sagt ett ord om dem.

Ja, det är ju en sanning om något! Lite läskigt med dina barn Intensiv, hur kan micro113 veta så mycket om dem, om du inte pratar om dem på FB? Gå och titta till dem så de har det bra!
Citera
2010-09-29, 01:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men när det kommer en främmande läkare, en polis eller annan upplevs det inte som kränkande för barnet..detär den logik du visar på här
Men jävlar om snälla moster elelr omtänksamma grannen skulle göra det!!!
Ja, det är stor skillnad faktiskt.

De flesta barn är faktiskt lärda och vana vid att man går till doktorn och blir undersökt med jämna mellanrum. Dessutom så måste ändå undersökningen hos läkare göras om det skall göras en anmälan och gå till åtal.
Varför skall då barnet utsättas för fler undersökningar än nödvändigt.

Sen undrar jag återigen - resonerar du likadant när det gäller dig själv. Om du råkar ut för misshandel eller övergrepp - klär du gärna av dig för grannen eller snälla moster först och visar upp dig, för att de skall se om du skall lotsas vidare och få visa upp dig igen?

Barn skall visas samma respekt som vuxna - eller ännu mer respekt faktiskt.
Citera
2010-09-29, 02:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad är för bra för att vara sant? Att du skulle ha barn?

Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Ja, det är ju en sanning om något! Lite läskigt med dina barn Intensiv, hur kan micro113 veta så mycket om dem, om du inte pratar om dem på FB? Gå och titta till dem så de har det bra!
Du kan väl inte säga att h*n skall titta till något h*n aldrig nämnt -- var inte det själva poängen.
Citera
2010-09-29, 02:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Syftet var ju att titta på skadan - jag uppfattade det verkligen inte som någon intim kroppsundersökning.
Tycker det börjar lukta lite snusk här! Var det du som myntade tankeonani? Fyyy vad äckligt!
Det är du som läser in intim - så det får väl härledas till dina tankar då.
Citera
2010-09-29, 02:04
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Vilken träffsäker sammanfattning.
Ja..är det inte så att den som har behov av att poöngtera för andra hur lycklig/lyckad den är lider nån brist på den varan?
Likaså den som har behov av att lägga upp sin CV på FB? Utan att vara ombedd?
Kanske känner att det finns orsak att tvivla på det oc h därför försöker slå blå dunster i ögonen på andra.
Det är min erfarenhet..och den kan ingen ta ifrån mej.
Citera
2010-09-29, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ja..är det inte så att den som har behov av att poöngtera för andra hur lycklig/lyckad den är lider nån brist på den varan?
Likaså den som har behov av att lägga upp sin CV på FB? Utan att vara ombedd?
Kanske känner att det finns orsak att tvivla på det oc h därför försöker slå blå dunster i ögonen på andra.
Det är min erfarenhet..och den kan ingen ta ifrån mej.

För några inlägg så var det en massa skriverier om livserfarenhet man hade och insikter och att man var klok och visste saker. Är det samma med det när man måste utgjuta sig om sin personliga insiktisfullhet i flera inlägg på vartannat?
Citera
2010-09-29, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
För några inlägg så var det en massa skriverier om livserfarenhet man hade och insikter och att man var klok och visste saker. Är det samma med det när man måste utgjuta sig om sin personliga insiktisfullhet i flera inlägg på vartannat?
Says who?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in