2010-07-16, 16:05
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag vet, men polisen borde ta och syna mamman, det stinker om det hela.

Att man kan se på människors utseende (huvudform och dylikt) om de är brottslingar är en metod vi har avfärdat som ovetenskaplig för ganska länge sedan.
Citera
2010-07-16, 16:07
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
http://www.corren.se/ostergotland/mjolby/?articleId=5286730&date=&menuids=

Misstankarna om mord alt. dråp är inte avskrivna.

Ojdå, GM hade tydligen "vissa tankar om hur skadorna kunnat uppstå"!

Inte har han använt några "tillhyggen" heller, så den synnerliga grova misshandeln var väl knytnävar och annat som resulterade i att den försvarslöse tvåårige pojken dog. Fy f*n så vidrigt!

De som spekulerat om att pojken dött pga upplivningsförsök kan glömma detta. Om så varit fallet, hade försvarsadvokaten självklart framfört detta, inte endast till TR utan även till tidningarna.

Ni får försöka "snickra" ihop något annat förmildrande händelseförlopp.

I kvällstidningarna uppger åklagaren att PS har lämnat en förklaring till hur skadorna uppstått, men hon vill inte nämna vilken det är.
Senast redigerad av psykakuten 2010-07-16 kl. 16:10.
Citera
2010-07-16, 16:12
Medlem
Jag vet vem mamman var, och umgicks med henne förra sommaren. Och jag tycker att dom borde titta och undersöka henne också, för hon är då fan inte riktigt frisk någonstans heller! Hur fan kan man försvara sin pojkvän, efter att pojkvännen har utfört fysisk våld mot sitt barn? Han orsakade ju så att barnet dog! Fy fan säger jag
Citera
2010-07-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissUnderbar
Jag vet vem mamman var, och umgicks med henne förra sommaren. Och jag tycker att dom borde titta och undersöka henne också, för hon är då fan inte riktigt frisk någonstans heller! Hur fan kan man försvara sin pojkvän, efter att pojkvännen har utfört fysisk våld mot sitt barn? Han orsakade ju så att barnet dog! Fy fan säger jag

Vad i hennes beteende, från den tid ni umgicks, får dig att tycka att hon inte är frisk?
Citera
2010-07-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxzer
Ok, nu har PS erkänt att han orsakade T:s död!

Jocke06 kan säkert svara på följande frågor:

1) Har PS blivit slagen som liten?

2) Hur fick T sin skada i bröstet samt hur bröt han armen?

Det troliga är att PS var jävligt trött på T!
Tänkte er att PS bara ville fylla upp Z hela tiden men så hänger T i benen och är i vägen!
Dessutom kan en 2-åring vara jävligt trotsig och saknar man dessutom empati samt själv blivit slagen som liten så kanske detta var enda metoden PS hade????

Z är/var ju så desperat att finna någon partner så hon verkar tycka det är ok...ett tips bara:
- Det finns MÄNGDER av andra killar som inte slår barn som du kan träffa nu (allra helst nu när du slipper leta barnvakt )

"Allra helt nu när du slipper leta barnvakt".. Jävligt moget uttalande.

Nu får vi enbart hoppas på högsta möjliga straff för Patric, att han någonsin är välkommen tillbaka till den här stan har jag svårt att tänka mig.
Citera
2010-07-16, 16:16
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Vore kul att höra vad mamman & co, t.ex Jocke har att säga nu efter publiceringen av de senaste uppgifterna. Detta var ingen olyckshändelse... Kommer inte att bli lätt på kåken för PS... Han kan inte gömma sig hela tiden, dock säkerhetscell, men inte hela tiden.
Citera
2010-07-16, 16:19
Medlem
PandorasAsks avatar
Citat:
Att mannen häktades för grov misshandel och vållande till annans död innebär att rätten inte tror att mannen hade för avsikt att döda pojken. Enligt advokaten förstår dock mannen vad han gjort.

– Så här efteråt förstår han det intellektuellt men inte då. Då hade han inte den uppfattningen att det våld som han utövade skulle kunna orsaka döden, säger Anders Kihlstedt.

Hur kan en vuxen man utöva våld mot en försvarslös 2-åring? Tyder på att "Baby T" blivit en längre tid misshandlad av PS. Enligt lag får man inte ens ge en liten örfil eller lugga ett barn. Må han ruttna i fängelse, tack och lov att Baby T äntligen fått frid (fastän det är ofattbart och tragiskt att han skulle dö på detta sätt).
Citera
2010-07-16, 16:21
Medlem
Ja Krola han är en mördare och en jäkla ynkling. Ingen som är vuxen ger sig på en två åring hur jobbig han kan ha varit, försvarar inte att slå. Dessutom är det våldsam misshandel också, så våldsam så han dog. Får hoppas att han inte får psykvård, in i fängelset med han 18 år helst annars är han väl ute på gatorna snart igen.
Citera
2010-07-16, 16:21
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Vad i hennes beteende, från den tid ni umgicks, får dig att tycka att hon inte är frisk?

Har man följt denna tråd så kan vem som helst börja ana att något måste vara fel hos henne oxå... Kanske en aning stockholmssyndrom över det hela, men att sitta och gulla på facebook är lite för mycket.
Citera
2010-07-16, 16:22
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Hur kan en vuxen man utöva våld mot en försvarslös 2-åring? Tyder på att "Baby T" blivit en längre tid misshandlad av PS. Enligt lag får man inte ens ge en liten örfil eller lugga ett barn. Må han ruttna i fängelse, tack och lov att Baby T äntligen fått frid (fastän det är ofattbart och tragiskt att han skulle dö på detta sätt).

Citat:
Så här efteråt förstår han det intellektuellt men inte då. Då hade han inte den uppfattningen att det våld som han utövade skulle kunna orsaka döden,

Det tyder ju på att Seavers är en typ som är i det närmaste intelligensbefriat.
Citera
2010-07-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL

Vilken jävla fråga...

sitter man och tycker synd om den som berövat henne sin 2-åring
är man för fan inte ett dug frisk

Eller???
Citera
2010-07-16, 16:31
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Det tyder ju på att Seavers är en typ som är i det närmaste intelligensbefriat.

Det börjar luta mot d ja. En riktigt svag och feg människa med klent intellekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in