2010-07-16, 10:50
Medlem
Ducken11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Så nu vet vi vilken version ZH och Seavers kommer att köra med hos polisen. Barnet faller plötsligen livlös till golvet eller ligger livlös någonstans. Seavers drabbas av panik, han vill inget annat än att rädda killen (vilket vi alla skulle ha velat) och försöker sig på återupplivningsförsök. Han sätter händerna på bröstkorgen och trycker några ggr och barnet skadas av just detta så mycket att det senare avlider.

Det är alltså inget annat än ett måhända klumpigt försök att rädda. Inte att döda.

Bröstkorgen, armen är avskriven. Bröstkorgen var följden av en sjukdom. Armen bröts när Seavers inte ens var hemma. Killen är med andra ord helt oskyldig.

De skulle inte gifta sig och ZH är inte heller gravid.

Dags att lämna paret i frid och hoppas att polisen äntligen börjar tro på Seavers och mamman.

Kan det vara så?

Eller så är det en historia för ett hållande alibi.

Om det nu skulle visa sig att grabben i fråga är skyldig till någon som helst påverkande faktor i att ungen dog så hoppas jag att han inte går på gatan länge till.
Citera
2010-07-16, 11:02
Medlem
CsSs avatar
När min yngsta grabb var liten, hade han en förkärlek för grytlock (?) och hade, i ett obevakat ögonblick, fått fatt i ett sådant. Innan jag hann reagera tappade han det, rätt på stortånageln med en blodutgjutelse som följd. Sagt och gjort, vi fick åka in till akuten för att försöka få det punkterat och efter en stund går läkaren ut och kommer tillbaks med en hel flock andra läkare. Där och då anklagade han mig för barnmisshandel, för "han hade aldrig hört att barn lekte med grytlock.."
Hela min värld försvann där under dessa få minuter och jag blev fan i mig svimfärdig. Som tur är fanns där i flocken en annan läkare som tyckte att anklagelsen var absurd och att det var en typisk skada för små barn. Det blev aldrig nåt mer av det, men upplevelsen var fruktansvärd.

Min erfarenhet är att läkarna ÄR väldigt observanta och det är ju bra, ibland blir det fel och är det fel i detta fallet, så hoppas jag att det uppdagas fort.

Mina tankar till lille T.
Citera
2010-07-16, 11:04
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Eller så är det en historia för ett hållande alibi.

Om det nu skulle visa sig att grabben i fråga är skyldig till någon som helst påverkande faktor i att ungen dog så hoppas jag att han inte går på gatan länge till.

Obduktionen har nog gett resultat. Om det rört sig om a) en lek som gick snett eller b) återupplivningsförsök så har rättsläkarna kunnat se det på pojkens sargade kropp. Att Seavers begärs häktad på sannolika tyder på att mamman kommer att vara ännu mer ledsen och förkrossad. Läs också : http://www.corren.se/ostergotland/mjolby/?articleId=5286542&date=&menuids=

Häktningsförhandling kommer att hållas 13.30 idag. mer sen.
Citera
2010-07-16, 11:07
Medlem
Majgulls avatar
Styvpappans profil verkar nu borttagen från facebook. Jag undrar över en del saker. 1) Var var mamman när pojken dog? 2) Varför sitter hon på facebook och på flashback och skriver en massa dynga? Om jag hade förlorat mitt barn hade jag inte orkat sitta vid nån dator. Jag hade legat nerbäddad och gråtit ögonen ur mig, alternativt varit inlagd på psyk. Kort sagt, jag hade vart helt knäckt och inte orkat sitta och bry mig vad folk skriver om på internet. Ok, alla reagerar olika på dödsfall, men detta tycker jag är lite skumt.
Citera
2010-07-16, 11:12
Medlem
platyzmas avatar
Münchausen by Proxy, extremt tragisk olycka eller kopiöst "normalstörda" WhiteTrash-föräldrar är mina bud. Rättsapparaten lär väl avgöra vilket.

Det finns nån kvinna i USA som kommit undan med "olycksfall" på sina och sina partners barn 5 ggr. 5 barn har alltså dött i hennes närhet vid 5 olika tillfällen av ovanliga "olyckor". Sist jag hörde om henne var hon gravid med en ny man efter avtjänat fängelsestraff. Ska se om namn kan grävas fram så folk fattar att den här skiten FINNS på riktigt.

EDIT: Här är en sådan iaf; http://en.wikipedia.org/wiki/Marybeth_Tinning tror inte det är hon jag avser men det finns många många. Och många många som ALDRIG blivit påkomna...

http://en.wikipedia.org/wiki/Waneta_Hoyt en till.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wendi_Scott , ännu en.

90% av Förövarna är mödrarna, och en stor andel av dom kvarvarande är andra kvinnor i barnets närhet. Några få manliga fall har dock verifierats, men ändå talar statistiken för att det kanske finns mer än naivitet som ligger bakom Zannas försvarstal.
Senast redigerad av platyzma 2010-07-16 kl. 11:26.
Citera
2010-07-16, 11:18
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull
Styvpappans profil verkar nu borttagen från facebook. Jag undrar över en del saker. 1) Var var mamman när pojken dog? 2) Varför sitter hon på facebook och på flashback och skriver en massa dynga? Om jag hade förlorat mitt barn hade jag inte orkat sitta vid nån dator. Jag hade legat nerbäddad och gråtit ögonen ur mig, alternativt varit inlagd på psyk. Kort sagt, jag hade vart helt knäckt och inte orkat sitta och bry mig vad folk skriver om på internet. Ok, alla reagerar olika på dödsfall, men detta tycker jag är lite skumt.

Alla reagerar olika. Och jag har faktiskt förståelse för Z. Hon är förkrossad, förlamad. Hon älskar Seaverfs, han är nu det enda som hon har kvar. Hon läser och förnekar fortfarande att Seavers är ansvarig för Ts död. Men hon har ändå börjat förstå att nånting är fel i det han sa. Och hon väntar på att sanningen ska komma fram som kanske visar att hon har ingen kvar. Men på eftermiddagen kommer nog en del svar.
Citera
2010-07-16, 11:33
Medlem
Personnummer: 19850808-1950
Namn: Patric John Seavers
Gatuadress: Skattegårdsgatan 1 H 4tr
Postnr och ort: 595 31 Mjölby
Kommun: Mjölby
Län: Östergötlands län
Citera
2010-07-16, 11:36
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DillKöttsSandal
Personnummer: 19850808-XXXX
Namn: Patric John Seavers
Gatuadress: Skattegårdsgatan 1 H 4tr
Postnr och ort: 595 31 Mjölby
Kommun: Mjölby
Län: Östergötlands län

Skulle se bättre ut så här.
Citera
2010-07-16, 11:38
Medlem
Eller så är hon med på detta också, mycket skum reaktion måste jag säga att sitta här och läsa vad andra skriver om dig. Låter mer som att hon är rädd vad som spekuleras här och kanske bygger upp ett försvar inför ett eventuellt kommande förhör. Vem vet vad som framgår av ytterligare förhör med Seavers, kanske är de båda inblandade.
Citera
2010-07-16, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Skulle se bättre ut så här.

varför ?
Citera
2010-07-16, 11:41
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Eller så är hon med på detta också, mycket skum reaktion måste jag säga att sitta här och läsa vad andra skriver om dig. Låter mer som att hon är rädd vad som spekuleras här och kanske bygger upp ett försvar inför ett eventuellt kommande förhör. Vem vet vad som framgår av ytterligare förhör med Seavers, kanske är de båda inblandade.

Som sagt. Jag förstår att hon läser trots att jag och de flesta andra inte skulle göra det. Sedan tycker jag att om hon är delaktig så skulle detta komma ut. Hon verkar inte vara så smart att eventuella lögner är så pass bra konstruerade att de håller i ett förhör som utsträcker sig över ett antal timmar.... Men sedan vill jag inte tro att hon är delaktig. Jag såg den nedlagda bildbloggen och den handlade nästan uteslutande om sonen på ett helt vanligt sätt.
Citera
2010-07-16, 11:42
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DillKöttsSandal
varför ?

Eftersom det är lite känsligt att publicera de sista fyra på honom. Vi får vänta om tingsrätten i Lkp häktar honom nu på eftermiddagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in