Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Håller med dig!
Jag tror också att det (porrsurfningen) var en flykt för honom.
Precis som Z:s flykt in i önskedrömmen om hur deras gemensamma liv kunnat varit.
Två "vuxna" som flyr in i overklighet, och de ska ta hand om ett litet barn. Ingen av dem har tänkt på barnets behov.
Det tycker jag också framgår med all tydlighet i fup. Det nedan är fakta från fup.
Barnet har enligt föräldrar (mamma och styvfar) stora problem med mage och tarm. Han är sen i utvecklingen och talar dåligt. Han har, sedan de flyttade ihop, gått tillbaka i utvecklingen. Han har också, sedan de flyttat ihop, fått dålig balans vilket yttrar sig som att han ramlar mycket, något som även dagispersonal säger. Han har enligt sjukhusjournalen konstaterad järnbrist och är ordinerad tillskott.
Här kommer nu mina funderingar, som inte är fakta!
Ett barn som inte blir sedd, som inte blir bekräftat, som inte får den näring som krävs, som inte får den närhet som är så viktig, som blir lämnad ensam framför Cartoon Network i timmar, som får ligga vaken och ensam i sängen både under dag- och kvällstid... Kan ett sådant barn få problem med mage och tarm? Kan ett sådant barn gå tillbaka i utvecklingen? Kan ett sådant barn få dålig balans? Kan ett sådant barn få järnbrist?
Jag tror att det är möjligt, att det även är troligt. Min uppfattning är att T fick inte dessa basala behov tillfredsställda.