2011-03-22, 11:40
  #6457
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man kunde önska att föräldrar kunde läsa sina barn som öppna böcker och alltid ingripa i tid - det fungerar dock inte alltid så. Jag tror du med tiden kommer att upptäcka det du också.

Dessutom upptäckte Z ATT något var fel - det var därför hon bland annat sökte läkarvård åt pojken, det gjorde hon inte för att de var sysslolösa på fritiden. Det hon inte visste var VAD som var fel - vilket är något helt annat.
Haha. "Märkte att något var fel". Jo man tackar, när T var halvt sönderslagen o söndermosad och armen hänger totalt sönder. Problemet är att Z är blåst - kanske tack vare sin ADHD, men slutsatsen blir ändå densamma.
Citera
2011-03-22, 11:42
  #6458
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man kunde önska att föräldrar kunde läsa sina barn som öppna böcker och alltid ingripa i tid - det fungerar dock inte alltid så. Jag tror du med tiden kommer att upptäcka det du också.
Ja jag har ett antal barn, vill inte säga hur många för jag vet att folk som känner mej läser på sidan. Men jag garanterar dej till 100% att när de kommer hem från skola/dagis så ser jag på dom om någon varit dum mot dom, om de bråkat eller om de gjort nåt ofog. De flesta föräldrar JAG känner kan göra samma sak. Om du inte kan det så kan du heller inte relatera till vad jag säger, och därför kanske du förstår Z bättre än oss andra i tråden.
Citera
2011-03-22, 12:02
  #6459
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Var någonstans får du att mamman aldrig varit stabil och aldrig kunnat sätta sitt barn i första rummet?

Vad är det som tydligt pekar på att mamman inte var förmögen att ta hand om barnet? Det låter väldigt konstigt med tanke på att hon just tog hand om barnet?
Hur kan man i första hand lämna ett barn hos en som man vet är en pundare, DET övergår min förmåga om att bry sig i sitt barn
Citera
2011-03-22, 12:12
  #6460
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Ja jag har ett antal barn, vill inte säga hur många för jag vet att folk som känner mej läser på sidan. Men jag garanterar dej till 100% att när de kommer hem från skola/dagis så ser jag på dom om någon varit dum mot dom, om de bråkat eller om de gjort nåt ofog. De flesta föräldrar JAG känner kan göra samma sak. Om du inte kan det så kan du heller inte relatera till vad jag säger, och därför kanske du förstår Z bättre än oss andra i tråden.
Jag tror att du har en stor övertro på dig själv som förälder om du inbillar dig att du kan se på ditt barn VAD som har hänt. Det stor skillnad på att se ATT något hänt, och att kunna se att Pelle åt upp Lisas glass t ex.

Det finns många föräldrar med övertro på sin förmåga - det gör dock inte deras upplevelse av sin förmåga mer sann och de blir inte bättre föräldrar av det, tvärtom många gånger.
Citera
2011-03-22, 12:15
  #6461
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Haha. "Märkte att något var fel". Jo man tackar, när T var halvt sönderslagen o söndermosad och armen hänger totalt sönder. Problemet är att Z är blåst - kanske tack vare sin ADHD, men slutsatsen blir ändå densamma.
Och läkaren missade allt detta? Det är ju minst sagt skandal att denne inte förstod att det handlade om barnmisshandel om det nu var så illa.

Tycker du inte det?

Eller är det månne ett litet stänk av överdrifter som skvätter runt .... igen.
Citera
2011-03-22, 12:17
  #6462
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror att du har en stor övertro på dig själv som förälder om du inbillar dig att du kan se på ditt barn VAD som har hänt. Det stor skillnad på att se ATT något hänt, och att kunna se att Pelle åt upp Lisas glass t ex.

Det finns många föräldrar med övertro på sin förmåga - det gör dock inte deras upplevelse av sin förmåga mer sann och de blir inte bättre föräldrar av det, tvärtom många gånger.
Nej, jag pratar inte om att med egna ögon se att "Pelle åt upp Lisas glass", jag pratar om att kunna se på sina barn att något är fel. Att tolka barnens signaler när något är på tok.

Men jag inser nu att du troligtvis inte har en aning om vad jag pratar om och att det är därför du ställer dej helt oförstående till det jag säger.
Citera
2011-03-22, 12:26
  #6463
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Nej, jag pratar inte om att med egna ögon se att "Pelle åt upp Lisas glass", jag pratar om att kunna se på sina barn att något är fel. Att tolka barnens signaler när något är på tok.

Men jag inser nu att du troligtvis inte har en aning om vad jag pratar om och att det är därför du ställer dej helt oförstående till det jag säger.
Z såg att något var fel - däremot så insåg hon inte VAD som var fel. Hon har alltså noterat exakt det som du själv säger att du skulle notera med dina barn. Något är fel - sen försöker man ta reda på VAD.
Detta gjorde Z.

Att din första tanke vore att din fru hade spöat barnet säger givetvis att du inte känner samma tillit för din fru som Z gjorde för Patric. Det är kanske sunt. Däremot är det ingen skillnad mellan er avseende första delen - Z såg att något var fel, precis som du säger att du skulle göra - men hon misstänkte inte att hennes partner misshandlade barnet. Hon gick till doktorn med barnet istället. Där kanske du hade tänkt annorlunda - fine.
Citera
2011-03-22, 12:27
  #6464
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eller är det månne ett litet stänk av överdrifter som skvätter runt .... igen.
Nja... om du vill kalla P's dödsmisshandel då han mosade sönder T för överdrifter så varsågod. F.ö så misstänkte ju läkarna misshandel, att de inte reagerade med ordentlig kraft är tragiskt.
Citera
2011-03-22, 12:28
  #6465
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Z såg att något var fel - däremot så insåg hon inte VAD som var fel. Hon har alltså noterat exakt det som du själv säger att du skulle notera med dina barn. Något är fel - sen försöker man ta reda på VAD.
Detta gjorde Z.

Att din första tanke vore att din fru hade spöat barnet säger givetvis att du inte känner samma tillit för din fru som Z gjorde för Patric. Det är kanske sunt. Däremot är det ingen skillnad mellan er avseende första delen - Z såg att något var fel, precis som du säger att du skulle göra - men hon misstänkte inte att hennes partner misshandlade barnet. Hon gick till doktorn med barnet istället. Där kanske du hade tänkt annorlunda - fine.
Men herregud, självklart så hade man sett detta, men en vanlig normal människa hade ju inte bara reagerat på sympomen utan funderat över anledningen.

Men som sagt, antagligen lider du själv av oförmåga att tolka signaler så du fattar inget av vad jag säger.
Citera
2011-03-22, 12:30
  #6466
Bannlyst
Vem skulle ha kunnat orsaka dessa skador? Om Z inte lider av personlighetsklyvning så finns bara en person. Z, hur dum och blind hon än är inser ju att det bara existerar en person till i T's liv förutom hon själv. Man behöver inte vara raketforskare för att lägga ihop 2 och 2.
Citera
2011-03-22, 12:38
  #6467
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Vem skulle ha kunnat orsaka dessa skador? Om Z inte lider av personlighetsklyvning så finns bara en person. Z, hur dum och blind hon än är inser ju att det bara existerar en person till i T's liv förutom hon själv. Man behöver inte vara raketforskare för att lägga ihop 2 och 2.
Vilka skador?
De som kom fram vid obduktionen? Eller de som läkaren inte såg innan obduktion?

De som ingen annan kunde säga kom från misshandel? Vilka menar du?
Citera
2011-03-22, 12:40
  #6468
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Vem skulle ha kunnat orsaka dessa skador? Om Z inte lider av personlighetsklyvning så finns bara en person. Z, hur dum och blind hon än är inser ju att det bara existerar en person till i T's liv förutom hon själv. Man behöver inte vara raketforskare för att lägga ihop 2 och 2.
Z sökte ju för att Theo hade ont i magen och på sjukan gjorde d massa undersökningar. De misstänkte inte då att han blev misshandlad. Å i och med att P gjorde detta då Z var borta så är det väl klart att hon inte misstänkte P för ngt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in