2010-07-16, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crimphri
Till vad?
Mord? Ja, för att kunna dömas för mord krävs uppsåt. GM verkar ju bara velat spöa en tvååring...

Han har själv erkänt att han misshandlat BO av normalgraden.
(WTF?
Vad fan är normal misshandel av en tvååring?)

Så ja, han är "oskyldig" till vissa brottsdefinitioner, bara för att hans gärningar inte uppfyller rekvisiten i dem.

Men han har MISSHANDLAT en tvååring. Och han dog!

Vad är det som gör att du inte ser det som fel?

Och som trebarnsmor kan jag säga att den j*vel som lägger hand på nåt av mina barn, oavsett om de dör eller inte, kommer f*n inte få några j*vla kärleksförklaringar på facebook.
Jag kommer heller inte stirra blint på vad som INTE skett, jag kommer vara fullt upptagen med att låta f*nskapet betala för det som HAR skett.

Till mamman vill jag bara säga:
Väx upp!
Din son är död, det kommer aldrig förändras.
Men låt inte hans död vara helt förgäves.
Ändra väg i ditt liv.
Sök den hjälp du så uppenbarligen behöver och se till att du aldrig aldrig NÅNSIN låter en människa misshandla ett barn i din närhet igen.

Lilla T betalade ett högt pris för många människors dumhet.
Må han vila i frid.
Han är säker nu.
Äntligen.

Jag sa till henne att sörja ordentligt. Sluta heller inte sörja förrän det verkligen inte behövs mer. Till honom, om det stämmer. Låt han brinna i helvetet.
Citera
2010-07-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Jag sa till henne att sörja ordentligt. Sluta heller inte sörja förrän det verkligen inte behövs mer. Till honom, om det stämmer. Låt han brinna i helvetet.

Om mitt barn dog skulle jag aldrig sluta sörja. Visst, på något sätt måste ju livet gå vidare. Men en sådan stor sorg skulle aldrig kunna försvinna helt.
Citera
2010-07-16, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Hon jobbade och mördaren var hemma med lillgrabben. Mördaren har gjort vissa medgivanden att han slagit pojken. Oduktionen säger att pojken dog av yttre trubbigt våld och inte hjärtfel. Case closed, mördaren åker in på 15 år till livstid, förhoppningsvis 18 år till livstid eller stening vore det bästa.

"Mördaren" är inte mördare förrän rätten har dömt honom, oskyldig till motsatsen är bevisad. Glöm inte det! Trots att en man som slår ett barn i mina ögon är ingenting värd så får ni tänka lite på vad för skit ni slänger ut er utan grundande fakta.

"Mördaren" var inte hemma med lillgrabben. Han skötte sitt jobb utomordentligt och uppges varken som socialt handikappad eller with-trash utav sina jobbar kompisar.

Jag är väl medveten om att ingen vet vad som har hänt bakom dom stänga dörrarna. Men att han skulle vara hemma med pojken är total osanning. Han skötte sitt jobb exemplariskt!
Citera
2010-07-16, 15:47
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krola
"Mördaren" är inte mördare förrän rätten har dömt honom, oskyldig till motsatsen är bevisad. Glöm inte det! Trots att en man som slår ett barn i mina ögon är ingenting värd så får ni tänka lite på vad för skit ni slänger ut er utan grundande fakta.

"Mördaren" var inte hemma med lillgrabben. Han skötte sitt jobb utomordentligt och uppges varken som socialt handikappad eller with-trash utav sina jobbar kompisar.

Jag är väl medveten om att ingen vet vad som har hänt bakom dom stänga dörrarna. Men att han skulle vara hemma med pojken är total osanning. Han skötte sitt jobb exemplariskt!

Alltså jag tror du missförstår. Menar väl inte på daglig basis, utan under den aktuella tidpunkten.
Citera
2010-07-16, 15:50
Medlem
PandorasAsks avatar
Citat:
Han har själv erkänt att han misshandlat BO av normalgraden.
(WTF?
Vad fan är normal misshandel av en tvååring?)

Funderar själv på hur man definierar "normal misshandel", hur många slag, hur hårda slag, med öppen hand eller med knytnäve? Vad är "onormal misshandel", är det "extreme misshandel", dvs med yxa, kniv eller knogjärn??
Citera
2010-07-16, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PandorasAsk
Om mamman jobbade och PS ofta var ensam med barnet så hon har ju ingen aning om vad han gjorde med barnet, det finns människor (sadister) som njuter av att plåga barn, speciellt sådana som inte kan försvara sej.

Jobbade mamman natt?

PS jobbade från 06.30 - 15.00 varje dag.
Citera
2010-07-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Alltså jag tror du missförstår. Menar väl inte på daglig basis, utan under den aktuella tidpunkten.

Då var det jag som missförstod!
Citera
2010-07-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krola
Jobbade mamman natt?

PS jobbade från 06.30 - 15.00 varje dag.

Det framgår i mammans blogg att hon till viss del arbetade kväll. Larmet till SOS inkom runt 16-tiden, har jag för mig att det stod nånstans?
Citera
2010-07-16, 16:00
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av descendingangel
Nog fan är hon delaktig i det hela alltid.. ser ut som en psykiskt störd brud.

Instämmer, hon ser verkligen inte ut att ha alla bestick i lådan. Hon ser ut att vara en sådan där problemtjej..
Citera
2010-07-16, 16:01
Medlem
psykakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Instämmer, hon ser verkligen inte ut att ha alla bestick i lådan. Hon ser ut att vara en sådan där problemtjej..

Det finns inga som helst misstankar mot mamman i dagsläget.
Citera
2010-07-16, 16:02
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykakuten
Det finns inga som helst misstankar mot mamman i dagsläget.

Jag vet, men polisen borde ta och syna mamman, det stinker om det hela.
Citera
2010-07-16, 16:04
Medlem
cochrans avatar
http://www.corren.se/ostergotland/mjolby/?articleId=5286730&date=&menuids=

Citat:
- Han hade vissa tankar om hur skadorna kunnat uppstå. Det har inte varit några tillhyggen, det har varit en annan form av våld, säger Britt-Louise Viklund.

Enligt åklagaren kvarstår misstankarna om mord eller dråp och utredningen fortsätter med förhör och en kommande slutgiltig obduktionsrapport. Åklagaren har också begärt om en så kallad liten sinnesundersökning för mannen.

Misstankarna om mord alt. dråp är inte avskrivna.

Ojdå, GM hade tydligen "vissa tankar om hur skadorna kunnat uppstå"!

Inte har han använt några "tillhyggen" heller, så den synnerliga grova misshandeln var väl knytnävar och annat som resulterade i att den försvarslöse tvåårige pojken dog. Fy f*n så vidrigt!

De som spekulerat om att pojken dött pga upplivningsförsök kan glömma detta. Om så varit fallet, hade försvarsadvokaten självklart framfört detta, inte endast till TR utan även till tidningarna.

Ni får försöka "snickra" ihop något annat förmildrande händelseförlopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in