2010-09-26, 22:42
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hur tolkar man signaler, och varför skulle Z ha svårt med detta?
Hur menar du när du frågar hur man tolkar signaler?

Pga sin ADHD.
Citera
2010-09-26, 22:43
Medlem
Citat:
Hur tolkar man signaler, och varför skulle Z ha svårt med detta?
Skulle nästan kunna tro att hon kan ha Aspbergers syndrom, de har svårt för att läsa av andra människor och tolka olika situationer.
Citera
2010-09-26, 22:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Hur menar du när du frågar hur man tolkar signaler?

Pga sin ADHD.

Jag undrar bara vad som menas, operationalisering, med "tolka signaler"? ADHD-symptom manifesteras olika, men att inte uppfatta "signaler" är inte ett av huvudkriterierna.
Citera
2010-09-26, 22:50
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Skulle nästan kunna tro att hon kan ha Aspbergers syndrom, de har svårt för att läsa av andra människor och tolka olika situationer.
Hon har en ADHD-diagnos sen ca 10 år tillbaka som hon medicineras för....det är inte helt omöjligt att det kan finnas drag inom autismspektrat utan att uppnå alla kriterier för aspergers.
Citera
2010-09-26, 22:53
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Jag undrar bara vad som menas, operationalisering, med "tolka signaler"? ADHD-symptom manifesteras olika, men att inte uppfatta "signaler" är inte ett av huvudkriterierna.
Inte uppfatta signaler är inte det samma som att ha svårt att tolka signaler.
Nej, att det inte är en av huvudkriterierna är en sak, att det inte är helt ovanligt att man kan ha svårighet med tolkning av signaler när man har en ADHD diagnos en annan sak.
Citera
2010-09-26, 22:55
Moderator
Citat:
Inte uppfatta signaler är inte det samma som att ha svårt att tolka signaler.
Nej, att det inte är en av huvudkriterierna är en sak, att det inte är helt ovanligt att man kan ha svårighet med tolkning av signaler när man har en ADHD diagnos en annan sak.

Vilka signaler, bruten arm, rädd blick?
Citera
2010-09-26, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Vet du jag tycker att jag har serverat tillräckligt. Förutsätter att ni är läskunniga, och således kan läsa själva. Dessutom duger ju inte den faktan jag kommit med, utan det har blivit fantasier i era ögon, och de spekulationer jag har, blir till felaktig fakta i era ögon. Hur man än gör så är ni inte nöjda!
Vill bara säga att jag tycker att du är en av de seriösaste i tråden med mycket sunt förnuft dessutom. Hoppas att att du orkar vara kvar i tråden och dela med dig av dina tankar och din kunnighet.
Citera
2010-09-26, 23:01
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Vilka signaler, bruten arm, rädd blick?
??
Citera
2010-09-26, 23:04
Moderator
Citat:
??
Vi pratar inte subtila signaler utan synbara faktum.
???
Citera
2010-09-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Vill bara säga att jag tycker att du är en av de seriösaste i tråden med mycket sunt förnuft dessutom. Hoppas att att du orkar vara kvar i tråden och dela med dig av dina tankar och din kunnighet.

Tack för det Chalaisen! Det betyder mycket för mig att få höra det! Jag har ju verkligen försökt att göra detta på ett korrekt sätt, men lyckas inte alltid, är ju också bara människa...

Jag tror att det är så viktigt att Z tar sitt ansvar för att det blev så här! Hur ska hon någonsin kunna lära sig av sina misstag, om hon aldrig får ta ansvar för dem? Zanna har ett föräldraansvar som aldrig går att förklaras bort! Porr-Patric har mördat Theo, en liten 2-åring, och för det hoppas jag han lider resten av sitt liv!
Citera
2010-09-26, 23:06
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
???
Rädd blick? Den hade ju pojken när han var ensam med PS, varför skulle mamman ha sett den?
Armen trodde hon ju hände när hon var hemma ensam med pojken....
Citera
2010-09-26, 23:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
???
Rädd blick?
Uppges av en av dagispersonalen, efter fullbordat faktum - de övriga beskriver det inte riktigt likadant.

Hur skulle Zanna kunna uppfatta det som sker enstaka gånger vid hämtning på dagis, när hon inte är närvarande?

Armen uppmärksammar väl Zanna, hon bäddar om pojken och uppmanar Patric att ta honom till läkare - så sker också senare den dag då Zanna upptäckt att det är något fel på armen.

Alltså uppfattade hon armen. Det är ju det som gör att Theo kommer till läkare med armen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in