2010-09-26, 22:13
  #4129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag vet att du vänder dej till micro, men skulle vilja inflika:
Att Z hamnade på utredningshemmet berodde inledningsvis på oro om hur hon skulle klara av att vara mamma, när hon var där arbetades det med anknytning mor/barn förutom själva utredningen.
Det upptäcktes då att hon faktiskt hade stora egna behov, men med rätt stöd hade hon förutsättningar för att bli en bra mamma till sin son.

Med hennes diagnos tycker jag inte att det är en märklig åtgärd att arbeta med anknytningen, i hennes fall kan det ha handlat om att tolka barnets signaler...

och....?
Citera
2010-09-26, 22:17
  #4130
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
och....?
Att hon inte hamnade på utredningshemmet pga ett upptäckt anknytningsproblem.
Citera
2010-09-26, 22:21
  #4131
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ja, det är något som är genomgående faktiskt.

Ja och inser man att hon har/hade stora problem med att tolka rätt så inser man att det inte frågan om att sakna förmåga till kärlek eller ansvar. Så enkelt tror jag det är.
Citera
2010-09-26, 22:25
  #4132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Att hon inte hamnade på utredningshemmet pga ett upptäckt anknytningsproblem.
Är jag trög? Varför hamnade hon där då?
Citera
2010-09-26, 22:27
  #4133
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Är jag trög? Varför hamnade hon där då?
Pga oron om hon klarade av att bli mamma.
Citera
2010-09-26, 22:27
  #4134
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja och inser man att hon har/hade stora problem med att tolka rätt så inser man att det inte frågan om att sakna förmåga till kärlek eller ansvar. Så enkelt tror jag det är.

? Förstår jag dig rätt: Hon kan inte "tolka rätt" men innehar förmåga att känna kärlek och ta ansvar?
Citera
2010-09-26, 22:28
  #4135
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
OT raderat. Diskussioner om vem som sagt vad får ni ta i PM. //Mod
Citera
2010-09-26, 22:30
  #4136
Medlem
Helt klart är att det bildats två falanger och detta är ok för mig, men jag önskar innerligt att vi kan diskutera på en nivå vi alla finner acceptabel.
Citera
2010-09-26, 22:34
  #4137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Helt klart är att det bildats två falanger och detta är ok för mig, men jag önskar innerligt att vi kan diskutera på en nivå vi alla finner acceptabel.
Bra idé, vad sägs om att vi alla börjar om på ny kula!!!
Citera
2010-09-26, 22:35
  #4138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalaisen
Bra idé, vad sägs om att vi alla börjar om på ny kula!!!


Jag är med
Citera
2010-09-26, 22:36
  #4139
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
? Förstår jag dig rätt: Hon kan inte "tolka rätt" men innehar förmåga att känna kärlek och ta ansvar?
Så kan jag nog uppfatta det...att hon har vissa problem att tolka signaler, men det utesluter varken en förmåga att älska eller en förmåga att ta ansvar, man kan lära sig strategier för att hantera sin vardag med barnet.
Citera
2010-09-26, 22:40
  #4140
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Så kan jag nog uppfatta det...att hon har vissa problem att tolka signaler, men det utesluter varken en förmåga att älska eller en förmåga att ta ansvar, man kan lära sig strategier för att hantera sin vardag med barnet.
Hur tolkar man signaler, och varför skulle Z ha svårt med detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in