Citat:
Ursprungligen postat av Majgull
Den här tråden har verkligen spårat ur..
Hur många sidor som helst om vilken kass mamma alla bara VET att hon måste varit fast ingen känner henne..men knappt ett ord om förövaren, förutom i början. Det var knappt man tog sig tid att kommentera domen han fick.
Jag känner inte en kotte i detta drama, gör du? Vad vi kan diskutera är de uppgifter och fakta vi har kunnat ta del av.
Vad gäller förövaren som jag tror alla tycker är ett vidrigt as, vad finns att diskutera? Det finns ingen som kan tala om hur han är som person,ingen vet någon säker bakgrund på honom. Jag har försökt ta upp ämnet några gånger men det verkar inte finnas så mycket att diskutera när man inget vet. Smilun har berättat att han varit våldsam tidigare, mot sitt förra ex.Det är allt, och det har Z förnekat att han varit mot henne.
Vad gäller domen är jag nöjd. Vi får se sedan vad som händer efter överklagandet.
Jag tycker inte att tråden har spårat ur. Den böljar fram och tillbaka. Från tankar runt Z:s roll, dagis och soc. Vi verkar vara ganska så överens vad gäller bristerna från samhällets sida, men så fort man kommer in på Z:s roll så tar det hus i hevetet.