2010-09-27, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ringblomma
Är det någon som borde haft "hela bilden" så är det ju en förälder.

Sen har jag inte sett några som helst invändningar när Socialtjänsten i Mjölby och Förskolan kritiserats i tråden. När Z:s agerande ifrågasätts blir det däremot liv i luckan av någon anledning...

Är det förresten någon som har ¨någon ny info om Z:s whereabouts? Någon ny lajbans maskerad kanske?

Ja och pappan till pojken borde ha haft hela bilden också?

Och ja mamman borde ha fått all information om dylika misstankar. Tycker inte du det?
Senast redigerad av Yori 2010-09-27 kl. 19:36.
Citera
2010-09-27, 19:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja och pappan till pojken borde ha haft hela bilden också?

Och ja mamman borde ha fått all information om dylika misstankar. Tycker inte du det?
Brukar inte svara på frågor ställda till andra, men Du vill ju att föräldern inte skall få information?
Citera
2010-09-27, 19:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringblomma
Är det någon som borde haft "hela bilden" så är det ju en förälder.

Sen har jag inte sett några som helst invändningar när Socialtjänsten i Mjölby och Förskolan kritiserats i tråden. När Z:s agerande ifrågasätts blir det däremot liv i luckan av någon anledning...

Är det förresten någon som har ¨någon ny info om Z:s whereabouts? Någon ny lajbans maskerad kanske?
Borde ha haft är skilt från kunde ha.

Borde ha haft ja -- men hon hade inte informationen, därför kunde inte heller bearbeta den eller ta ställning till den.

Hon agerade utifrån de pusselbitar hon såg - och där agerade hon adekvat. Pojken hade ont, hon sökte svar på vad som felades pojken genom att uppsöka vården. En fullt adekvat och naturlig åtgärd som respons på ett barns magsmärtor.
Citera
2010-09-27, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Brukar inte svara på frågor ställda till andra, men Du vill ju att föräldern inte skall få information?

Jaså har du missat att jag har skrivit att hon borde ha fått den informationen av socialtjänsten? Läs tillbaka lite då.
Citera
2010-09-27, 19:47
Medlem
Majgulls avatar
Den här tråden har verkligen spårat ur..

Hur många sidor som helst om vilken kass mamma alla bara VET att hon måste varit fast ingen känner henne..men knappt ett ord om förövaren, förutom i början. Det var knappt man tog sig tid att kommentera domen han fick.
Citera
2010-09-27, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull

Hur många sidor som helst om vilken kass mamma alla bara VET att hon måste varit fast ingen känner henne..men knappt ett ord om förövaren, förutom i början. Det var knappt man tog sig tid att kommentera domen han fick.

Ja och samtidigt som man klandrar henne så bortser man också från den biologiska pappan. Var var han någonstans? Jo han hade misshandlat mamman i stället för att stötta henne i att ta hand om barnet. Vad är det för jävla sätt?
Citera
2010-09-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majgull

Jag känner inte en kotte i detta drama, gör du? Vad vi kan diskutera är de uppgifter och fakta vi har kunnat ta del av.
Vad gäller förövaren som jag tror alla tycker är ett vidrigt as, vad finns att diskutera? Det finns ingen som kan tala om hur han är som person,ingen vet någon säker bakgrund på honom. Jag har försökt ta upp ämnet några gånger men det verkar inte finnas så mycket att diskutera när man inget vet. Smilun har berättat att han varit våldsam tidigare, mot sitt förra ex.Det är allt, och det har Z förnekat att han varit mot henne.

Vad gäller domen är jag nöjd. Vi får se sedan vad som händer efter överklagandet.

Jag tycker inte att tråden har spårat ur. Den böljar fram och tillbaka. Från tankar runt Z:s roll, dagis och soc. Vi verkar vara ganska så överens vad gäller bristerna från samhällets sida, men så fort man kommer in på Z:s roll så tar det hus i hevetet.
Citera
2010-09-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ja och samtidigt som man klandrar henne så bortser man också från den biologiska pappan. Var var han någonstans? Jo han hade misshandlat mamman i stället för att stötta henne i att ta hand om barnet. Vad är det för jävla sätt?

Vad känner du till om den biologiska pappan som vi andra inte vet? Vad vet vi om vad som försiggick mellan honom och Z? Om jag minns rätt så lades den utredningen ner? Z har sagt att han misshandlat henne och om det är så har hon stött på ytterligare en skitstövel . Och såna skitstövlaqr gillas inte, men vad har det nu med detta att göra? Han har inte misshandlat sin son till döds. Varför ska vi granska honom HÄR?
Citera
2010-09-27, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Vad känner du till om den biologiska pappan som vi andra inte vet? Vad vet vi om vad som försiggick mellan honom och Z? Om jag minns rätt så lades den utredningen ner? Z har sagt att han misshandlat henne och om det är så har hon stött på ytterligare en skitstövel . Och såna skitstövlaqr gillas inte, men vad har det nu med detta att göra? Han har inte misshandlat sin son till döds. Varför ska vi granska honom HÄR?

Men det pratas ju så mycket om föräldraansvar. Menar du att just han inte har något ansvar för sitt barn och i så fall varför inte?

Är det så att det finns förmildrande omständigheter för just honom och förklaringar och sånt som gör att hans ansvar inte är så stort eller kanske inte ens finns?

Han var ju också förälder till barnet. Men just den föräldern behövde inte ta ansvar?

Är han inte en riskpappa som fått sitt barn ihjälslaget?
Citera
2010-09-27, 20:22
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Men det pratas ju så mycket om föräldraansvar. Menar du att just han inte har något ansvar för sitt barn och i så fall varför inte?

Är det så att det finns förmildrande omständigheter för just honom och förklaringar och sånt som gör att hans ansvar inte är så stort eller kanske inte ens finns?

Han var ju också förälder till barnet. Men just den föräldern behövde inte ta ansvar?

Han hade väl knappt umgängesrätt?
Citera
2010-09-27, 20:38
Bannlyst
Biopappan bedömdes ju som helt inkapabel att ta ansvar för sitt barn, så det ansvaret har dom tagit från honom. Men med facit i hand så vete fan...
Citera
2010-09-27, 20:41
Medlem
Citat:

Ja, det är precis på det viset! Zanna hade enskild vårdnad om Theo, vilket innebär att biologiska pappan inte har något ansvar för detta, han hade ingen rätt till någonting och således ingen skyldighet heller!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in