2010-09-15, 22:24
  #2941
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Jag försökte hinna svara på ditt inlägg och säga att nu kommer det snart ett inlägg om att det är helt normalt, at det finns personal där osv. Men- jag ahnn inte förrän micro113 sa det...
Vi får väl hoppas att präster är närvarande i besöksrummen på anstalten sen då?
De har varit fråvarande ibland...
Citera
2010-09-15, 22:26
  #2942
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Har man svårt att knyta an till ett barn kanske det är lättare att knyta upp banden?

Kanske kan vara något att fundera på!
Eller också är hon kvar i "dramat" fortfarande och har inte tagit in det hela ännu!
Citera
2010-09-15, 22:27
  #2943
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Vi får väl hoppas att präster är närvarande i besöksrummen på anstalten sen då?
De har varit fråvarande ibland...
Gör du dig dum nu eller?

Präster är närvarande när de vill ha dem närvarande för en viss typ av samtal - vill de intagna pippa brukar de inte önska att prästen är närvarande.

Ditt stora bekymmer nu och framöver blir alltså att om nu denna "information" är riktig så kanske hon har sex med Patric.


Ja, jäklar -- du kan inte ha mycket till liv du.
Citera
2010-09-15, 22:29
  #2944
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Kanske kan vara något att fundera på!
Eller också är hon kvar i "dramat" fortfarande och har inte tagit in det hela ännu!

Vem vet, hon kanske tycker om att vara i detta drama, hon får väldigt mycket uppmärksamhet, och det verkar vara något hon tycker om.
Citera
2010-09-15, 22:35
  #2945
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Jag har inget behov av att mosa Z som jag ej känner, men jag tycker att vi mäste försöka förstå hur detta fruktansvärda har kunnat hända och då blir Z granskad, Inget konstigt med det och det är många här som ifrågasätter hennes beteende både under den tid misshandeln pågick och nu efteråt.

Precis det som är det viktiga!

Detta får inte upprepas!

Och det är så ruskigt det som har hänt både Theo och andra barn och som kommer att hända igen och igen och igen.
Citera
2010-09-15, 22:36
  #2946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skolpedagogik?
Hur menar du nu?
Citera
2010-09-15, 22:38
  #2947
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Jag förutspådde detta för länge sen i tråden...

Jo, vi diskuterade det och sa just att det inte skulle vara omöjligt att det kunde bli så!
Citera
2010-09-15, 23:00
  #2948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebles
Jo, vi diskuterade det och sa just att det inte skulle vara omöjligt att det kunde bli så!

Det kommer inte som en överraskning för mig heller.Det kändes nästan väntat, även om jag hade hoppats att Z skulle ha fått någon sorts insikt efter denna förfärliga händelse. Med en sån här människa behöver man inte göra något "avslut". Avslutet kom när han höjde sin hand mot ett oskyldigt barn.
Citera
2010-09-15, 23:02
  #2949
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Det kommer inte som en överraskning för mig heller.Det kändes nästan väntat, även om jag hade hoppats att Z skulle ha fått någon sorts insikt efter denna förfärliga händelse. Med en sån här människa behöver man inte göra något "avslut". Avslutet kom när han höjde sin hand mot ett oskyldigt barn.
Du har fått en anhörig mördad - så du vet att man inte behöver ett avslut.

Jaha. Bra att du har så mycket erfarenhet att dela med dig av.

Edit;
Berätta det för Englas mamma också - hon har nämligen frågor hon vill ha svar på från Anders för att få ett avslut. Fast hon kanske bör tala med dig istället.
Citera
2010-09-15, 23:02
  #2950
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Det kommer inte som en överraskning för mig heller.Det kändes nästan väntat, även om jag hade hoppats att Z skulle ha fått någon sorts insikt efter denna förfärliga händelse. Med en sån här människa behöver man inte göra något "avslut". Avslutet kom när han höjde sin hand mot ett oskyldigt barn.

Du menar att du vet vad som sades mellan P o Z i häktet eftersom du säger att det var insiktslöst? Kan du berätta mer?
Citera
2010-09-15, 23:05
  #2951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Det kommer inte som en överraskning för mig heller.Det kändes nästan väntat, även om jag hade hoppats att Z skulle ha fått någon sorts insikt efter denna förfärliga händelse. Med en sån här människa behöver man inte göra något "avslut". Avslutet kom när han höjde sin hand mot ett oskyldigt barn.

Precis min mening! Jag hoppade också, men måste erkänna att efter videoförhören så var jag rätt säker på att detta skulle komma... dock kom det fortare än jag trodde.

Förhörsledaren försöker verkligen få henne att inse att hon inte ska träffa honom mer, att han har gjort sådana hemska saker att det inte finns något mer att säga honom... Men det går inte in...
Citera
2010-09-15, 23:05
  #2952
Medlem
Pebless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Det kommer inte som en överraskning för mig heller.Det kändes nästan väntat, även om jag hade hoppats att Z skulle ha fått någon sorts insikt efter denna förfärliga händelse. Med en sån här människa behöver man inte göra något "avslut". Avslutet kom när han höjde sin hand mot ett oskyldigt barn.

Jag önskar att någon kunde ta tag i tjejen, ruska om henne och få henne att vakna upp. Hjälpa henne att komma till insikt och se till att hon klarar av att bryta det här mönstret hon är inne i. Man får så ont i magen när det vi varit rädda för och diskuterat faller på plats eftersom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in