2010-09-26, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Jag har lyckligtvis aldrig haft någon misshandlande sambo. Men närstående har haft.

Men du sa ju att du misstänker din sambo i alla fall eftersom det är det du gör när du är missnöjd med vården. Så du misstänker i alla fall att det är så. Intressant. Därför du är lite uppjagad i tråden då?
Citera
2010-09-26, 19:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Nej men snälla du! Här diskuteras just nu hur Z gick till en massa olika läkare med T för att han mådde dåligt, och huruvida man ifrågasätter eller inte, och huruvida man är en bra förälder eller inte...
En massa läkare?
Jaha, hur var det nu, ifrågasatte hon vården eller inte? Nöjde hon sig med förklaringarna eller inte?

Citat:
Jag vet att T vid detta tillfälle inte hade problem med magen, det hade han inte på måndag 12/7 heller... inte kl 6 på morgonen iaf när han fick medicinen... Varför fick han då medicin öht...
Ja, det är det jag konstaterar att du lär inte få svar på varför han fick medicinen just då genom att ställa frågan här i tråden - det man kan göra är att spekulera kring det.
Huruvida han mådde bra eller dåligt - sämre än de tidigare dagarna men inte särskilt dåligt - råder det lite skilda uppgifter om.

Citat:
Jag vet att du inte gillar det jag skriver, och det är absolut ömsesidigt! Låt oss lägga ner detta, och ägna oss åt tråden istället för att svara varandra genom att kasta skit! DU som är så inihelvete mogen borde ju iaf fatta det!
Peka gärna ut var jag har slängt skit på dig. Eller klä av dig offerkoftan nu.
Citera
2010-09-26, 19:15
Bannlyst
Citat:
Om jag nyss hade flyttat ihop med en ny, nästan okänd man och ganska snart börjar mitt barn uppvisa mängder av blåmärken, stapplande gång, ramlar och så småningom uppvisar en bruten arm som även läkarna ifrågasätter. Barnet har magsmärtor som inte läkarna kan förklara, epilepsi kan uteslutas. Vid armbrottet hade jag reagerat direkt.

Läkarna kunde inte förklara säger du. Varför påstår du något sådant? Varför hittar du på nåt sånt?
Citera
2010-09-26, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast är det inte lika logiskt att omgivningen då hade reagerat och pekat ut dig - du vet väl hur statistiken ser ut för mammor och små barn. I synnerhet sådana som skall ifrågasätta allting (sa du själv tidigare).

Varför skulle de peka ut mig? Jag har aldrig varit misstänkt för barnmisshandel. KiaW ställde frågan till MIG. Och jag svarade att jag skulle vända mina blickar mot sambon. För att skydda mitt barn skulle jag kunna tänka mig att stå ut med ev misstankar.
Citera
2010-09-26, 19:17
Bannlyst
Citat:
Varför skulle de peka ut mig? Jag har aldrig varit misstänkt för barnmisshandel. KiaW ställde frågan till MIG. Och jag svarade att jag skulle vända mina blickar mot sambon. För att skydda mitt barn skulle jag kunna tänka mig att stå ut med ev misstankar.

Du säger ju att man ska misstänka de som ifrågasätter vården för att ha en sambo som misshandlar barnet. Menar du nu att man inte ska det? Nu får du bestämma dig.
Citera
2010-09-26, 19:19
Medlem
Citat:
En massa läkare?
Jaha, hur var det nu, ifrågasatte hon vården eller inte? Nöjde hon sig med förklaringarna eller inte?

Ja, det är det jag konstaterar att du lär inte få svar på varför han fick medicinen just då genom att ställa frågan här i tråden - det man kan göra är att spekulera kring det.
Huruvida han mådde bra eller dåligt - sämre än de tidigare dagarna men inte särskilt dåligt - råder det lite skilda uppgifter om.

Peka gärna ut var jag har slängt skit på dig. Eller klä av dig offerkoftan nu.

Läs FUP! Se videoförhören!

Jag har ingen kofta på mig, och din offerkofta som du nu ett flertal gånger klätt mig i kan du behålla själv! Och om du inte kommer ihåg det, så får du fan leta själv i tråden.

Zanna gick till flera olika läkare, som gjorde flera olika undersökningar på T utefter hans beskrivna problem. När han fick medicin tillskriven av läkare, gav hon honom inte den direkt, utan väntade flera dagar... Det är fakta lilla du! Jag tror på allvar att du är allvarligt sjuk och behöver omedelbar vård!
Citera
2010-09-26, 19:24
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Om jag nyss hade flyttat ihop med en ny, nästan okänd man och ganska snart börjar mitt barn uppvisa mängder av blåmärken, stapplande gång, ramlar och så småningom uppvisar en bruten arm som även läkarna ifrågasätter. Barnet har magsmärtor som inte läkarna kan förklara, epilepsi kan uteslutas. Vid armbrottet hade jag reagerat direkt.
Jo, det har jag förstått.
Vad jag inte förstod var kopplingen mellan att ifrågasätta vården och att misstänka sambon. Misstänker man sambon bör man ju ha litat på vården och att orsaken inte ligger i sjukdom...
Citera
2010-09-26, 19:25
Bannlyst
Citat:

Jag har ingen kofta på mig, och din offerkofta som du nu ett flertal gånger klätt mig i kan du behålla själv! Och om du inte kommer ihåg det, så får du fan leta själv i tråden.

Zanna gick till flera olika läkare, som gjorde flera olika undersökningar på T utefter hans beskrivna problem. När han fick medicin tillskriven av läkare, gav hon honom inte den direkt, utan väntade flera dagar... Det är fakta lilla du! Jag tror på allvar att du är allvarligt sjuk och behöver omedelbar vård!

Men varför drar du upp det som om det där hade något med diskussionen som förs att göra? Försök sätta dig in i vad som diskuteras innan du svarar så blir dina svar inte så intetsägande.

Sen är ju frågan varför du gör en massa personangrepp. Mår du inte bra?
Senast redigerad av Yori 2010-09-26 kl. 19:28.
Citera
2010-09-26, 19:25
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Nej men snälla du! Här diskuteras just nu hur Z gick till en massa olika läkare med T för att han mådde dåligt, och huruvida man ifrågasätter eller inte, och huruvida man är en bra förälder eller inte...

Jag vet att T vid detta tillfälle inte hade problem med magen, det hade han inte på måndag 12/7 heller... inte kl 6 på morgonen iaf när han fick medicinen... Varför fick han då medicin öht...

Jag vet att du inte gillar det jag skriver, och det är absolut ömsesidigt! Låt oss lägga ner detta, och ägna oss åt tråden istället för att svara varandra genom att kasta skit! DU som är så inihelvete mogen borde ju iaf fatta det!
Om du läser vårdjournalerna får du svaret där.
Citera
2010-09-26, 19:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Med andra ord du kan inte lyfta fram var jag hoppar på dig - men du fortsätter att göra rena personangrepp på mig. Med vilken rätt då?

Då kan vi alltså säga att Zanna inte nonchalerade att sonen mådde dåligt utan sökte läkarvård för honom - precis som Majsanmos och du anser att man skall göra. BRA!

Varför han inte fick medicinen direkt kan vi som sagt var bara spekulera om.
Citera
2010-09-26, 19:33
Medlem
Citat:
Med andra ord du kan inte lyfta fram var jag hoppar på dig - men du fortsätter att göra rena personangrepp på mig. Med vilken rätt då?

Då kan vi alltså säga att Zanna inte nonchalerade att sonen mådde dåligt utan sökte läkarvård för honom - precis som Majsanmos och du anser att man skall göra. BRA!

Varför han inte fick medicinen direkt kan vi som sagt var bara spekulera om.

Jodå jag kan, men vill inte! Tycker du kan jobba lite för en gångs skull!
Citera
2010-09-26, 19:34
Bannlyst
Citat:
Jodå jag kan, men vill inte! Tycker du kan jobba lite för en gångs skull!

Vad är det för slags svar? Vad pratar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in