2010-09-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
Läs FUP! Se videoförhören!

Jag har ingen kofta på mig, och din offerkofta som du nu ett flertal gånger klätt mig i kan du behålla själv! Och om du inte kommer ihåg det, så får du fan leta själv i tråden.

Zanna gick till flera olika läkare, som gjorde flera olika undersökningar på T utefter hans beskrivna problem. När han fick medicin tillskriven av läkare, gav hon honom inte den direkt, utan väntade flera dagar... Det är fakta lilla du! Jag tror på allvar att du är allvarligt sjuk och behöver omedelbar vård!

Jag vet att micro kan svara för sig, men måste ändå ställa en fråga till dig: Är inte detta lite väl grovt (se det jag fetat)?
Att du har stora problem att "vinna orddueller" med micro är så tydligt. Än sämre är det att du dessutom är oförskämd.
Trist! Och onödigt!
Citera
2010-09-26, 19:39
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Jodå jag kan, men vill inte! Tycker du kan jobba lite för en gångs skull!
Återigen:
Om du påstår något är det du som ska belägga ditt påstående.
Citera
2010-09-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Återigen:
Om du påstår något är det du som ska belägga ditt påstående.

Vet du jag tycker att jag har serverat tillräckligt. Förutsätter att ni är läskunniga, och således kan läsa själva. Dessutom duger ju inte den faktan jag kommit med, utan det har blivit fantasier i era ögon, och de spekulationer jag har, blir till felaktig fakta i era ögon. Hur man än gör så är ni inte nöjda!
Citera
2010-09-26, 20:29
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Vet du jag tycker att jag har serverat tillräckligt. Förutsätter att ni är läskunniga, och således kan läsa själva. Dessutom duger ju inte den faktan jag kommit med, utan det har blivit fantasier i era ögon, och de spekulationer jag har, blir till felaktig fakta i era ögon. Hur man än gör så är ni inte nöjda!
Grejen är att du inte belägger dina påståenden alltid och då blir det naturliga frågor som följd.
Hur menar du att någon ska kunna bemöta det du påstår?
Tex ditt påstående om micro....menar du att hon ska ta fram belägg för att hon inte gjort det du påstår? Hur visar man att man inte gjort något?

Om du anser att du inte vill visa de fakta som styrker dina påståenden, så påstå då inget, det skapar enbart alla dessa frågor...
Citera
2010-09-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Du säger ju att man ska misstänka de som ifrågasätter vården för att ha en sambo som misshandlar barnet. Menar du nu att man inte ska det? Nu får du bestämma dig.

Varför går du alltid in och svarar på inlägg som inte är riktade till dig? Det är mycket irriterande för jag tror samtliga här kan svara för sig själva. Om jag svarar på micros inlägg ska du inte hoppa in där! Skärpning!
Citera
2010-09-26, 20:59
Medlem
Citat:
Grejen är att du inte belägger dina påståenden alltid och då blir det naturliga frågor som följd.
Hur menar du att någon ska kunna bemöta det du påstår?
Tex ditt påstående om micro....menar du att hon ska ta fram belägg för att hon inte gjort det du påstår? Hur visar man att man inte gjort något?

Om du anser att du inte vill visa de fakta som styrker dina påståenden, så påstå då inget, det skapar enbart alla dessa frågor...

Det är ganska svårt att på något sätt belägga det man tror med bevis... om bevis finns så är det ju inget man tror utan fakta... Man skulle kanske kunna drista sig till att man borde lägga fram ett underlag för varför man tror det man tror, men den diskussionen blir så fruktansvärt lång och, tror jag, svår att komma vidare med, så jag tycker den bör läggas ner innan den kommit upp här.
Citera
2010-09-26, 21:07
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Det är ganska svårt att på något sätt belägga det man tror med bevis... om bevis finns så är det ju inget man tror utan fakta... Man skulle kanske kunna drista sig till att man borde lägga fram ett underlag för varför man tror det man tror, men den diskussionen blir så fruktansvärt lång och, tror jag, svår att komma vidare med, så jag tycker den bör läggas ner innan den kommit upp här.
Så du bara tror att micro gjort det du påstår? Eller bara tror att mamman varit utsatt för strypgrepp? Eller bara tror....ja du fattar.

Det är sådana påståenden som belägg efterfrågas.
Saker man tror går alldeles utmärkt att visa vad man grundar det på genom att hänvisa till fakta som styrker det...

Om man gör det så slipper man utdragna diskussioner och man kan diskutera det man inte håller med om för att komma till en slutsats något snabbare.
Citera
2010-09-26, 21:11
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Varför går du alltid in och svarar på inlägg som inte är riktade till dig? Det är mycket irriterande för jag tror samtliga här kan svara för sig själva. Om jag svarar på micros inlägg ska du inte hoppa in där! Skärpning!
Det är väl det som är poängen med ett diskussionsforum, att alla får diskutera? Om du vill dikutera enbart med micro eller någon annan utan att andra användare ska få säga sitt så är nog PM-systemet bättre.
Citera
2010-09-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morris53
Jag vet inte om hon fått något brev från honom.
Eftersom jag vet hur förtvivlad hon är och hur dåligt hon mår kan jag absolut inte tro att hon skulle sagt att "allt är bra igen".
Men som du förstår kan jag naturligtvis inte veta vad Z säger i olika sammanhang.
Jag tror att det bara är elaka rykten
Då finns alltså möjligheten att ryktena är sanna. Vet du något om hennes uppväxt, om hennes föräldrar brydde sig om henne? Ibland kan beteendemönster hemifrån gå i arv, tyvärrr.
Citera
2010-09-26, 21:15
Medlem
Citat:
Det är väl det som är poängen med ett diskussionsforum, att alla får diskutera? Om du vill dikutera enbart med micro eller någon annan utan att andra användare ska få säga sitt så är nog PM-systemet bättre.

Jodå, men är det nästan hela tiden blir det mycket irriterande. Om jag skulle hela tiden gå in och svara för dig så skulle du säkert tycka det var jobbigt, eller?
Citera
2010-09-26, 21:18
Medlem
Citat:
Så du bara tror att micro gjort det du påstår? Eller bara tror att mamman varit utsatt för strypgrepp? Eller bara tror....ja du fattar.

Det är sådana påståenden som belägg efterfrågas.
Saker man tror går alldeles utmärkt att visa vad man grundar det på genom att hänvisa till fakta som styrker det...

Om man gör det så slipper man utdragna diskussioner och man kan diskutera det man inte håller med om för att komma till en slutsats något snabbare.

Jag vet vad Zanna sagt i förhör, oavsett vad det handlar om! Fattar du?
Du upprepar ju bara det jag skrev... Du fattar verkligen inte! Ignore igen!
Citera
2010-09-26, 21:24
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Jodå, men är det nästan hela tiden blir det mycket irriterande. Om jag skulle hela tiden gå in och svara för dig så skulle du säkert tycka det var jobbigt, eller?
Jodå, det kan jag absolut förstå, missuppfattade dej kanske i ditt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in