2010-09-15, 12:39
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Mig veterligen finns det ingen empirisk forskning som visar på det du hävdar - och jag jobbar med våldsmän, har jobbat nära expertis (rättspsykiatriker i program) inom kriminalvården, är utbildad programledare inom kriminalvården och har läst kriminologi bland annat -- inte ens när jag verksam inom kvinnojour hävdas det du påstår, fast de aktivt verkat mot porren.

Att planlöst söka efter påståenden helt utan referenser är ganska dödfött anser jag. Om du hävdar att du stödjer ditt påstående på vetenskapliga rapporter bör du kunna länka eller ge en vettig hänvisning till dessa.

Det samband du säger att hon kastat fram låter ungefär som när man ville visa att dataspel och videofilm var grunden till allt ont i samhället.

Och min pappa är mycket starkare än din..
Jag vet att du har ett starkt behov av att lägga ut CV här för att du tror att det ger dej tolkningsföreträde.
Jag gör inte det. Talar inte ens o m vad jag jobbar med. Använder mej av mina argument i en diskussion. Andra får använda sina..det är helt OK. Vi har alla olika erfarenheter (med eller utan CV)
Jag vet inte varför du har detta behovet av att flasha dej hela tiden, Du lägger ut både ditt sexliv och andra privata uppgifter här på FB.
Nu väntar vi bara på foto.
*ignore*
Senast redigerad av Intensiv 2010-09-15 kl. 12:43.
Citera
2010-09-15, 12:44
Medlem
BumZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, man kan konsumera mycket porr utan att vara deppig (lust) - man kan även vara deppig och konsumera mycket porr (tillf. ångestlindring)
Fast nu var det ett rent påstående du kom med. Därför jag reagerade som jag gjorde. Vart i förhörsprotokollet sa P att han konsumerade porr pågrund av depression?
Citera
2010-09-15, 12:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumZ
Fast nu var det ett rent påstående du kom med. Därför jag reagerade som jag gjorde. Vart i förhörsprotokollet sa P att han konsumerade porr pågrund av depression?
Ingenstans. Ståndpunkt är inte detasmma som påstående. Påstående är en term sprungen ur logiken, det är inte ståndpunkt (mycke stånd blev re ).
Citera
2010-09-15, 12:50
Medlem
BumZs avatar
Citat:
Ingenstans. Ståndpunkt är inte detasmma som påstående. Påstående är en term sprungen ur logiken, det är inte ståndpunkt (mycke stånd blev re ).
Jaha, ja men då föll det pladask.
Citera
2010-09-15, 12:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Och min pappa är mycket starkare än din..
Jag vet att du har ett starkt behov av att lägga ut CV här för att du tror att det ger dej tolkningsföreträde.
Jag gör inte det. Talar inte ens o m vad jag jobbar med. Använder mej av mina argument i en diskussion. Andra får använda sina..det är helt OK. Vi har alla olika erfarenheter (med eller utan CV)
Jag vet inte varför du har detta behovet av att flasha dej hela tiden, Du lägger ut både ditt sexliv och andra privata uppgifter här på FB.
Nu väntar vi bara på foto.
*ignore*
Jag konstaterar att jag är ganska insatt i ämnet - och att jag inte råkat på någon vetenskaplig rapport som hävdar det du påstår.

Istället för att ge mig den hänvisning jag ber om så anser du alltså att det är mer fruktsamt att förlöjliga mig -- det kan jag bara tolka som att du inte har grund för ditt påstående.

Vad mitt sexliv har med denna diskussion att göra det övergår faktiskt mitt förstånd fullständigt -- men för sakens skull får jag väl upplysa dig om att detta är Flashback och precis som många andra har jag skrivit en hel del komplett oseriöst på forumet -- jag har dock svårt att se vad det har att göra med min sakkunskap, erfarenhet eller förmåga att dra slutsats i andra trådar.

Är det moralkärringen i dig som är igång nu igen.
Citera
2010-09-15, 12:53
Medlem
PS har ju själv skrivit på sin Facebook att han var deprimerad tidigare i år. Samtidigt skriver Z på sin Facebook att de är sååå lyckliga.
Citera
2010-09-15, 12:53
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Jaha, ja men då föll det pladask.
Vad tror Du om det hela?
Citera
2010-09-15, 13:01
Medlem
BumZs avatar
Citat:
Vad tror Du om det hela?
Jag tror det kan röra sig om ett helt normalt familjeförhållande (om vi bortser från alla allvarliga problem) där det sexuella behovet kan bli lite åtsidosatt pågrund av att det finns ett litet barn som kräver mycket uppmärksamhet, i samband med arbete och en del problem på det personliga planet. All ensam tid för mannen kan säkert resultera i porrsurfande för att få lite av det behovet att släppa.

Sen om han föredrar webbcam eller porrfilm tål ju att diskuteras, men jag tror det grundar sig i att deras sexliv kanske inte var så bra. Inget påstående, men det är vad jag tror. Med en liten tvååring i ett annat rum i hemmet behöver man säkert inte känna lika stor press på sig själv att bli påkommen som då man har vuxna människor i sin närhet.
Citera
2010-09-15, 13:08
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Jag tror det kan röra sig om ett helt normalt familjeförhållande (om vi bortser från alla allvarliga problem) där det sexuella behovet kan bli lite åtsidosatt pågrund av att det finns ett litet barn som kräver mycket uppmärksamhet, i samband med arbete och en del problem på det personliga planet. All ensam tid för mannen kan säkert resultera i porrsurfande för att få lite av det behovet att släppa.

Sen om han föredrar webbcam eller porrfilm tål ju att diskuteras, men jag tror det grundar sig i att deras sexliv kanske inte var så bra. Inget påstående, men det är vad jag tror. Med en liten tvååring i ett annat rum i hemmet behöver man säkert inte känna lika stor press på sig själv att bli påkommen som då man har vuxna människor i sin närhet.
Du menar att han surfade för sexuell tillfredsställelse?
Jag hade kunnat hålla med om det handlade om kortare regelbundna tillfällen, men det gäller porrsurfande hela dagar, på morddagen från ca 7.30 fram till eftermiddagen med vissa avbrott...
Det får mej att tro att det fanns annat behov än det sexuella.
Citera
2010-09-15, 13:16
Medlem
BumZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Jag hade kunnat hålla med om det handlade om kortare regelbundna tillfällen, men det gäller porrsurfande hela dagar, på morddagen från ca 7.30 fram till eftermiddagen med vissa avbrott...
Finns det loggar som visar vad han besökte för sidor och vad han såg för porr? Kan det vara så att han gått ifrån datorn men fortfarande varit kvar på en porrsida? När det gäller betalsex på nätet vet jag inte hur det funkar. Får man vänta ett tag innan det sätter igång?

Hur långa var dessa avbrott du nämner?
Citera
2010-09-15, 13:19
Medlem
Intensivs avatar
Citat:
Finns det loggar som visar vad han besökte för sidor och vad han såg för porr? Kan det vara så att han gått ifrån datorn men fortfarande varit kvar på en porrsida? När det gäller betalsex på nätet vet jag inte hur det funkar. Får man vänta ett tag innan det sätter igång?

Hur långa var dessa avbrott du nämner?

Ja, det finns utförliga loggar i tilläggsprotokollet. Både över vilka sidor som besökts och under vilka tidsperioder.
Citera
2010-09-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW

Det ena utesluter nog inte det andra, men när vi talar om dessa dagar som är loggade i FUP, så verkar det, i mina ögon, omöjligt att det skulle vara för sexuell tillfredsställelse. Tvångsmässigt tycker jag det ser ut som, och avbrotten är inte längre än någon minut åt gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in