2010-10-08, 18:30
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengaloo85
Tycker att här är en hel del kloka människor, Micro113, Yori, Morris53, Tankar, KiaW.
Tack för att ni ger en nyanserad bild och att ni inte bara klandrar mamman. Jag har svårt att förstå mig på vissa andra som skriver så empatilöst. Enligt min uppfattning har hon gjort vad hon trodde var bäst.

PS är det största svin jag någonsin läst om!
Tackar för komplimangen, ett sällsynt men trevligt inslag.

Jag måste säga att jag är förvånad över hur lite vi vet om PS...Hur var han som barn, vad var hans intressen (förutom porrsurfing), hur var han med sitt ex och hur blev han en mördare...

Det är så otroligt tyst kring honom, mycket få personer har uttalat sig om honom...jag menar han måste ju i alla fall haft skolkamrater och arbetskamrater, exet måste ha vänner och bekanta som träffat honom och har något att säga...sånt brukar dyka upp på bloggar eller tidningsartikalar...
Det är så tyst, och jag fattar inte varför.
Citera
2010-10-08, 18:31
Medlem
bagarn29s avatar
Jag har inte läst hela tråden men av det jag läst har väl Zanna inte blivit juridiskt anklagad för sonens död. Ej heller för medhjälp. Är det riktigt uppfattat?
Citera
2010-10-08, 18:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har inte läst hela tråden men av det jag läst har väl Zanna inte blivit juridiskt anklagad för sonens död. Ej heller för medhjälp. Är det riktigt uppfattat?
Helt korrekt.

Det finns inget som visar att hon varit medveten om misshandeln.
Citera
2010-10-08, 18:33
Bannlyst
Citat:
Helt riktigt. Det visste du ju säkert så varför du gör en sån tramspost fattar jag inte.
Citera
2010-10-08, 18:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Helt riktigt. Det visste du ju säkert så varför du gör en sån tramspost fattar jag inte.

Jag är förvånad över ditt sätt i denna tråden. Vi har ju tidigare debatterat i Alm-tråden och där var det trevligt att läsa dina inlägg.

Jag var inte helt säker på det juridiska därav min fråga. En del av inlägg här är nästan att likna vid förtal iom antydningarna om att Z visste vad som pågick och att nästan var skyldig till medhjälp.

Jag hoppas att ingen av er har behövt genomlida en sådan här sak. Det måste vara det värsta en mamma eller pappa kan utsättas för så lite medlidande är absolut på sin plats. Dessutom undrar jag om ni själva är så perfekta och felfria i era egna liv?
Citera
2010-10-08, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Tackar för komplimangen, ett sällsynt men trevligt inslag.

Jag måste säga att jag är förvånad över hur lite vi vet om PS...Hur var han som barn, vad var hans intressen (förutom porrsurfing), hur var han med sitt ex och hur blev han en mördare...

Det är så otroligt tyst kring honom, mycket få personer har uttalat sig om honom...jag menar han måste ju i alla fall haft skolkamrater och arbetskamrater, exet måste ha vänner och bekanta som träffat honom och har något att säga...sånt brukar dyka upp på bloggar eller tidningsartikalar...
Det är så tyst, och jag fattar inte varför.

Ja det är väldigt tyst. Numera. I början fanns en om inte två eller fler som skrev att han nog försökt göra upplivningsförsök och de lät så passa engagerade att man kan tro att de kände honom. De har helt tystnat nu.

Men man skulle gärna veta lite mer. Var han själv misshandlad som barn? Inte för att det är något försvar och barn som blir misshandlade blir ju inte automatiskt vuxna som misshandlar barn, så inte för det. Bara för att få veta hur det var i hans fall.

Är det någon som vet om han hade fler syskon än denna tvillingbror. Är han född i Sverige?
Citera
2010-10-08, 18:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Jag är förvånad över ditt sätt i denna tråden. Vi har ju tidigare debatterat i Alm-tråden och där var det trevligt att läsa dina inlägg.

Jag var inte helt säker på det juridiska därav min fråga. En del av inlägg här är nästan att likna vid förtal iom antydningarna om att Z visste vad som pågick och att nästan var skyldig till medhjälp.

Jag hoppas att ingen av er har behövt genomlida en sådan här sak. Det måste vara det värsta en mamma eller pappa kan utsättas för så lite medlidande är absolut på sin plats. Dessutom undrar jag om ni själva är så perfekta och felfria i era egna liv?
(min fetning)

Du fångar den springande punkten - ivriga skribenter här gör allt de kan för att påvisa att Z är/ var perfekt och felfri. Jag är det inte, och tar emot hjälp när så behövs (från mina föräldrar, vänner och om det vore riktigt illa, samhället).
Citera
2010-10-08, 18:57
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
(min fetning)

Du fångar den springande punkten - ivriga skribenter här gör allt de kan för att påvisa att Z är/ var perfekt och felfri. Jag är det inte, och tar emot hjälp när så behövs (från mina föräldrar, vänner och om det vore riktigt illa, samhället).
Jag har inte sett några sådana inlägg...kan du hänvisa till några?
Citera
2010-10-08, 19:03
Moderator
Citat:
Jag har inte sett några sådana inlägg...kan du hänvisa till några?
Sök på ordet dupera (imp. duperad) i de senaste sidorna och du skall finna (sök även på "att läsa mellan raderna" och "andemening" på www:en)
Citera
2010-10-08, 19:13
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Sök på ordet dupera (imp. duperad) i de senaste sidorna och du skall finna (sök även på "att läsa mellan raderna" och "andemening" på www:en)
Du tror inte att man vill skapa lite balans, en lite mer nyanserad bild?

Du verkar för övrigt vara inne på samma banor som både jag och några till är, dvs att man har en viss uppfattning men kan inte helt utesluta att det handlar om en oförmåga?
Jag kan iof ha missuppfattat dej...

En fråga jag velat ställa förut då det var på tal men glömt bort:
Du tar emot hjälp om det behövs säger du...hur är det ifall någon anser att du är i behov av hjälp och du anser att personen är ute och reser? Hade du tagit emot hjälpen då?
Citera
2010-10-08, 19:22
Moderator
Citat:
Du tror inte att man vill skapa lite balans, en lite mer nyanserad bild?

Du verkar för övrigt vara inne på samma banor som både jag och några till är, dvs att man har en viss uppfattning men kan inte helt utesluta att det handlar om en oförmåga?
Jag kan iof ha missuppfattat dej...

En fråga jag velat ställa förut då det var på tal men glömt bort:
Du tar emot hjälp om det behövs säger du...hur är det ifall någon anser att du är i behov av hjälp och du anser att personen är ute och reser? Hade du tagit emot hjälpen då?
(mina fetningar)

Fet:
1. Jag tror att en person här inne plockar upp ett ord, en vinkling och några andra (yngre mindre verserade?) tar efter. Inget ont i det.

2. P har, vilket är min bestämda uppfattning, en oförmåga att verbalt uttrycka sina känslor och har en svår impulskontrollstörning med sannolik vidhäftad brist på förmåga till "empati".

3. Jag skulle förneka till en början, men (i min fasta tro på att Jag har rätt) låta dem syna mig i sömmarna. Hade jag tvivlat på mina förmågor hade jag hårdnackat avvisat dem.

Vänligen,
InterM
Citera
2010-10-08, 19:31
Medlem
cochrans avatar
Citat:

Jag har också följt och kommenterat i "Alm-tråden". När vi fick tillgång till FUP:en var det lättare att få ett sammanhang betr. skeendet. Det är givetvis likadant när det gäller detta fruktansvärda barnamord. Jag hoppas att du har möjlighet att läsa FUP och tilläggsprotokoll och ser fram emot dina åsikter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in