2010-09-26, 18:55
  #4069
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Efter det var allt "fina fisken". Ingen epilepsi och ingen dokumenterad magsjukdom. Jag, som är normalbegåvad, hade sökt alternativa förklaringar.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
(min fetning)

Jo det gör vi och medicin skrivs ut "hipp som happ".

Fast detta är som upplagt för att oavsett vad mamman gjort var det något fel i att hon gjorde det.

Om hon litade på vården och vården uteslutit EP men utreder magproblemen är det fel att hon litade på vården och gjorde därmed fel att inte söka alternativa förklaringar på hemmaplan.

Om hon inte litade på vården på vården och krävde ytterligare utredning eller ifrågasatte behandling så hade även det varit fel då hon inte sökte alternativa förklaringar på hemmaplan.
Citera
2010-09-26, 18:56
  #4070
Medlem
T fick ut medicinen på fredagen veckan innan... undrar varför han inte fick påbörja sin medicinering direkt när han mått så dåligt så länge...
Citera
2010-09-26, 18:57
  #4071
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Ja, det skulle jag göra.
???
Pga att du du ifrågasätter vården?
Jag ser inte kopplingen...och ber snällt om ett förtydligande.
Citera
2010-09-26, 18:59
  #4072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Ja då bör man anmäla det, men det gjordes inte. Förskolan har ett visst ansvar för att de inte anmälde. Det skulle ha gett socialtjänsten mer att ta på för att göra insatser.

Men att barn mördas händer där föräldrarna ser helt annorlunda ut än här också. Så just mord kommer man inte åt enbart genom att se ut barn som blir misshandlade.

Sen är Zanna inte den enda typen av förälder som riskerar att barnen blir misshandlade. De kan se väldigt olika ut.

Det kan finnas massor av föräldrar som är precis som Zanna men deras barn blir varken misshandlade eller mördade. Det är inte helt enkelt.
Största ansvaret anser jag ligger hos föräldern. Hon är väl den som såg det tydligast av alla egentligen. Hade hon brytt sig om Theo så hade han levt idag. Blåmärkena i kombination med rädslan för styvfadern säger väl allt. Tyvärr så var det tydligen viktigare att vara i ett förhållande som inte ens tycks ha fungerat.
Citera
2010-09-26, 18:59
  #4073
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Ja, det skulle jag göra.

Hahahahaha du är för rolig.

Du säger själv att du har ifrågasatt läkare rätt ofta. Har du gjort slut med din sambo då varje gång eftersom du då misstänkt att han misshandlat dina barn?
Citera
2010-09-26, 19:02
  #4074
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilun
T fick ut medicinen på fredagen veckan innan... undrar varför han inte fick påbörja sin medicinering direkt när han mått så dåligt så länge...
Läs på igen - han mådde inte så dåligt under den perioden.

Varför det dröjde kan man alltså bara spekulera i. Den kanske inte skulle sättas in förrän han visade någon symptom helt enkelt, eller de kanske ville vänta tills efter helgen då de kunde vara hemma med honom.
Citera
2010-09-26, 19:04
  #4075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
???
Pga att du du ifrågasätter vården?
Jag ser inte kopplingen...och ber snällt om ett förtydligande.

Om jag nyss hade flyttat ihop med en ny, nästan okänd man och ganska snart börjar mitt barn uppvisa mängder av blåmärken, stapplande gång, ramlar och så småningom uppvisar en bruten arm som även läkarna ifrågasätter. Barnet har magsmärtor som inte läkarna kan förklara, epilepsi kan uteslutas. Vid armbrottet hade jag reagerat direkt.
Citera
2010-09-26, 19:05
  #4076
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Om jag nyss hade flyttat ihop med en ny, nästan okänd man och ganska snart börjar mitt barn uppvisa mängder av blåmärken, stapplande gång, ramlar och så småningom uppvisar en bruten arm som även läkarna ifrågasätter. Barnet har magsmärtor som inte läkarna kan förklara, epilepsi kan uteslutas. Vid armbrottet hade jag reagerat direkt.

Kunde inte läkarna förklara? Nu hittar du väl på igen.
Citera
2010-09-26, 19:10
  #4077
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Läs på igen - han mådde inte så dåligt under den perioden.

Varför det dröjde kan man alltså bara spekulera i. Den kanske inte skulle sättas in förrän han visade någon symptom helt enkelt, eller de kanske ville vänta tills efter helgen då de kunde vara hemma med honom.

Nej men snälla du! Här diskuteras just nu hur Z gick till en massa olika läkare med T för att han mådde dåligt, och huruvida man ifrågasätter eller inte, och huruvida man är en bra förälder eller inte...

Jag vet att T vid detta tillfälle inte hade problem med magen, det hade han inte på måndag 12/7 heller... inte kl 6 på morgonen iaf när han fick medicinen... Varför fick han då medicin öht...

Jag vet att du inte gillar det jag skriver, och det är absolut ömsesidigt! Låt oss lägga ner detta, och ägna oss åt tråden istället för att svara varandra genom att kasta skit! DU som är så inihelvete mogen borde ju iaf fatta det!
Citera
2010-09-26, 19:10
  #4078
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Om jag nyss hade flyttat ihop med en ny, nästan okänd man och ganska snart börjar mitt barn uppvisa mängder av blåmärken, stapplande gång, ramlar och så småningom uppvisar en bruten arm som även läkarna ifrågasätter. Barnet har magsmärtor som inte läkarna kan förklara, epilepsi kan uteslutas. Vid armbrottet hade jag reagerat direkt.
Fast är det inte lika logiskt att omgivningen då hade reagerat och pekat ut dig - du vet väl hur statistiken ser ut för mammor och små barn. I synnerhet sådana som skall ifrågasätta allting (sa du själv tidigare).
Citera
2010-09-26, 19:11
  #4079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Hahahahaha du är för rolig.

Du säger själv att du har ifrågasatt läkare rätt ofta. Har du gjort slut med din sambo då varje gång eftersom du då misstänkt att han misshandlat dina barn?

Jag har lyckligtvis aldrig haft någon misshandlande sambo. Men närstående har haft.
Citera
2010-09-26, 19:13
  #4080
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsansmos
Om jag nyss hade flyttat ihop med en ny, nästan okänd man och ganska snart börjar mitt barn uppvisa mängder av blåmärken, stapplande gång, ramlar och så småningom uppvisar en bruten arm som även läkarna ifrågasätter. Barnet har magsmärtor som inte läkarna kan förklara, epilepsi kan uteslutas. Vid armbrottet hade jag reagerat direkt.

Ja, det hade jag också gjort, om inte tidigare... Är helt säker på att vi inte är ensamma om det! Problemet i tråden är att man gärna pratar om detaljer, och var för sig är detaljerna kanske inte så anmärkningsvärda, men tillsammans blir de det.

Alltså hade T haft rätt mycket blåmärken under en period är det kanske inte så mycket att oroa sig för, men tillsammans med resten som Majsansmos skriver här ovan (och som även finns dokumenterat i FUP) så är det något att oroa sig för!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in